Jeg ville gerne vide mere om avl og hvordan man får et stutteri op at køre.
Nogen der ved hvor jeg kan få noget viden om det? Evt via bøger kurser eller lignende.
men maa aerlig sigue at de alle har forskellig meninger om AVL........... grunden er nok fordi de personer der avler ......avler for et bestemt disciplin, derved soeger de heste som har enten haft foel som har vist noget eller de soeger efter et bestemt physik paa den modsatte part.
Jeg har lige vaeret paa besoeg paa verdens stoerste ranch i (USA 18.000ha ++) og i Brazilien 15400ha.
The KING Ranch er kendt for sit avl men de gaar efter det der har interesse (forretningsmaessigt) her i Brazilien. I USA gaar de for det meste efte kvaeg heste og avler derfor en anden type heste der end de goer i Brazilien, hvor cutting er ikke saerligt populaert endnu.
Jeg kender vitterligt ingen GYLDEN regel andet end at man som menneske maa saette sig ned og definere hvad det er man vil opnaa og derefter proeve sig frem til resultater som saedvanlig vis tager 4 til 6 aar foer om det har vist sig at man har opnaaet eller forfejlet sit maal. mvh Ariel
.
HUSK AT BRUGE agpaladini@hotmail.com IDET DEN DANSKE IKKE BRUGES LAENGERE