Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Cassiopeia ...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 16:10
Hej !

Jeg har lige købt mig en dejlig trakhener hoppe ved navn Cassiopeia ...
Den forrige ejer fortalte mig at hun har stort talent indenfor dressur og spring !

Jeg er normalt springrytter men kunne nu egentlig godt tænke mig at ride western :D
Hun er ikke tilredet endnu da jeg godt selv vil gøre dette ...

Men har du en teknik for hun fatter bare hat af det der har med western at gøre !

- Marlene Carlsen ...
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 16:41
kan man vide at en hest, som ikke er tilredet endnu, har stort talent for dressur og spring ?
Og der er ikke nogen tricks og nemme måder din hest hurtigere og nemmere kan lære tingene på, kun den ganske almindelige måde...træning og evt. undervisning

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

Gratis part søges
0
0
Svar på denne tråd

Tænker...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2005 17:18
lidt det samme som Jørn.
Men kontakt AWR sokm hører til i nærheden af dig, hvis hesten selvfølgelig er opstaldet på amager.
Her er et link AWR amager
Hilsen Lone.

Dejlig Quarter hoppeplag med reining/cowhorseblod sælges eller byttes.
Se vores hjemmeside.

Lucky Western

Se også vores QH hingst Pearl eyed Jack
0
0
Svar på denne tråd

Jørn vogt dig!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 17:00
Howdy Jørn

Du skriver:
" Hvordan kan man vide at en hest, som ikke er tilredet endnu, har stort talent for dressur og spring ?" citat slut!

Se Jørn, hvis du spørger de danske westernryttere om en hests evner, så vil du gang på gang få at vide, at quarter & paint har talent for f.eks.
- reining - cutting,
og det selvom hesten aldrig har haft en sadel endsige en rytter på ryggen eller præsenteret for en ko.

Derimmod har jeg aldrig indenfor traditionel- eller westernridning hørt en ejer / avler påstå at deres hest har talent for trafiksikkerhed.

Derfor har du ret i Jørn, at det er noget vrøvl, at skrive at en hest har talent for det eller det - når hesten ikke er tilredet.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Vrøvl og vrøvl
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 18:50
Mon ikke man kan tale om at den ren genetisk har evner for det ene og det andet?

Der er vel en grund til at noget hedder springblod, dressurblod, pleasur og reining....m.m

Det har vel noget at gøre med, at forældredyrene har vist deres evner i den retning.

Det lyder da rimeligt nok, i mine ører
Bedste hilsner
Susanne

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY ! {>

Alle DK's Westernrytter bruger www.westernportalen.dk
salgsheste på www.h-farm.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jørn.....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2005 19:25
Som springrytter kan man se om hesten har god teknik. Om den bruger ryg og ben korrekt i sit spring. Om den flyder let eller om den skal knokle for at få r*ven med over springene. Nogle heste er utrolig følsomme for deres fødder og så løfter de dem jo naturligt mere og komme derfor over flere forhindringer uden fejl end sådan en som Bob eksempelvis der tager alting med 120 i timen og helst undgår at løfte alle ben på samme tid *g*

Ligeledes kan man se om hesten i dressur har talent for at bruge sig selv. Er det en klumpedumpe eller en yndefuld hest osv.

De ting kan man jo sagtens finde ud af ved løsspring og longering osv.

Ligesom at man tit siger en hest har evne for reining, når man ser den slide en million meter på folden og lave nogle kanon rollbacks.
Eller når hesten selv henter køerne hjem fra marken om aftenen, så ved man at det bliver en med en fornuftig cow-sence.
-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Conformation eller hvad det nu hedder paa Dansk
Forfatter: 
Dato:  12-02-2005 08:48
Ok man kan ikke sige om en hest har det mentale tallent for en given sportgren eller ej.

Det er dog muligt ud fra dens fysiske opbygning at se hvad den ihvertfald ikke vil kunne goere.

Folk der virkelig kan denne art at laese hestes opbygning er ret fantastiske at se i arbejde. Det er folk der vikelig kan faa en til at indse at en god hest aldrig har en forkert farve.

Uden at se den flytte en hov kan de sige hvad "standart" potentiale den har.

Deb Bennett er nok en af de stoerste ekperter paa omraadet conformation. Ud fra billeder (forfra, fra siden og oppe fra) beskriver hun hvordan at hesten ville bevaege sig i de tre gangarter. Naar hesten saa senere bedoemmes i "levende live" har hun gang paa gang bedoemt hesten korrekt.

Jeg kan anbefale hendes 3 smaa boeger "Principles of conformational analysis", men der er noget toer og svaer laesning.

Hav en godt weekend

Frank
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider