Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Forskellige regelbøger!!!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 11:25
Howdy Folks!

Jeg har fulgt debatten her på nettet vedr. DWF og WRS og læser her udfra, at regel bogen skal ændres og at der kan være flere forskellige regel bøger, der kan komme i anvendelse og det kan være et problem.

Denne virak får mig til at stille spørgsmålet her på nettet – hvor stor er denne forskel egentlig og lidt mere koncist:
Er der en læser eller flere der kan oplyse om nogle af de horrible forskelle der kan være – bare et eksempel for hver af følgende disciplin, nemlig:

Reining
Trail
Pleasure
Working cowhorse
Cutting

Lad mig nævne et tænkt svar – og læs nu hvad jeg skriver ET TÆNKT SVAR – eksemplet er baseret på min egen fantasi og mit eksempel lyder:

REINING:
QHA : Rytteren må ikke placere sin frie tøjlehånd på sit lår under gennemridning af pattern.

APH: Rytteren må ikke berøre sig selv under gennemridning af pattern.

WRS: Rytteren skal holde på sin hat under gennemridning af pattern.

DWF: Rytteren må ved sliding stops støtte på sadelhornet med den frie hånd.

Hvis der forekommer sådanne horrible forskelle på de forskellige regelbøger som i mit FANTASI EKSEMPEL - så kan jeg forstå problematikken – ellers ikke!

Vis mig nogle eksempler så jeg kan forstå problematikken!!

En meget vigtig ting her i livet er – at adskille det væsentlige fra det uvæsentlige!

Mvh. Per Beinov

www.bbwesternservice.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: Forskellige regelbøger!!!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 14:19
Hej Per!
Bedømmelseskriterierne for klasserne, vil ligge meget tæt op ad hinanden, det bliver nok et spørgsmål om ordlyd og opdateringer.
Forskelle som i dit tænkte eksempel vil ikke forekomme!

Divergenserne vil nok meget være at finde i de administrative regler og i klasseinddelingerne.

Med administrative regler menes f.eks. godkendelseskriterier for shows,udstyr,dommere osv.

Dette vil ikke komme til at berøre rytterne i det store og hele i selve udførelsen af klasserne.

Fra DWF`s side vil man holde sig så tæt som muligt til AQHA`s regler dog udelukke de punkter der refererer til hestenes race og eksteriør og andre punkter der kan referere til en avlsforening.

Håber dette har sat tingene i relief, ellers er du velkommen for yderligere uddybende spørgsmål.

Mange hilsner
Conny Mearlyn Nielsen
Formand DWF

http://www.dwf.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 16:05
Hej Conny

Er der i det hele taget tale om et problem eller
er her bare tale om almindelig dansk western rytter "tomgangs" snak?

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 16:27
Hej Per!
Ja der er tale om et problem!
Idet man fra WRS`s side har fundet det for dyrt at opdatere mere end budgettet tillod.
DVS. at de fra DWF foreslåede opdateringer ville man kreditere hos DWF udover at DWF`s medlemmer skulle betale for deres opdateringer via WRS`s odateringsservice.
Sidste år havde WRS et opdateringsbudget på 14.000 kr.
Det er for os at se en ret dyr løsningsmodel.
Der må være bedre måder at løse regelbopgsproblemet på.

Mvh.
Conny Mearlyn Nielsen
Formand DWF
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 17:03
Hej Conny

Hvis der ikke er markante forskelle i bedømmelsen af de forskellige discipliner. Så er en opdatering vel alt andet lige en hurtigere og billigere måde at gøre det på.
Pengespørgsmålet må kunne løses på en for begge parter tilfredsstillende måde eller er det virkelig helt umuligt at nå en løsning den vej rundt?

Mvh. Per Beinov

www.bbwesternservice.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 18:17

Hej igen Per!
Ud fra den betragtning,- det har du ret i!
Men regelsbogsproblematikken har været forsøgt løst,
fra DWF`s side.Allerede sidste år ønskede DWF markante opdateringer og harmoniseringer med internationale regler. Det kunne ikke gennemføres.
På et tidspunkt må man sige at nok må være nok, vi bruger for meget tid.
Når så WRS ikke synes de får noget for deres medlemsskab og ikke ønsker den omfattende opdatering der er fornødent og vi samtidig skeler til økonomien, så må vi tage et standpunkt og kommer videre.
Og det er så det vi gør nu,- kommer videre!

Mange hilsner
Conny Mearlyn Nielsen
Formand DWF

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-02-2002 20:23
Hvor har du da ret Per.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider