|
|
| Trail opgaver i terrænet..? |
| Forfatter:  |
Per Beinov |
| Dato:  |
15-01-2005 15:46 |
|
Inspiration til trail opgaver efterlyses!
Her i denne mørke tid er det passende at se fremad og planlægge spændende rideoplevelser for 2005.
I den forbindelse mangler jeg lidt inspiration til grænseoverskridende opgaver, der kan indlægges i mine Working Cowboys Workshops her i 2005.
Opgaverne skal være af sådan en beskaffenhed, at ingen vil være i tvivl om, når opgaven er løst rigtigt.
Det skal være indlysende klart for alle som ser øvelsen udført! Derfor ikke opgaver som f.eks.passager med højre eller venstre galop – det skal være opgaver, der naturligt hører hjemme i terrænet.
Udgangspunktet er kort fortalt, at deltagerne deles op i team af 3 ryttere,
som Team 1, Team 2……Team 6.
Deltagerne i et Team træner sammen hele lørdagen i de forskellige opgaver.
Om søndagen skal de samme opgaver løses – men nu som konkurrence.
Der dannes nye hold om søndagen.
Søndagens Team 1 består nu af 3 nye deltagere f.eks. en fra lørdagens Team 4, Team 5 og Team 6. Essensen er, at ingen af deltagerne har været på hold sammen om lørdagen.
Opgaverne skal primært udføres fra hest.
Hele holdet skal deltage – ellers kan det nemt blive den dygtigste mand på holdet, der løser alle opgaver - nej alle deltagere skal kunne løse opgaven.
Derfor er det nødvendigt med Team Spirit.
Et Team er ikke bedre end den svageste deltager, hvorfor alle har en interesse i at hjælpe hinanden.
Nogle stikord til opgaverne kan være:
Fuldstændig kontrol over hestene.
Der må gerne rides stærkt.
Hestene bruges som trækkraft.
Lasso kan indgå (disse opgaver har jeg på plads).
Vanskelige terræn passager ( det har jeg også styr på )
Opgaver opbygget efter Military princippet ( Dressur – ridebanespring – terræn spring ) Her skal dog ikke indgå spring – måske naturspring og her højest 20-30 cm. hestene skal om nødvendigt kunne gå over.
Hvis du har nogle forslag hertil, er jeg meget interesseret.
Selvom jeg har skrevet jeg har styr på lasso og vanskeligt terræn passager – så skal det ikke afholde dig fra, at komme med forslag.
Det skal nødvendigvis heller ikke være opgaver som du selv tør udføre - gerne opgaver, hvor du siger til digselv -"disse opgaver ønsker jeg bare at se på, at de bliver udført"
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste og koer / ponier |
Frank Carlsen |
16-01-2005 08:27 |
|
Hej Per
Jeg sad og laeste western horseman og der var nogle sjove opgaver i konkurensen i "The Great American Trail Horse Sale"
1: Et mindre grantrae skal traekkes efter hesten (kraever sadel med horn da der skal "dalies up".
2: Rid taet paa eller rundt om et mindre baal.
3: Rid mellem to indhegninger hvor der er en pony (hvad er det med heste og ponier?) eller en ko i den ene og et hoenet som hesten kan naa.
Ellers var der det sedvanlige bro, laage etc.
Lyder sjovt og udfordrende
Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Howdy Frank |
Per Beinov |
16-01-2005 11:11 |
|
Tak for dit svar - jeg benytter noget tilsvarende læs venligst mine eksempler på Westernportalen.
Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet