Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Manen...........
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 10:24
Er der noget med at manen skal være kort (som dressur hestenes) når man stiller op i pleasure?

Marion

Kast dit hjerte over forhindringen og resten af kroppen vil følge med :-)
0
0
Svar på denne tråd

det behøver
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 10:37
det behøver den ikke.. vi deler den i små "totter" som hvis du ville flette den.. det ser pænt ud..
Sussie

0
0
Svar på denne tråd

kort man
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 10:56
Hej.

Personligt syntes jeg at det er pænest at flette en lang man op i en fransk fletning i de klasser hvor, en lang løs man kan se rodet ud og give indtryk af at hesten ikke går "pænt" og ikke er ordnet ordenligt.

Dette er selvfølig en smagssag, jeg selv har kort man på min hest til stævner.

hvis du kun rider pleasure og hunter og stiller i halter er det da nemmere og ser efter min mening pænest ud med kort man det er sat i elastikker.

det kommer også an på hvad der klæder din hest.

hilsen Berit
0
0
Svar på denne tråd

Havde ellers forståelsen..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 11:27
af at de "nye" regler siger at manen skal være kort i pleasure, ellers giver det minus points (også hvis man fletter den)

Queenie har også lang man, som jeg hidtil har flettet, men har nu fået at vide, at de SKAL være korte i pleasure klasserne.

Er det rigtigt eller er det en "and"?

Marion

Kast dit hjerte over forhindringen og resten af kroppen vil følge med :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Marion
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 12:06

Det har jeg ikke hørt noget om, er lige på arb. tjækker min AQHA reglbog når jeg kommer hjem.

Hvem har fortalt dig det?

der er rigtigt at det kan være med til at få dit ridt til at se mere "vildt" ud med løs man.

Hilsen Berit :-)
0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  22-02-2005 17:05
Hej igen.

Nu har jeg fået læst i AQHA's reglbog.

Der står kun noget om fletning af manen et sted og der står.

Det er VALGFRIT at flette manen i enten engelsk(dvs. fletninger) eller western(dvs.sætte elastikker i)stil. Dvs. det ikke er et krav at den SKAL flettes.

Håber det giver dig svar nok.

Personligt syntes jeg det kommer an på hestens type og hvilken klasser du vil starte i.

At tage manen af kan godt give indtryk af at hesten er lettere for til.

Hilsen Berit
0
0
Svar på denne tråd

kort man
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 17:04
Hmm.. jeg tænker lidt, når nu i skriver at det ser rodet ud med en lang man..... men nu kan jeg ikke rigtig forestille mig min araber, men kort man.. kunne aldrig drømme om at gøre den kort.

hilsan Maja
0
0
Svar på denne tråd

Der står ingen steder
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 08:53
at manen SKAL være kort.
Det må en eller anden have misforstået!
Mht arabere, ville det da være en dødsynd at skære manen af dem, men quartere tager sig bedst ud i kort man i Pleasure. Det handler jo om at dommeren kan se hvordan hesten arbejder i halsen.
En fransk fletning, kan være lidt dum, fordi hesten
derved kan komme til at se "for kraftig" ud om halsen, hvis den har meget man, men det kan da være en løsning.

MH Conny

>WESTERN CONSULTS
Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Ruf Lil Nimble på Forsiden!
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd

CMN lad mig hoere
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 09:51
Jeg mener at der staar (eller har staaet) at med Quartere maa man ikke klippe hverken mane eller hale!!!

Nu har jeg kun reglebogen paa Portuguesisk (og det er jeg ikke saa skrap til endnu) saa lad mig lige hoere din mening!!!

mvh Ariel
.

HUSK AT BRUGE agpaladini@hotmail.com IDET DEN DANSKE IKKE BRUGES LAENGERE

Gaard til salg!!!!
0
0
Svar på denne tråd

på haflingeren
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 09:58
ville de også være synd at gøre manen kort.. men i plesureklasser ol skulle det jo helst heller ikke gå så hurtigt at manen kommer til at se vild ud.. at man ikke kan se halsen på den ene volte, det er jo så noget andet.

Sussie

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 10:13
vist en tilsnigelse af dimensioner! 8-)
Det eneste jeg kan komme i tanker om der ligner det, er at man i den tyske paintforening har forbudt klipning af mule-, øjen- og ørehår.

Langt tilbage i tiden da Orren Mixer lavede logoet til
quarterhesten, skar man ovenikøbet halen op til lige under haselængde.
Længden på man og hale stammer oprindelig fra ropingtraditionen, idet hesten ofte havde rebgrime, til fastgørelse af Tie down på og en ekstra rebløkke om halsen, hvor lassoen passerer igennem.
Med alt det snoreværk, er det hamrende irriterende, hvis manen er lang, idet den så filtrer ind i gearet.
Mht halen gælder det i roping at stoppene er dybe og det samme er back ups`ne og derfor er det mere praktisk for en roper at have en relativ kort hale, da den ellers træder den af.

En ropinghest bliver stoppet og bakket flere gange end en reininghest daglig, så den får mange totter hevet af halen. Men OK man ser tit til showene at reininghestene hiver store lunser af deres haler.

MH Conny

>WESTERN CONSULTS
Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Ruf Lil Nimble på Forsiden!
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd

Regler........
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 11:18
Hej Ariel, Conny og alle andre.

Jeg vil prøve at oversætte, hvad jeg kan finde i AQHA's reglbog vrd. man og hale.

Det er fundet under showmanship at halter.

Hesten: Hestens kondition og foderstand skal passe til denne.
Pelsen skal være ren, vel striglet og i god stand.

Manen, halen og pande lokken må ikke være pyntet med sjøjfer og andet, men må gerne værer flettet som engelsk stil, sat op med elastikker som western stil.

Længden på man og hale kan variere, så længe de er pæne, rene og fri for "knuder", manen skal have samme længde og må være rykket-klippet, men pande lokke og håret ved manken skal forblive.

Bridle path, øjnbryn, og langt hår i hovdet og på benene må gerne klippes, på nær i de lande hvor det ikke er tilladt.

Hovene skal være trimmet og hvis hesten bærer sko skal disse være korekt tilpasset og sømmene skal sidde pænt. Havene skal være rene og må værer larkeret sorte, have fået hov olie ellere vises naturell.

Ja det blev lidt af en lang smørre.

Personligt syntes jeg at det er pænest med en fransk fletning, giver dog Conny ret i at det kræver øvelse for at den kommer til at se pæn ud og ikke gør en bred hals tykkere.

En anden mulighed er at lave små fletninger hele vejen ned i manen ca. fem cm. ned også lade resten være løs, dette giver et indtryk af en kontroleret lang man, man kan sætte elastikkerne så der kommer en lige linie som hvis manen var kort.

Men lad for gud's skuld være med at lave små resta fletninger i manen, det ser efter min mening for dumt ud.

Hilsen Berit.
0
0
Svar på denne tråd

Her i Brazilien
Forfatter: 
Dato:  26-02-2005 13:40
Har Quarter foreningen lavet et lov som goer at alle hingsteSKAL have langt mane, hopper bliver maskin klippet til omkring 2.5-5 cm lang.

Det goer de andre ikke racer, Quarter ogsaa, Paints, Manga Larga, Andalusier osv, ogsaa.

mvh Ariel
.

HUSK AT BRUGE agpaladini@hotmail.com IDET DEN DANSKE IKKE BRUGES LAENGERE

Gaard til salg!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider