Ja bare fordi den dumme hoppe skulle lege østasiatisk kampsports-mester med en fjordhest, med et dårligt bagben til følge, hænger hele showet i weekenden nu på Tacho.
Jeg gad ikke kun starte kvæg i weekenden, for det er jo hurtigt overstået, så hvorfor ikke få en hel weekend ud af det.
Iført nogle stærke bolcher og programmet, gik jeg til møde i sidste uge med Tacho. Vi aftalte at mødes kvart i halv, i foldens nederste venstre hjørne.
Vi tog begge plads og tog et bolche hver. Hmmm sagde jeg og kørte min ene finger ned over klasserne, hvad siger du til en gang team og cattle penning??? Tacho nikkede ivrigt, det var en mægtig idé og han spurgte hvem vi skulle være på hold med, og om han igen, lige som sidst, måtte få en hapsdog med karrydressing, når han var færdig, hvis han lovede ikke at pille Reining programmerne ned af ridehusvæggen. Jeg kløede mig lidt i nakken, og vi tog et stærkt bolche mere... æææææh Tacho jeg tænkte på, du kunne redde dig en hapsdog OG nogle af de gode bolcher eller en cola, HVIS du går med til at gå to Pleasure klasser. Hans øjne blev som tekopper og hele hans krop stivnede... KEDELIG-KLASSER, måbede han.
Jamen det kan du sagtens, du skal bare holde dig vågen, så skal jeg nok hive dig rundt, det er ikke så svært.
Jamen, sagde han mens han sank helt sammen, det er så gabende kedeligt mor, og jeg skal gå med musse-skridt og smile til dommeren... og tossestreger er jo helt udelukket!!!
En hapsdog og bolcher, eller ingenting, sagde jeg mens jeg gjorde klar til at hæve mødet.
Det var et svært valg for den lille hest, men siden har han virkelig gjort sine anstrengelser på banen, allermest med at holde sig vågen. Soda står på sidelinien og rette på ham. Ned med nakken Tacho... eeeeiih du vader jo rundt, du skal svæve, du er kedelig at se på, skru nu charmen på, og hun bliver ved.
Imens han gør sit ypperste for ikke at svare hende igen, kan jeg høre ham mumle "Hapsdog og bolcher, hapsdog og bolcher..." Ja hvad har man ikke bestikkelse til!
|