Hvis du bruger en quarter hingst til din hoppe og får et broget hoppeføl, vil dette, når det er fyldt 3 år kunne kåres i forregistret. alt andet (ensfarvet/broget hingst) kan ikke optages i pintoforeningen, da det er hingstens papirer, der afgør om føllet kan kåres - at hoppen er kåret i pintoforeningen, betyder kun noget, hvis hingsten også har pintopapirer, så kan føllet optages i pintoforeningen uanset farve. (du kan muligvis få disp. til at bruge en ox'er - dvs du laver en pintoaraber, men ved ikke lige hvordan reglerne er der.)
For alle andre racer du måtte vælge som hingst, vil føllet få LU papirer, men er quartere overhovedet med i de regler? Når de nu ikke kåres som ved andre racer, vil LU så godtage papirerne på en quarter til krydsning med en ikke quarter?
(forstår i hvor jeg vil henad?

)
Den pintohingst, der rides i Western er Cappuccino-T, og han er 155 cm høj.
Men uanset hvad, ville jeg vælge en pinto - og så finde den, der passer bedst til hoppen. Man kan jo lisså vel sælge en ren pinto som westernemne, som en der er halv quarter, men jeg tror du vil kunne få mere for et "renavlet" føl.
mvh Maria