Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Tilbagetrædning
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 11:02
Jeg har lidt problemer med tilbagetrædning. Fra jorden kan jeg sende ham "bak" fra pæn afstand. Men når jeg rider ham skal han have ret meget støtte fra både tøjler og ben. Jeg kan ikke rigtig gennemskue om han bare ikke gider. Jeg har ellers trænet det gennem længere tid, men der er ingen fremgang. Ergo må jeg gøre noget forkert?

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob

Helles Irish cobber
0
0
Svar på denne tråd

jeg kunne heller ikke
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 12:52
bakke Mille. Ligegyldig hvordan jeg prøvede, gik hun enten i vejret eller drejede bagparten ud til siden.

Jeg var så på clinic med Heidi magnusson, og hun fik hende lige lært det på 10 min! (godtnok kun et par skridt, men det går da i den rigtige retning)

Når jeg nu skal bakke, sætter jeg mig godt tilbage, lissom ved stop, og nu lyder det måske lidt mærkeligt, men hvis jeg strækker benene lidt frem og vipper med fødderne/tæerne fra side til side, ja så bakker hesten, ligeud endda...

Som regel kan jeg gøre det for løs tøjle, men skulle hun finde på at gå imod, skal jeg bare holde igen til hun slipper biddet, og så derfra give "baktegnet" igen.

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Howdy Helle
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 13:06
Da du er i stand til at bakke hesten stående på jorden, så lyder det lidt mærkeligt at du ikke kan når du rider - men selvfølgelig kan det læres.

Jeg vil skubbe mine ben lidt frem og samtidig tage i tøjlerne og så give efter - og det er det jeg formoder du gør, men uden den store virkning.

Så gå lidt videre - i stedet for bare at tage i tøjlerne - skal du "save" den i munden.
Det lyder dramatisk - men det er det ikke - du tager skiftevis i højre og venstre tøjle - og lige så snart hesten gør antydning af, at gå tilbage - så slækker du.
Det plejer at virke!

Ellers er der den gamle cowboy metode - og den virker - men den er jeg ikke sikker på, jeg vil beskrive her på nettet.
Læserne er hovedsaglige kvinder og metoden vil blive opfattet som voldsom af de fleste.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 20:04
nu som millemus og det har virket upåklageligt på alle de heste jeg har redet. Jeg forstærker simpelthen mit stopsignal. Hvis hesten ikke umiddelbart bakker hjælper jeg bare lidt til med tøjlen (med blød hånd).
Har også gjort sådan på min 3 års - Jeg gjorde det første dag jeg sad på ryggen af ham, uden brug af tøjlen, og han bakkede bare som havde han aldrig lavet andet (uden brug af tøjle).
Husk bare at slappe af i hele kroppen imens du giver komandoen, ellers har mine heste det i hvert fald med at spænde op og nægte at bakke.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Det er lige præcis
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 01:13
det jeg har gjort. Altså strække benene frem og "donker" fra side til side med tæerne. Samtidig har jeg løftet tøjlerne op. Og givet verbal kommando (bak). Og så bakker han da også - omend lidt modvillig. Og hurtigtoget er det bestemt heller ikke.
Jeg har trænet dette i en del måneder nu. Og jeg mener jo, at signalerne burde kunne dæmpes lidt.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob

Helles Irish cobber
0
0
Svar på denne tråd

jeg gør det lidt anderledes....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 10:29
Jeg plejer at sidde ganske normalt med benene, så tage let i tøjlerne, mens jeg driver med benene. Så er det baglæns.. jo mere jeg driver, jo hurtigere går det..

Måske jeg gør det forkert kan jeg læse mig frem til her?

Ikke desto mindre virker det for Bob.

Jeg er ganske uenig med Pers metode, men sådan er det jo så tit *g*

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Hm....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 13:32
ja, det der med at være uening med andre metoder er vel en helt normal ting. Jeg bakker også min hoppe på en helt anden måde. Hun viger for tryk af min ben mens jeg siger "bak up"... Det virker helt perfekt på hende, så det er ok med mig :-)

Knus
:-P
Mette

Prøv western- du vil ikke fortryde !!
0
0
Svar på denne tråd

For det
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 21:42
første sidder jeg helt stille med fødderne, da det ser grimt ud at sidde og vippe med fusserne i f.eks en pleasure.
Hvis jeg skal bakke hurtigt f.eks til reining - gør jeg som Miki.
Jeg tror nu heller ikke der er nogen forkert måde at gøre tingene på, bare det virker.
Anne B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider