Jeg har nu i et par dage haft Fancy på besøg. Hendes mor er på ferie og jeg gider ikke cykle frem og tilbage, for at ride tre heste. Derfor hestene jeg Fancy herhjem til mig... og det har nu givet mange glæder.
Sjovt nok startede Bob med at hyle op, da han så madammen stige ud af traileren. Han spænede op til leddet og stod og legede hingstebasse med lyd på og det hele.
Fancy blev lukket ind på folden og efter mange hvin og hyl samt flyvende forben, gik alle tre heste og græssede fredeligt, side om side.
Efter nogle timer gik jeg ud med madspandende og fik mig lidt af en overraskelse...
Herhjemme har det, de sidste par år, været Bob der bestemte. Han herser rundt med stakkels Fjodor og bestemmer over alle vandspande og madspande især.. MEN..
Nu hvor Fancy er på folden, bestemmer Fancy altså over Bob. Hun må gerne tage hans mad og han giver den fra sig uden at fortrække en mine. Så vandre han ellers over og stjæler Fjodors mad, for Fjodor kan altid flyttes på... Fjodor beslutter så at stjæle Fancys mad, som må fortrække, fordi Fjodor altså åbenbart bestemmer over Fancy... øhm, hvem er overhovedet derude?
Trekantsdrama *g*
I alt fald er der faldet ro på Bob for tiden, så Fancy er en virkelig kærkommen løsning på Bobs alt for eksplosive temprament. Der er bare så fredeligt i øjeblikket.
Hvad der dog ikke er fredeligt, er min træningssituation!
Jeg var lige idag oppe for at spørge de nye ejere på nabogården, om lov til stadig at benytte ridehus og bane, som jeg har gjort de sidste 13 år... men nix!
Hos dem står kun de fineste dressurtalenter, som deltager i internationale stævner og alt muligt, så Bob og jeg var vist ikke ligefrem velkommen med vores westernsadel...

Så nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Hav mig lige med i jeres aftenbøn -bed til at min far forbarmer sig over mig, og lader mig lave lidt fold om til ridebane... det kunne han da godt gøre, når nu der alligevel skal pløjes og vendes og såes nyt græs... synes i ikke? Jeg synes det er yderst fair... sådan en ridebane kan vel ikke koste alverden

suk...