Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

DLWR summershow
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 11:33
Så er der lagt proportioner ud på DLWR's hjemmeside.

Der var en fejl i westernjournalen, hvor datoen er sat til 20/9 -05.
Den rigtige dato er selvfølgelig 20/8 - 05.

Showet er pointgivende til både DWF og WRS (WRAS) ryttere.

Vi har bestilt godt vejr, så vi håber der er rigtig mange, der vil dukke op B-)

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

lille fejl i linket
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 11:53
Her der er en lille fejl i jeres link, det rigtige er DLWR

Hilsen
Michael Juncker
stutteri juncker

Formand for
sparkær og omegns ride centre

Webmaster for HWR
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor er der
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 12:35
2 typer tilmeldinger , DWF og WRS ? ?
Der rides jo kun efter 1 regelbog i Danmark nu....

Eller er der noget jeg har misforstået ?

og står der noget om i regelbogen at Greenhorns ikke må starte i Novice horse ? Det står der jo blanketten...
Det ene er jo rytteren og det andet er jo hesten...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

2 slags tilmelding
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 16:09
Hej Jørn. Og andre...

Der er to tilmeldinger, da der skal være dette når man både kan få point i WRS og DWF ved dette stævne.

Det er for at alle skal kunne starte til stævnet og få point i den forening de nu er med i og ikke være tvunget til at melde sig ind i begge foreninger!(eller den de ikke er medlem af)
Så hvis man vil have point i begge foreninger, skal man betale for to stævner, men kun ride en gang!
Vi har gjort dette for ikke at lave et rent WRS eller DWF show, sådan at alle kan være med og få point.

Mht. greenhorn og novice horse klasser er det noget der gælder ved vores show - altså ud over regelbogen!
Desuden er det en WRS regel og for at det skal være lige for alle til showet gælder den alle deltagere. Ligesom at man heller ikke må ride både walk and trot og klasser med galop!

Reglen er vel også lavet fordi man ikke mente at greenhorns var kvalificerede til at ride unge og/eller utrænede heste, som novice horses jo er.
Så hvis man ser sig istand til at ride en novice horse er man vel bare blevet for god!!! ;-)

Mvh Pernille.
0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 17:41
... det er så nu jeg kunne komme med en kommentar om regelbogens relevans, men jeg tror jeg undlader.. he he he

0
0
Svar på denne tråd

ja i mine øjne...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2005 18:23
kunne man da lige så godt skrotte den når klubberne alligevel laver deres egne regler...

og så vil jeg da lige sige at selvom man er greenhorn kan man da godt ride novicehorse....jeg har ikke redet særlig mange stævner og har ikke nogen videre placeringer så jeg er da stadig greenhorn men min hest derimod har kun været til 1 stævne og det var med sin tidligere rytter...ergo han er novicehorse...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Reglerne
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 10:27
I og med at reglerne stadig ikke er helt de samme i DWF og WRS- mht. til Rytter/hest status, point m.m. har vi valgt i DLWR at gøre det på denne måde.
Vi mener at denne måde er for alles bedste. På denne måde starter alle på lige fod.

Det skal jo lige siges at bare fordi vi har fået en regelbog ind af døren som hedder "regelbogen for dansk westernridning" er denne ikke fuldt gældende for WRS. WRS er igang med at udarbejde de bilag som skal ligge bagest i bogen. Det er bl.a. pointsystem og greenhorn/novice status som ikke er det samme som i DWF.

Vi håber at folk bare vil acceptere den måde vi har valgt at gøre det på. Vi har bare prøvet at nå ud til så mange ryttere som muligt, og på denne måde behøver man ikke at være medlem af WRS som man før har skulle til vores summershow.

VH Mia Haugsted
Dreamland Western Riders
0
0
Svar på denne tråd

Misforstå ikke Mia....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2005 11:26
... det var ikke jeres show som sådan der blev kritiseret, men bare grundlæggende at der skal være så mange komplikationer.

Folk hilste den nye regelbog velkommen, for nu var der endelig fremgang og ikke så meget bøvl... men det er jo nøjagtig det samme stadigvæk.

Bl.a var jeg glad for den regel med noviceheste og beginnerryttere var væk, men det kan jeg jo så se nu at den slet ikke er.
Og at man ikke må starte walk & trot og galop samme stævne!
Regler som jeg var lykkelig for at komme af med, men nu er de så med igen -denne gang bare som bilag...

Hvor er den store forandring?

Så igen er det ikke en krittik af klubberne som sådan, men nok mere til DWF og WRS, fordi de stadig ikke kan finde ud af at arbejde sammen!
Jeg stemmer jo stadig for at man lægger dem sammen og kun har et overordnet rideforbund.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2005 02:50
Nu fortæller du mig forhåbentlig at DWF`s Showsekretær har dispenseret for den regel med Novice Horse!
Ellers er i ude i noget snavs, når showet er godkendt og pointgivende.
I kan ikke selvstændigt dispensere for en DWF regel i et godkendt show, så jeg håber at I har formalia i orden.
Novice Horse reglen har fungeret upåklageligt i DWF regi som den er, og vi har ikke set noget grundt til overhovedet at indføre skærpelser.

WRS er en lukket klub og WRS kan som sådan lave særregler efter behov ved hvert eneste stævne, idet deres shows reelt er klubshows, men sådan fungerer det jo ikke i DWF, alt den stund et pointgivende show er et åbent show for alle DWF`s medlemsklubber.
Håber du forstår mig ret! :-)

MH Conny
(Der er medlem af DWF`s Dommer og Regelbogsudvalg).

WESTERN Journalen
Danmarks nye Westernmagazin

WESTERNPORTALEN
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider