Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Trail opgaver i terrænet..?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2005 15:46
Inspiration til trail opgaver efterlyses!

Her i denne mørke tid er det passende at se fremad og planlægge spændende rideoplevelser for 2005.
I den forbindelse mangler jeg lidt inspiration til grænseoverskridende opgaver, der kan indlægges i mine Working Cowboys Workshops her i 2005.
Opgaverne skal være af sådan en beskaffenhed, at ingen vil være i tvivl om, når opgaven er løst rigtigt.
Det skal være indlysende klart for alle som ser øvelsen udført! Derfor ikke opgaver som f.eks.passager med højre eller venstre galop – det skal være opgaver, der naturligt hører hjemme i terrænet.

Udgangspunktet er kort fortalt, at deltagerne deles op i team af 3 ryttere,
som Team 1, Team 2……Team 6.
Deltagerne i et Team træner sammen hele lørdagen i de forskellige opgaver.

Om søndagen skal de samme opgaver løses – men nu som konkurrence.

Der dannes nye hold om søndagen.
Søndagens Team 1 består nu af 3 nye deltagere f.eks. en fra lørdagens Team 4, Team 5 og Team 6. Essensen er, at ingen af deltagerne har været på hold sammen om lørdagen.

Opgaverne skal primært udføres fra hest.
Hele holdet skal deltage – ellers kan det nemt blive den dygtigste mand på holdet, der løser alle opgaver - nej alle deltagere skal kunne løse opgaven.
Derfor er det nødvendigt med Team Spirit.
Et Team er ikke bedre end den svageste deltager, hvorfor alle har en interesse i at hjælpe hinanden.

Nogle stikord til opgaverne kan være:

Fuldstændig kontrol over hestene.
Der må gerne rides stærkt.
Hestene bruges som trækkraft.
Lasso kan indgå (disse opgaver har jeg på plads).
Vanskelige terræn passager ( det har jeg også styr på )
Opgaver opbygget efter Military princippet ( Dressur – ridebanespring – terræn spring ) Her skal dog ikke indgå spring – måske naturspring og her højest 20-30 cm. hestene skal om nødvendigt kunne gå over.

Hvis du har nogle forslag hertil, er jeg meget interesseret.
Selvom jeg har skrevet jeg har styr på lasso og vanskeligt terræn passager – så skal det ikke afholde dig fra, at komme med forslag.

Det skal nødvendigvis heller ikke være opgaver som du selv tør udføre - gerne opgaver, hvor du siger til digselv -"disse opgaver ønsker jeg bare at se på, at de bliver udført"

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Heste og koer / ponier
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 08:27
Hej Per

Jeg sad og laeste western horseman og der var nogle sjove opgaver i konkurensen i "The Great American Trail Horse Sale"

1: Et mindre grantrae skal traekkes efter hesten (kraever sadel med horn da der skal "dalies up".

2: Rid taet paa eller rundt om et mindre baal.

3: Rid mellem to indhegninger hvor der er en pony (hvad er det med heste og ponier?) eller en ko i den ene og et hoenet som hesten kan naa.

Ellers var der det sedvanlige bro, laage etc.

Lyder sjovt og udfordrende

Frank
0
0
Svar på denne tråd

Howdy Frank
Forfatter: 
Dato:  16-01-2005 11:11
Tak for dit svar - jeg benytter noget tilsvarende læs venligst mine eksempler på Westernportalen.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider