Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Udnytte at føllet bliver halv quarter?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 19:19
Hej Alle (:
Jeg har fået lov til at få føl på min helpart, traveren Wonder. Og jeg har valgt quarter hingsten Jester Jay. Men så var det jeg tænkte.
Nu er jeg jo primært spring og dressur rytter, men har længe overvejet at skifte til western. Skal man så udnytte at føllet bliver halv quarter (dvs western hest i mine øjne :P ) Og skifte til western, og tilride den alla western?
Og i såfald hvordan lærer man hesten de første ting og hvad skal de lære?

Jeg har læst mig til lidt ang. western og har fundet ud af at hvis det er det jeg vil, så vil jeg helst ride trail. :P Syns jeg lyder mest sjovt.

Men hvad er jeres mening?

Hilsen Jaller og Wonder

0
0
Svar på denne tråd

western :-)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:42
altså.. jeg mener da helt klart at hvis det er western du vil.. og når der nu alligevel kommer til at være ½ quater i føllet.. så hvorfor ikke udnytte det??

Jeg ville jo starte med at arbejde med den fra jorden, når det er unghest, og indtil den skal rides til... Det kan man finde en masse bøger om.. eller gå på nettet.
eller selfølgelig kunne man også deltage i kurser med Horsemanship.. det har ihvertfald været positivt for mig,... for jeg kan bedre lære det, hvis jeg ser det live :-)

og når jeg så skulle starte tilridningen, ville jeg lige gøre den ryttervant, og så ellers få fat i en træner, som kunne hjælpe dig igang rigtigt, eller deltage i nogle af de unghesteclinic der er rundt omkring i landet :-)

held og lykke med det :-)

hilsen Maja
0
0
Svar på denne tråd

For meget matematik!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 12:50
Hvad bliver føllet så ... hvis du har bruger en quarter og en hest som du kun har halvpart i ???
en 1/16...
Just kidding ;-)

Det er klart at Quarter og Paints osv har en anden genetiske arv end f.eks shetlands ponyer eller Varmblod. Som man siger " use it or lose it!"

0
0
Svar på denne tråd

Øhhh er det nu helt rigtigt....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 08:33
;-D Her bliver jeg vist nødt til at komme med en indskudt bemærkning.... Jeg rider Dansk Varmblod... Western.. og han har flere gange været Higt point hest i WRS, 3x DM mester i Team- og Cattle penning, han har vundet utallige sløjfer og pokaler og hans far og mor før ham og hans søn er godt på vej.... og så har jeg da også lige en shetlænder hingst.. der rent faktisk har vundet en shovmanship at halter og der var 12 starter. Flot ikk..

.......EN HEST ER EN HEST......

HerligHesteHilsen Mulle.

0
0
Svar på denne tråd

kursus
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 14:22
tag på kurser, tag undervisning hos en god western træner så kan du få lært at uddanne din nye hest.

nolge setter hesten i træning hos en professionel og samtidig får undervisning - det kan også være en god ide.

Bøger kan supplere en del - men det aller beste er at finde en god underviser. Finder du en du ikke er tilfreds med så skift til en anden, der er mange gode trænere.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider