Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Vi nåede det ultimative
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 13:44
Ja ikke meget har Tacho været redet efter vi er startet op på forårstræningen, før jeg tænkte, nu smider vi sgu' udstyret, og prøver igen.

Af med sadel og hovedtøj og op på den "nøgne heste".
Jeg startede denne træning på ham sidste år, og var spændt på hvor meget vi kunne huske.

Jeg startede i skridt, lavede nogle stops og tilbagetrædninger og efter et stykke tid satte vi i trav og gallop.
Jeg siger jer man bliver høj af en sådan kontrol. Min veninde så det for første gang, og hun var nærmest rørt.
Han lystre det mindste vink og jeg er næsten ved at miste sædet hver gang han laver et stop i galoppen, fordi der ingen bøjler er. han stopper simpelthen så brat, bare jeg skyder sædet det mindste frem.
Det mest irriterende er, at jeg til tider har svært ved at kontrollere ham i en-håndsridningen (med udstyr på), men så snart han er "nøgen", ja så kører det som i olie. Volter, tilbagetrædninger stops og snart roll backs... jeg syntes selv det er fantastisk. Kan man opnå mere på en hesteryg?
Jeg rider ham udenfor på banen, og at tage en tur rundt om marken er heller intet problem... jeg elsker det simpelthen.

Vil snart have taget nogle billeder af vores naturlige ridning. Håber ikke jeg er den eneste herinde der rider sådan, for det er simpelthen fantastist.

Midt i sådan en træning kan jeg finde på at stige af og gå fra ham, eller bare gå en runde omkring ham og rose ham. Han står bare som støbt fast, og ser faktisk ud som om han nyder denne alternative træning.

Havde jeg gjort det samme på min hoppe, der ikke er trænet i denne hygge diciplin, ja så havde jeg nok været på rådhuspladsen i løbet af et kvarters tid he he
..
0
0
Svar på denne tråd

yep....
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 14:40
... den med rådhuspladsen kan jeg vist skrive under på.. he he..

Jeg kan sikkert godt på Bob, men tør ganske enkelt ikke prøve, for det tager ham kun 0,5 at vende rundt og finde på et eller andet sjovt... og så kan han bukke, som en i helvede, så har jeg ikke mit horn at holde fast i, så var jeg lost *g*

Det er for fedt at kunne alt det med sin hest og det beviser jo bare at man er nået rigtig langt med sin træning.
Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er fedt
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 14:54
Ja jeg skal personlig ikke have noget af den slags, dertil er jeg for stiv (og gammel!!), har for dårlig balance og er for meget en kryster!!! :{-(

Men Katrine kan noget af det samme med Simone.

Simone - der da vi købte hende - var i "kløerne" på en dressur fanatiker, der ikke kunne få hende tl at "bøje nakken" ordentligt uden hjælpe tøjler, og som ikke kunne styre hende uden engelsk hovetøj med diverse næse remme etc.

Katrine forsøgte også det der engelske noget, men så "slap vi hesten" løs, og hun er og bliver en hurtig araber, men i guder en forandring.

Katrine rider hende nu i en grime, og med et træktov, uden saddel, og der er simpelthen en harmoni og et fællesskab mellem de to, hvad enten de springer eller "bare" rider tur.

Simone finder sig simpelthen i alt hvad Katrine gør, om hun ligger ned, sidder forlæns eller baglæns, ja igår prøvede hun lige for sjovs skyld at stå på ryggen af hende - hvad skulle lige problemet være i det!!!!

Katrine prøvede også en enkelt gang at smide grimen også, men så gik det lige et nummer for stærkt selv for Katrine!! - men det er det ultimative mål, og det skal også nok komme for dem.

Hurra for de der kan og tør slippe hesten løs (y)

hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

det er så vildt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 17:52
Ej hvor fedt.. det vil jeg også kunne.. det kunne være alt for sejt at have det fede samarbejde med sin hest at man kan gøre sådan... men jeg tror lige vi venter med at smide sadlen.. og Majas balance er vidst heller ikke hvad den skulle være
men det kommer nok en gang :-)

hilsen maja
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider