Hej med jer! (Har aldrig været herinde før, er spring og dressur rytter, men håber alligevel i vil hjæpe mig).
undefined
Jeg har nemlig lige købt en rigtig fed western sadel, som jeg altid har ønsket, men da den er en anelse for bred til min spinkle trakhener har jeg ladet mig fortælle at jeg skal have et/en build-up pad. Men hvad er det helt præcist og hvordan ser det/den ud. Ved godt det er et underlag *ss*
Mange 1000 knus fra Triumph og Anne Erare Humanum Est >> Besøg min hp. på: www.chanell-dukkelise.subnet.dk <<
er bare et pad, hvor man kan putte nogen indlæg ind i, så det kan gøres tykkere på de steder, hvor der er behov for det. - det er mest til brug, hvis hesten mangler muskler, eller evt stadig vokser, så den ikke helt er vokset til sadlen. jeg har hørt det frarådet til permanent brug, da det egentlig er til midlertidige korrektioner.
Hvis din hest er færdig med at vokse, ville det alt andet lige være an bedre ide, med en sadel, der passede, ellers tror jeg bare et ekstra tykt pad, ville kunne gøre det.
mvh Maria
Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv
har ekstra puder siddene så man evt løfter sadlen eller fylder ud under sadlen men hvis du har købt en sadel som du er nød til at lægge et build-up pad under for at kunne bruge den lyder det lidt som om at sadlen ikke passer helt til din hest....
Håber at du har fået en "proff" til at tjekke at din nye sadel ligger optimalt inden du begiver dig ud på de lange ture....
Indlægget her er ikke skrevet for at kaste grus i dit maskineri eller som et surt opstød men der er mange dressurryttere som køber en westernsadel til turridning og regner med at den skal ligge som en dressursadel...du kan komme til at lave slemme skader på din hest hvis ikke at din sadel ligger optimalt.
Iøvrigt tillykke med din nye sadel...
Rigtige mænd rider western
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."