Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

undervisning af dressurrytter
Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 09:24
er et nyt tiltag fra min side....jeg er igang med at tilride min quarter, men kan meget tydeligt mærke at undervisning af westerntræner 1 gang om måneden(ofte mindre) abselut ikke er nok!!!!

så jeg har nu allieret mig med en dressurrytter der også snuser lidt til western...og havde første time igår!(og herefter hver 14. dag)
for den et chok.....jeg brugte det meste af timen på en plastik kasse for af få et korrekt sæde...og jeg havde brug for det...det var meget tydeligt!!!!.....jeg ved at hende og vores westerntræner er enige om stort set det meste....så jeg er ikke bange for at skulle lære noget forkert.....jeg er nærmere lykkelig over at jeg endelig får gjort noget seriøst ved min egen holdning!
er der andre westernryttere der bruger sådanne "løsninger" eller????
0
0
Svar på denne tråd

Re: undervisning af dressurrytter
Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 10:50
Hej Noomi.
Godt tiltag. Der er nok ikke så stor forskel i f.eks opstilling som hhv. western og dressurryttere prædiker om. Selv om jeg nok får noget andet af vide nu....
Men den der med plastickassen - den mmå du lige forklare.....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 12:15
Personligt ville jeg aldrig lade mig undervise af flere på een gang, da det kan besværliggøre arbejdet for begge trænere!! Det er jo ikke sikkert at de er enige om alt...

Men hvis du selv mener det er godt nok og det kører fint, så gør det dog.. man kan jo kun blive klogere i denne verden!!

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 13:36
Howdy

Det mener jeg bestemt ikke kan skade - for mit eget vedkomne har jeg deltaget på et kursus (clinic) med Bendt Branderup, som underviser i klassisk dressur, oprindeligt baseret på kamp fra hest og tyrefægtning - det er simpelt hen de bedste penge jeg har spenderet på undervisning og kan på det varmeste anbefale det til alle westernryttere eller alle ryttere uanset hvad de så rider i deres hverdag.
Jeg fik åbnet mine øjne på en hel ny måde og fik en logisk forklaring på næsten alt.
Aldrig nogensinde er jeg blevet så inspireret.

Der er endnu ikke udarbejdet en facitliste for ridning og det er derfor en fordel at tilegne sig så mange forskellige værktøjer som muligt.

Det bliver så nemmere at løse et problem, der opstår - hvis den ene metode ikke virker så gør den anden eller den tredie ...!
Under alle omstændigheder skal vi alle passe på vi ikke bliver for ensidige.
Som sagt der er ikke en endelig facitliste endnu og den kommer nok heller ikke.

Mvh. Per Beinov

www.bbwesternservice.dk
0
0
Svar på denne tråd

Sæde
Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 19:22
... øh jeg kender i hvert fald til det med at have et "mindre godt" sæde!

Hvad lærte hun dig så??

Smil fra Mettepigen fra Jylland og El Asbaah hesten fra Arabien (modsætninger mødes jo):-0

"Nogle gange spørger jeg mig selv hvorfor jeg "holder hest"? Dertil svarer min indre stemme, at dette er fordi, han ikke bare er et dyr - men en del af mig og min sjæl... "

Der findes begivenheder der ændrer ens liv - en af mine var mit møde med Jasmin - tak ven!

Der findes gudskelov også en hesteskreven bibel - denne hedder "Natural Horse-Man-Ship" og er skrevet af Pat Parelli! Tak Pat!(i)

0
0
Svar på denne tråd

Gætter på...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 21:15
...at plastikkassen, der er tale om, er den voltigeringsbuk (eller hvad så'en en fætter hedder) der står i ridehallen. Det er kort sagt en slags erstatniongshest - jeg troede egentlig, den var til at træne voltigeringsfolkene med, så man ikke trættede hesten med at de faldt af hele tiden (det er faktisk ikke helt let at stå i fane på en hest i gallop!)... Men naturligvis kan man osse bruge den til træning af opstillingen!

Den omtalte dressurrytter (jeg formoder, der er tale om samme, som du - Noomi - før har talt om at få undervisning hos?) er absolut dygtig. Det HAR hun da fået bevist - og "snuser" til western? Hmmmm... ;-)
Hun er nemlig osse meget alsidig - klassisk dressur på bedste spanske maner - og med udstyr og hest derefter, almindelig remonte (engelsk) dressur og western, samt skovture med turister - hun er ikke bange for at prøve noget nyt.
Lad os endelig høre, hvad den kære dame ellers sagde!

Min eneste bekymring går på, om nu den lille Tom er klar til al den ridning - han er (synes jeg) kun en lille spinkel stump!

Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

"Ridning"
Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 21:47
Hejsa

Jeg giver Per helt ret i, at al kompetent undervisning kun kan forbedre ens forståelse for ridningens "hemmeligheder".

Jeg VED det! ;-) Jeg gentager mig selv, men AL ridning handler om at lægge et pres på - eller fjerne et pres - på det rigtige tidspunkt. Timing, timing - du godeste, hvor er det svært.

Hvilke øvelser vi så foretrækker, kan vi jo selv bestemme, for er hesten velredet, har grundtræningen i orden, så kan vi jo "forme" den som vi vil.

For hesten er det underordnet, om vi kalder det et halfturn eller bagpartsvending - leadchanges eller gallopchancementer o.s.v.

Hej med jer Lilli :-D

0
0
Svar på denne tråd

Re: "Ridning"
Forfatter: 
Dato:  18-02-2002 08:11
ok der er lidt at svare på....

plastickassen er sådan en firkantet en man bruger til at lave små spring med.....når man sidder over skrævs på den også vipper den frem på kanten så SKAL man have sine ben og læn korrekt placeret...ellers havner man på næsen:-) :-)

til 99e: jo Tom er da ikke helt voksen endnu, men passer allerede en quarterbomsaddel!!! og den smule ridning vi laver er vist ingen skade til..Vibeke var også meget ops på at han ikke er så gammel endnu....det eneste vi skal træne til næste gang er at jeg skal holde i en parade også flytte bagparten med sæde/vægt (evt ben) uden at han går frem...derefter ride lidt frem...også gentage....egenligt mere en øvelse til mig end til hesten...da han kan hvis jeg gør det rigtigt:-)
ellers traver jeg lidt i letridning ..ingen gallop

også skal jeg lige blære mig....min lille hingst var noegt så sød....stod bundet ved siden af hopper....red rundt mellem dem....og stod et par meter fra en hingstegal hoppe uden at reagere...ok han er kun lige 3 men alligevel!
0
0
Svar på denne tråd

Nåeh...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2002 09:33
...en cavalettis-kasse!

OK, så længe I er opmærksomme på hans manglende alder...
Om han er klar har jo ikke noget at gøre med, om han passer en bred sadelbom...

Hug your Horses!

99E

Se mere Natural Moosemanship & mine tegninger HER!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Nåeh...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2002 10:04
jo vi er meget opmærksome på hans alder...men med måde ..skulle jeg til at sige....da han gerne skulle kunne konkurere mod resten af sin årgang næste år!!

jeg fokusere nok mest på hans opførsel, så længe han er glad, lærevillig og spæner op i traileren så nægter jeg at tro at han føler sig presset eller er øm!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Nåeh...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2002 11:01
Kan ikke nære mig.

Så længe Noomi fortinsvis rider på en plastickasse bliver lille Tomse nok ikke overanstrengt :-)

Mvh Tina

Iøvrigt gid det var mig. Sidst jeg fik seriøs undervisning i større mængder var i 97 så jeg tror der er indarbejdet alle de fejl man kan hitte på.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider