Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bob bestemmer ikke over alle *g*
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 00:09
Jeg har nu i et par dage haft Fancy på besøg. Hendes mor er på ferie og jeg gider ikke cykle frem og tilbage, for at ride tre heste. Derfor hestene jeg Fancy herhjem til mig... og det har nu givet mange glæder.

Sjovt nok startede Bob med at hyle op, da han så madammen stige ud af traileren. Han spænede op til leddet og stod og legede hingstebasse med lyd på og det hele.
Fancy blev lukket ind på folden og efter mange hvin og hyl samt flyvende forben, gik alle tre heste og græssede fredeligt, side om side.
Efter nogle timer gik jeg ud med madspandende og fik mig lidt af en overraskelse...

Herhjemme har det, de sidste par år, været Bob der bestemte. Han herser rundt med stakkels Fjodor og bestemmer over alle vandspande og madspande især.. MEN..
Nu hvor Fancy er på folden, bestemmer Fancy altså over Bob. Hun må gerne tage hans mad og han giver den fra sig uden at fortrække en mine. Så vandre han ellers over og stjæler Fjodors mad, for Fjodor kan altid flyttes på... Fjodor beslutter så at stjæle Fancys mad, som må fortrække, fordi Fjodor altså åbenbart bestemmer over Fancy... øhm, hvem er overhovedet derude?
Trekantsdrama *g*

I alt fald er der faldet ro på Bob for tiden, så Fancy er en virkelig kærkommen løsning på Bobs alt for eksplosive temprament. Der er bare så fredeligt i øjeblikket.

Hvad der dog ikke er fredeligt, er min træningssituation!
Jeg var lige idag oppe for at spørge de nye ejere på nabogården, om lov til stadig at benytte ridehus og bane, som jeg har gjort de sidste 13 år... men nix!
Hos dem står kun de fineste dressurtalenter, som deltager i internationale stævner og alt muligt, så Bob og jeg var vist ikke ligefrem velkommen med vores westernsadel... :-( Så nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Hav mig lige med i jeres aftenbøn -bed til at min far forbarmer sig over mig, og lader mig lave lidt fold om til ridebane... det kunne han da godt gøre, når nu der alligevel skal pløjes og vendes og såes nyt græs... synes i ikke? Jeg synes det er yderst fair... sådan en ridebane kan vel ikke koste alverden 8-) suk...

0
0
Svar på denne tråd

Øøhhh hvorfor..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 00:42
pokker må du nu ikke bruge ridehallen mere?

Tænkte på om ham der ejer hallen også er ham du havde vrøvl med ang. møddingen?

Jeg har dig med i min aftenbøn..

Selvom Aben Klæder Sig I Silke, Vil Den Blive Ved Med At Være en Abe...
0
0
Svar på denne tråd

Mærkelig
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 08:24
Sikke noget mærkelig noget at du pludselig ikke må bruge ridehallen mere. Du kan jo bare sige til ham at du smitter ikke....mere :o) ej men helt ærligt, det er sq da en mærkelig holdning pludselig at få.

"Stakkels" Bob *GG* Pludselig er mor kommet, så tør man da ikke andet end at opføre sig pænt hehe.

Jeg har dig med i vores aftenbøn, ærgeligt ikke at ha et sted at træne, så vi må håbe farmand gi´r sig.

pøj pøj
Pletter på mine heste, det er bare det bedste
Se Little Meadows hjemmeside her

Se min westernrytterprofil

0
0
Svar på denne tråd

craff....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 10:19
Nej, ham med ridebanen og hallen er lige flyttet ind deroppe for et par måneder siden. Før var det nogle springryttere der boede deroppe.
Ham med møddingen bor til højre.. ridebanen ligger til venstre...

Men ja, det er noget underligt noget at man som naboer ikke kan hjælpe hinanden.
Jeg glæder mig til den dag de kommer og spørger om min far (tømrer og snedker) ikke lige kan hamre deres fine folde sammen igen... så bliver der sagt "nej, vores hammer er desværre KUN en NATIONAL hammer, den kommer fra danmark og bliver i danmark. Den arbejder kun for folk med begge ben på jorden. Den er desværre ikke fin nok til jeres søm" ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Hahaahaha
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 10:43
ok..good one..den med hammeren.

men det betyder så at du har vrøvl med begge naboer..suk.

Nu er du da først med i min aftenbøn. Så jeg beder til at du får en bane selv og et par nye naboer.

Selvom Aben Klæder Sig I Silke, Vil Den Blive Ved Med At Være en Abe...
0
0
Svar på denne tråd

God ide
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 10:46
Det kunne være alletiders at gøre det.

Men det er typisk for nogen tilflyttere, de skal lave om på det hele. De glemmer bare at det faktisk var det de kunne lide da de købte stedet. Hvorfor skal man så lave en masse om.

Øv øv dumme naboer er ikke sjovt.

Held og lykke, jeg sender positive tanker til dig
0
0
Svar på denne tråd

jeg fatter det ikke !!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 10:53
Ja det er sku imponerende at folk ikke kan hjælpe hinanden...
sådan en tur har jeg oså haft med en hesteklipper og en veninde.. jeg skulle betale dyre penge for at få lov til at låne hendes hesteklipper - NEJ TAK sagde jeg så.. så kunne hun da bare beholde hendes fine hesteklipper for sig selv

MEN det er da utroligt at man ikke kan hjælpe hinanden..bare fordi man ikke lige ridder med samme sadel

du er også med i min aftenbøn :-)

hilsen Maja
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror da
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 12:54
heller ikke at jeg ville have Bob til at ride i min hal.

Tænk hvis hans opførsel er smitsom ;-D ;-D

Og generelt kan man jo ikke have westernryttere i en hal hvor der skal rides seriøst - de bevæger sig jo omkring på underlige måder, de holder sig ikke i hovslag og det er da noget underligt noget de laver 8-)

Jo tak den holdning har vi da også mødt på den lokale rideskole.

Ku' du ikke lige få far til at lave bare en lille beskeden ridehal sådan 40 x 60 ville vel kunne gøre det til en start??

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 16:53
Med fare for at blive pandet ned af alle jer western-folk, så må jeg nok indrømme, at jeg nødig ville lægge ridehusbund til sliding stops og spins! Vi har indimellem besøg udefra af nogle westernryttere, og en af dem laver nogle formidable sliding stops! Desværre er bunden knap så formidabel efter sådan en behandling... Hun er heldigvis flink til at rive efter sig, inden hun kører hjem, men der kan jo være brådne kar i alle lejre....
Ikke dermed sagt at du er et brådent kar Miki, men det kan de jo ikke vide.... Selvom sandsynligheden for at de bare er snobbede, nok er højere....
0
0
Svar på denne tråd

Craff....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 17:11
Nej, der er skam rådet bod med den anden nabo. Vi er kommet frem til en aftale. Jeg endte med at flytte ALT møget rundt pr trillebør i haven til div bed og planter. Det tog mange dage og det kostede blod, sved og tårer, men det blev gjort og naboen kunne godt se at det var lidt dumt gjort.
Han kom og sagde undskyld og fortalte mig at han havde lavet mig en møddingsplads for enden af vores vej, hvor han så derfra selv ville fordele det, hvor det nu skulle hen.

God aftale for os begge to. Så kan det vel ikke gå galt igen.

0
0
Svar på denne tråd

Westernrytter
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 17:35
Ja jeg tror nok det er et af de der evige western/dressur/springning ?:-), sammen stød, for en westernhest laver nok ikke mere ravage, i en ridehusbund end dressurhestene,når de feks.laver forpartsvendinger, pioetter mm., for ikke at glemme springhestene når de refuserer mm.
Vi var selv 4 forskellige steder, inden vi fandt et sted, hvor os westernrytter også var velkommen ;-)
Jeg tror mange gange at det ganske enkelt er folks uvidenhed, der gør at os westernrytter ikke er
velkommen 8-)
Så der er kun en ting at gører, op på hesten igen og se om du kan finde et andet sted, hvor folk ikke har sådan en snæver synet mening, tro mig de findes held og lykke >o<
Hilsen Jeanette
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 11:54
Jeanette: Mht til dressurvendingerne, er jeg knap så enig. Når man laver spins, skal hesten stå på et af bagbenene (det indvendige?), og må ikke løfte det fra jorden. Efter 3-4 omgange, er der et betragteligt hul i bunden! Når man laver div. dressurvendinger, må hesten under ingen omstændigheder stå stille med nogen ben, og kan derfor ikke komme til lave lige så dybe huller...

Springrytterne gider jeg ikke forsvare! ;-D

Hvis jeg havde et ridehus, og nogen westernryttere spurgte om de måtte ride i det, ville det være på betingelse af at de rev efter sig. Det ville jeg også forlange, hvis folk havde heste løs i ridehuset, så det er altså ikke ren diskrimination, men mere omsorg for bunden....

0
0
Svar på denne tråd

øhm sorry
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 13:28
Men nu går westernridning jo ikke ud på at lave spins for hvert andet skridt. Vi laver faktisk ikke så meget ravage som så mange andre ryttere gør. Såååå.....Man kan sagtens dele ridehus ;-D
Pletter på mine heste, det er bare det bedste
Se Little Meadows hjemmeside her

Se min westernrytterprofil

0
0
Svar på denne tråd

altså....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 13:32
jeg tror slet ikke det handler om at westernyrttere ikke rider på samme måde, men blot fordi de er lidt snobbede. Jeg tror ikke de aner et klap om western og vores øvelser.

Så det handler vel om at de har nok i sig selv.

0
0
Svar på denne tråd

ha ha John....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 13:32
... vi smitter ikke.... mere...

;-D
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 18:08
Mie: nej, I laver muligvis ikke spins for hvert andet skridt, men bare et enkelt er nok til at lave et rigtig grimt hul i bunden.... Når vi har haft besøg af westernryttere, er bunden meget lidt køn lige når de er færdige, og jeg ville meget nødig ind og ride lige efter dem. De to af dem tøffer bare rundt, men den tredje er drøndygtig, kan lave sliding stops med tøjlen lagt over hornet og nogen helt forrygende spins! Man er helt rundtosset når hun har lavet et! De er allesammen supersøde, fortæller gerne om western, når man spørger, og lapper som sagt bunden inden de kører hjem igen. Hvis ikke de gjorde, ville jeg nok være en kende knotten, selvom de er søde og det er spændende at se på....

Jeg tror umiddelbart heller ikke de folk, som ikke vil have Miki indenfor, ved en dyt om westernøvelser, formodentlig er de bare skide snobbede.....

Miki: er du sikker på, at Bob ikke smitter? Så kunne det da være at han kunne smitte snobbernes heste, så de kunne få lidt humor i hverdagen....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider