Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Youth ryttere
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:37
Hej allesammen...

Jeg har lige læst, på forsiden her på HN - at DK's ungdoms ryttere skal afsted til World Cup...
Hvordan og hvad er det?

Er det ikke noget vi alle bør støtte dem i - sådan rent økonomisk...hvis alle giver et lille bidrag - bliver det hurtig en stor hjælp for dem.

Men hvem skal jeg/vi henvende os til osv.?

Mvh. Rabo85
0
0
Svar på denne tråd

Er der virkelig
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 18:56
ikke flere som er interesseret i at støtte de unge ryttere??

Mvh. Rabo85
0
0
Svar på denne tråd

World Cup
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 19:32
hej Rabo85

Jeg har lige set dit indlæg her på HN og vil forsøge at besvare dit spørgsmål.

vi er ialt 10 youth ryttere der alle er medlem af dkqha.
vi 10 er i alderen fra 12-18.
I løbet af det næste halve år vil Trine Søberg, Camille Aarenstrup, James Hansen, Ditte Puolsen og Marianne Christensen kikke på os, ved 5 store quartershows fordelt rundt i hele DK og bedømme os ud fra vores ridning.
D. 1. oktober vil de så have fundet ud af hvem af os 10 ryttere der skal repræsentere DK ved det store YWC i Amarrillo, Texas.
Der vil være en meget stor egenbetaling, i form af flybillet, holet ophold og ens showtøj, så hvis du kan få andre med på ideen vil du glæde 5 unge ryttere,
Jeg kan også lige fortælle dig, at vi er 5 ryttere der nu og her er blevet udvalgt til at skulle deltage i endnu et stort show youth euro cup i Frankrig og der mangler vi ligeledes sponsorer.
Du kan henvænde dig om yderligere oplysninger til: Trine Søberg 74526840 og evt. sponser beløb bedes indsættes på registreringsnr. 9892 kontonr. 0002545179 til YWC.

Hvis du vil have dit navn offenligt gjort som sponser så skriv venligst hvem du er, så vil det komme på dkqha s hjemmeside.

Hilsen sarahkb
0
0
Svar på denne tråd

sponsor penge
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 20:31
Hejsa

jeg synes da helt sikkert det er flot at unge ryttere bliver udtaget til at komme ud i den store verden og repræsenterer DK... men .. altså... det med sponsorer... jow.. store firmaer har garanteret råd til at give en sjat penge...

men jeg er på SU og har ikke råd til at smide om mig med penge, der er mange ting der egentlig skal bruges penge på.. men som der ikke er råd til... så der kommer ikke sponsor bidrag herfra...

men held og lykke med det :-)
0
0
Svar på denne tråd

Sponsor
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 08:23
Hej Sara.

Tak for det flotte svar.

Maja Dollas...
Jeg mener jo ikke at vi alle sammen skal smide flere tusind kroner i...(det ku selvfølgelig være godt) men hvis alle "kunne"...nok nærmere gad, give 50,- - 100,- så er jeg overbevist om at det i længden ville give en større sjat penge til de unge ryttere...

Jeg kan heller ikke selv hjælpe med store summer, men lidt vil vel altid gøre en forskel..?

Og jeg er overbevist om, uden at vide det(er ret ny), at det er vigtigt for så lille et land som DK - at vi bliver repræsenteret i udlandet, så meget som muligt... Og det vil jeg da mene, er vigtigt at støtte op om.

Så jeg vil da helt sikkert støtte holdet med 100,-

Så håber jeg, der er flere som vil gøre det samme, eller med mindre beløb...

Og at folk som kender andre folk - med evt. et lille firma - vil opfordre dem til at sponsorere med bareen lille sum penge...

Held og Lykke til alle de unge ryttere...
0
0
Svar på denne tråd

Youth World Cup
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 17:36
Hej Rabo85 og andre interesserede.

Vi bliver meget glade, når vi ser en tråd som denne.

Derfor vil vi meget gerne fortælle jer, om hvad Youth World Cup, egentlig er, samt at der senere vil kunne findes mange flere oplysninger omkring ryttere, trænere osv på DKQHA.dk – men lige nu er hele sitet under opdatering.

Men her kommer der lige nogle tørre facts omkring YWC.

”Hvert andet år afholdes der AQHA verdensmesterskaber for ungdomsryttere i hold, Youth World Cup. De forskellige lande ansøger om at deltage og holdene kommer fra hele verden. Cup'en blev afholdt i Italien i 2000, i Texas USA i 2002, i Australien i2004 i og næste gang i 2006, afholdes den i Amarillo, USA.

Hvert team består af 5 unge ryttere til og med 18 år, samt trænere og holdledere/managere. Derudover kan der deltage ca. 5 unge "aspiranter" som muligvis vil kunne kvalificere sig til næste World Cup som deltagere – disse unge aspiranter kan rejse med som reserve ryttere. Alle betaler selv en stor det til dette arrangement. DKQHA betaler i USA for de 5 ryttere, resten er egen betaling. Alle træningssamlinger er også for egen regning.

Der bliver konkurreret i disciplinerne: Pleasure, Reining, Trail, Hunter under saddle, Hunt seat equitation, Versatility, Western riding, Showmanship at Halter, Cutting, samt Western Horsemanship.

World Cup'en løber over 7 dage. Værtslandet stiller heste samt udstyr til rådighed og de første 5 dage går med at deltage i forskellige kurser og lære hestene at kende samt træne dem. Der bliver også fokuseret på teamspirit og man laver sociale aktiviteter om aftenen, som har til formål at blande de mange unge fra alle nationerne.

Det hele kulminerer så i et show, hvor der konkurreres i alle disciplinerne. Det bliver en kæmpe udfordring for de unge danske ryttere, idet vi som nation stadigvæk er på en mindre skala træningsmæssigt m.m. i forhold til store nationer, som fx Tyskland hvor western ridningen er meget udbredt. Men vi tager udfordringen op!”

Angående det at yde støtte til holdet:

” Som sponsor af DKQHA's Youth Team vil du yde en værdifuld støtte til Team'ets forberedelser, træning og rejse, ved Youth World Cup 2006 i Amarillo, USA.
Som sponsor modtager du et diplom, som bevis for at du har ydet støtte til det danske ungdomslandshold. Alle sponsere vil kunne ses på YWC’s hjemmeside under DKQHA.

Af sponsering som søges til holdet kan nævnes; økonomisk støtte, Tøj til samtlige på holdet – så holdet kan repræsentere Danmark flot, show tøj, show ting osv.”
Vi håber, at dette gav et lille indblik i det der er omkring YWC. Følg i øvrigt med i YWC på DKQHA’s hjemmeside.
I er velkommen til at henvende jer med spørgsmål osv.

Vi håber I vil tage godt imod vores unge ryttere og støtte godt op omkring dem.

Med Venlig Hilsen

Trine Søeberg (Manager og holdleder) – Trine_soeberg@hotmail.com

Camilla Aarenstrup (ass. Manager og holdleder) – Camilla_aarenstrup@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider