Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bosal - Fordele / Ulemper?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 13:19
Hejsa!

Jeg overvejer at ride min hest med bosal. Han er allerede westerntraenet, men jeg synes det kunne vaere godt at ride ham uden bid nogle gange ud i naturen.

Hvad synes I? Hvor mange af jer rider med bosal? Og hvorfor eller hvorfor ikke?

Tak for mange svar

hilsen
Manuela
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 09:16
er der slet ingen, som rider med bosal? og som gider fortaelle mig om deres erfaring?

?:-)

hilsen
M.
0
0
Svar på denne tråd

jo jeg goer men......
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 09:42
Det er et overgangs vaerktoej, fra snaffelbid til stangbid.

Har traenet alle de heste jeg har haft med bosal, og har fundet ud af at PAL BIT less er et bedre vaerktoej.

At ride med Bosal eller PAL BIT less tager foerst og fremmest at hesten er vel traenet i grundprinciperne, og at rytteren kan sit kropsprog og balance.

Kan rytteren det saa er at ride med bosal ikke andet end en forfining af ridningen som eventuelt gaar over til stangbid, naesten uden brug af stangbidet.

Bosal er ikke for den urutinered rytter, idet man kan skade hesten med en billig Bosal, de forkerte tojler, og haarde haender.

mvh Ariel
.

HUSK AT BRUGE agpaladini@hotmail.com IDET DEN DANSKE IKKE BRUGES LAENGERE

Gaard til salg!!!!

Smil naar i glaeder jer
0
0
Svar på denne tråd

Hej Manuela
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 17:58
At ride med en bosal er kun for meget øvet ryttere og heste.

En bosal vilker ved at lægge præs på hestens næseryg og det tryg en bosal giver er meget lodret rettet.

Hvis du gerne vil ride i skoven uden bid vil mit råd til dig være at bruge en sidepull den virker på hestens sider og giver dig bedre mulighed for at styre og træne med din hest.

Nogle heste finder ud af at løbe gennem en bosal ved at tage hovdet ned og ind, da det kan være svært for rytteren at arbejde, dreje hestens hovde til siderne.

håber du kan forstå min forklaring.

Hilsen Berit
0
0
Svar på denne tråd

Snorgrime
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 18:12
Ja, nu spørger jeg måske lidt dum, men jeg har ikke redet med sådan en bosal men derimod med rebgrime.

Virker de ikke nogenlunde på samme måde?

Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY ! {>

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
salgsheste på www.h-farm.dk
min hjemmeside http://www.123hjemmeside.dk/smoky
0
0
Svar på denne tråd

Snorgrime
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 09:16
Hej Susanne.

En bosal er helt fast og kan ikke gi sig, dvs. at den kun laver et tryg på næserykken og ikke så meget på siderne som både snorgrimen og en sidepull.

jeg syntes at det er en rigtig god ide at træne med skiftende ting og bid da det giver en mulighed for at indvirke forskelligt på hesten, uden bid bliver rytteren tvunget til at bruge sin vægt mere end ellers.

god for træning af både hest og rytter.

Med Venlig hilsen Berit
0
0
Svar på denne tråd

nej det goer det ikke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 09:17
en bosal er ogsaa afhaengit af toejlerne som er lavet med hestehaar med det specielle formaal at kilde hestens nakke saa den vender vaek fra det naar man skal dreje hesten.

Naese partiet er haardere og bredere, en rebgrimme kan skaere ind i hesten og derved oedelaegge hesten for altid.

Man skal have god balance og naensomme haender for at vaere i stand til at ride en Bosal rigtigt.

mvh Ariel
.

HUSK AT BRUGE agpaladini@hotmail.com IDET DEN DANSKE IKKE BRUGES LAENGERE

Gaard til salg!!!!

Smil naar i glaeder jer
0
0
Svar på denne tråd

til alle
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 09:31
Tak for svarene...

Jeg har redet en hest för som var traenet med bosal og det fungerede meget fint. Min hest er meget lydhoer og reagerer fint paa stemme og vaegt. Jeg er klart over, at en bosal kan vaere meget skarpt i haarde haender....

hmmm, jeg skal lige taenke over hvad kunne vaere bedst. har ogsaa foer ridet med snorgrime og det gik fint.

hilsen
Manuela :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider