|
|
| Hestebladet. |
|
|
Ja, så er der lige dumpet et kontingent-girokort ind ad døren.
Og så er det, at jeg skal tage stilling til, om jeg ønsker hestebladet.
Sidste år aftalte jeg med mig selv, at blev det ikke bedre, så ville jeg ikke have det næste år.
Og jeg SYNES faktisk ikke det er blevet bedre.
JEG SAVNER WESTERN RIDERS EXPRESS
Jeg savner den alsidighed, der var i det gamle blad.
Der var plads til alle, historier fra alle og der var en rubrik til hver klub, hvor de kunne komme med information.
Vi havde over 35 sider, der var fyldt ud
I disse tider med internet osv. er det jo spørgsmålet, om ikke jeg kan undvære hestebladet, og bare kigge på nettet.
Overvejer det faktisk.
Hvad med I andre?
Overvejer I det samme?
BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| savner det også |
|
|
Hej Lydia
Jeg synes heller ikke at Hestebladet er optimalt. Hvis det ikke var fordi jeg fik bladet pga mit medlemsskab i DLWR ville jeg ikke betale for at få det.
Har sågar overvejet på et tidspunkt at starte et nyt westernblad op. Dete r bare lidt svaært nå jeg har et gymnasie at passe og samtidig sidder i bestyrrelsen i DLWR.
Er lige startet på at abonnere på Horse and Rider fra USA. Det kan varmt anbefales.
Er der ellers ikke nogen der er friske på at starte et nyt blad op?
Jeg vil da gerne lege journalist og have en klumme
"DK's westernryttere", hvor jeg interviewer en westernrytter og laver et portræt til hvert nummer.
Så mangler vi bare resten...
Knus fra Mia
Toftehøjgård v. John Hansen Forhandler af Westfalia Hestetrailere Tlf.: 2078 4243
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, Lydia... |
|
|
Jeg har "sunget min klagesang" adskillige gange hver gang emnet kommer op. Jeg har det precis som du. Jeg stoppede med at købe det sidste år af samme grund, men af og til får vi et fra venner og bekendte. Det kan i mine øjne ikke tilnærmelsesvis leve op til WRE. Jeg vil ikke abbonere på et blad hvor der er langt flere annoncer end der er reelt westernstof. Øv øv.
Men det er dyrt og tidskrævende at publicere så flot et blad som WRE var og der er næppe nogen som har mod på at prøve at vække det til live igen.
Men jeg skulle da juble hvis det alligevel skete en dag.
Hilsen Lone.
Sælges: Smukt QH hoppeføl fra 3 juli o4, samt Araberhoppe på 2 1/2 år.. Se vores hjemmeside.Lucky Western
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig |
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig gruppen som savner Western Express MEGET!
Jeg syntes det var et helt kanont blad og glædede mig vildt til hver gang det dumpede ind af døren...Hestebladet er hverken kønt eller særligt fyldestgørende for western-verden i DK som jo er hastigt voksende
Mange hilsener fra Mia og lille Bo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor ikke lavet et |
| Forfatter:  |
AG PALADINI |
| Dato:  |
08-01-2005 16:41 |
|
WESTERN RIDERS ELEKTRONISK????? Hvor man laver et blad som har skiftende emner, men kun er paa nettet??
Naar en artikel har vaeret paa i xx uger saa dumper der en ny een ovenpaa, det kunne man arbejde med, hvor alle sendte deres bidrag til et centralt sted som saa ville edit det og saette det op i det format det burde have og vupti har vi et western avis som kan samle data op fra alle, uden stoerre besvaer?????
mojn mojn ariel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestebladet |
|
|
ja det er lidt tamt hestebladet, men ville også være ked af hvis det hele skulle foregå eletronisk, det er lidt hyggeligt at side med et blad i hånden.
Heste Hilsen Rebecca
sadel tilsalg se under præsentation
heste tilsalg se hjemmeside
www.staldwestern.ridesiden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg savner osse |
|
|
Westernriders expres, har stadig nogle af de gamle numre som jeg sidder og kigger i engang imellem...
Rigtige mænd rider western Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amerikanske blade (billig $) |
Frank Carlsen |
08-01-2005 18:10 |
|
Jeg hved ikke om det her har interesse?
Til alle jer western ryttere over det ganske land kan jeg anbefale "Western Horseman". Det har et meget blandet indhold der spaender fra roegt og pleje, udstyr, personer og profiler i western ridningen og western kunst.
Tillige er det muligt (gratis) at laese nogle af deres artikler paa nettet. Disse artikler er ikke de samme som i bladet, men mindre artikler.
Deres web site er "www.westernhorseman.com"
1 aars abonement koster $42 = ca 240 Danske kroner for 12 numre (det er i det mindste det de skriver paa deres web side).
Det nok bedtse blad for folk der er interreseret i horsemanship er uden tvivl "Eclectic Horseman". Dette blad er virkelig GODT.
Det er ikke Parelli, Lyons eller andre af de mere kommecielle. Istedet er det folk som Ray Hunt, Buck Brannaman etc. skriver til det.
Jeg ved ikke om man kan tegne abonement fra Danmark men hvis man kan er det her blad virkelig vaerd at laese.
Deres web site "www.eclectic-horseman.com" har nogle virkelig gode (fulde) artikler som er vaerd at laese.
Have fun
Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Mia |
|
|
hvordan bestilte du bladet, og kunne man bestille på andre måde end med dankort.
Heste Hilsen Rebecca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestebladet |
michael lundgren |
08-01-2005 22:08 |
|
hejsa i stormen.
hvis godt vil have mer i bladet, hvad med spørge
bladet om i må lave nogle artikler eller portræter
af westernryttere til bladet. 
sidder og håber taget blir på huset
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige valgt det fra |
|
|
til fordel for Western Horseman...
Man ka få 24 blade for under den pris man skal gi for hestebladet om året.
Tom´s postkasseMvh Tom Hansen Takt: At få gæster til at føle sig hjemme , når man ville ønske , at de var det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rebecca |
|
|
Hej Rebecca
Jeg fik et abonnement i gave, men jeg ved at man tilmelder sig på horseandrider.com.
Jeg ved ikke om man kan uden dankort. Tror det ikke.
VH Mia
Toftehøjgård v. John Hansen Forhandler af Westfalia Hestetrailere Tlf.: 2078 4243
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skiftede også |
Susanne h |
09-01-2005 09:41 |
|
For ca. 1,5 år siden skiftede jeg også fra de danske blade til de amerikanske blade, (Western Rider og Western Horseman) man får altså ikke en pind for pengene herhjemme, andet end at få lov til at komme af med dem.
De amerikanske blade er bare 100 gange mere informative. Om der nogen sinde kommer noget tilsvarende herhjemme er ikke til at vide, men et eller andet sted så tror jeg der gør.
Vi skal bare lige være nok inden for sportsgrenen, for at bladudbyderne/husene kan få ordentligt øje på sporten og den commercielle værdi, der kunne være i at producere et blad.
HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestebladet... |
Jesper Aarenstrup Nielsen |
09-01-2005 10:00 |
|
Klaus og Jette Ceglarek gør et stort arbejde for at få artikler i bladet, men kan ikke gøre meget mere end de gør.
Derfor har de netop spurgt mig, om jeg ville være med til at lave artikler til Hestebladet og dermed holde gang i Western-delen af bladet - det har jeg sagt ja til.
Men selvom jeg nu bliver involveret i arbejdet, er det stadig et stort arbejde og det kan være svært at få materiale nok til at kunne sammenligne det med det gamle Western Riders Express, som Klaus og Jette i øvrigt også stod for at lave.
På den anden side, kan I alle være med til at gøre Hestebladet mere interessant, for jeg er helt enig i at det er lidt tomt en gang imellem.
I kan alle frit skrive artikler om jeres oplevelser med heste, stævner, clinics eller meget andet.
Der bliver jo ofte lavet indlæg her på Hestenettet, som sagtens kunne bruges i Hestebladet også.
Jeg kan kun opfordre jer alle til at fatte pennen og gå i gang med at skrive og stiller gerne min email tilrådighed for artikler eller lignende.
jesper@aarenstrup.dk
- Så skal jeg personligt nok sørge for at det kommer i Hestebladet.
Jeg synes det vil være ærgeligt hvis folk dropper Hestebladet, for det er en unik mulighed for ikke blot at informere hinanden, men også for at give andre "ikke-western"-mennesker et indblik i hvad det er vi laver og hvor fedt vi egentlig har det!
Med venlig hilsen
Jesper Aarenstrup Nielsen
Double J Ranch
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare lige |
|
|
en kommentar til Jespers svar, sådan lige for at der ikke bliver nogen misforståelser 
Kritikken er bestemnt ikke møntet på Jette og Claus og deres store arbejde med bladet. Det kan måske nok opfattes sådan hvis de selv læser det....
Men jeg ved hvor stort et arbejde det er at lave et blad og hvor dyrt det også er at få det trykt...ect ect..Så det er flot at travle hestemennesker som de vil bruge tid på det, og WRE lavede de helt suverent flot. Men det er hårdt at holde igang og desværre er det ofte sådan at man må lave alt materialet selv. Det er svært at få folk til at indsende stof. Det efterlyses ofte blandt medlemmer i klubber med et klubblad, og det var samme problem i Holy Smoke.
I hestebladet har vi måske mere begrænset plads, samt det at mange finder alt det andet stof i bladet uinteressant og ville hellere have western for alle pengene. Dét fik vi i WRE.
Det arbejde Jette og Claus laver i HB er lige så flot som deres arbejde med WRE.
Det er sjovt at lave blad...men i det format som WRE var, er det ikke "bare lige" noget man gør.
Jeg ville personligt helst have et blad i stil med WRE og vi har vuderet at HB er for meget uinteressant stof i forhold til det vi kan bruge til noget, og vi når næppe op på at må fylde så meget at vi skifter mening. Men det er flot at du vil deltage Jesper.
Mange hilsner Lone.
Sælges: Smukt QH hoppeføl fra 3 juli o4, samt Araberhoppe på 2 1/2 år.. Se vores hjemmeside.Lucky Western
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Mia |
|
|
mange tak for svar.
Heste Hilsen Rebecca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone... |
09-01-2005 13:23 |
|
Jeg opfatter bestemt ikke indlægget som kritik af Jette og Klaus.
De er nok klar over at der skal ske noget mere i Hestebladet, hvis det skal beholde en interesse blandt læserne og det var nok også derfor at de spurgte mig om jeg ville involveres.
Klaus og Jette kender mig og da jeg tidligere har sagt til dem, at jeg var interesseret i at skrive til bladet, så var jeg nok et meget naturligt valg for dem.
Hvis vi skal kritisere nogen for noget, så er det at der ikke bliver skrevet og indsendt flere artikler af læserne, hvis man altså har noget man gerne vil dele med andre.
Det kan Hestebladet sagtens bruges til og jeg ved Jette og Klaus plejer at opfordre til at man gør det.
Jeg tror det vil være ikke blot meget dyrt, men også meget svært at få et blad i stil med WRE på benene igen.
Jeg synes langt hellere vi skulle få Hestebladet op på det niveau vi alle gerne vil have, for det burde være i alles interesse at få udbredt western ridningen.
Det er der en rigtig god mulighed for at gøre i Hestebladet og det kan kun gavne konkurrencerytterne, avlerne og sporten i sig selv.
Når nu bladet både dækker den engelske ridning og western ridningen, vil der selvfølgelig være artikler som ikke interesserer nogle af parterne, men jeg synes personligt det er langt mere positivt og et meget større plus at western ridningen har fået den plads i Hestebladet, som den har.
Jeg vil håbe på fortsat opbakning fra westernrytterne til Hestebladet og jeg vil gøre mit til at få det op på et højere niveau.
Det vil være ærgeligt hvis det bare glider ud i sandet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En (tidligere) westernredaktørs erfaringer... |
99E |
09-01-2005 13:51 |
|
Jeg har prøvet at være redaktør for Born Riders News, klubblad for Born Riders (Bornholm).
Ambitionen var: 20 små sider (a5) hver måned.
Resultatet var: Sikken et fint blad, men hvor er artiklerne? Som regel lykkedes det da at få bestyrelsens indlæg ind til tiden - og en aktivitetskalender.
Men artiklerne fra klubbens aktive medlemmer (???) udeblev sjovt nok.
MIN konklusion er: Alle vil gerne LÆSE et lækkert, spændende blad - men der er sg'u ikke nogen, der gider SKRIVE det!
Så hvis I er utilfredse med Hestebladet (eller jeres lokale klubblad, eller... Eller... Eller...) er MIN opfordring:
Få pennen ud af r*ven og SKRIV NOGLE ARTIKLER!!!
Alternativt: Køb et andet blad. Det er den lette løsning, hvor man ikke ændrer på andet end sit eget humør...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jo lige det.... |
Susanne h |
09-01-2005 14:30 |
|
Det er lige præcis det som 99´skriver, som er problemet i en trykt udgange....når det skal foregå på frivillig basis, der komme ikke nogen artikler ind, i hvertfal ikke så mange så det kan holde et blad kørende.
Hvorfor så ikke bruge noget som allerede er her, nemlig Westernportalen!!!!
Gå lige en tur derind og giv jeres besyv med i debatten. Så er i da bare søde!!
For eller imod. Kom med nogle ideer!!! Ellers kommer man jo ikke videre...
HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
Trine søeberg |
09-01-2005 16:09 |
|
undskyld mig....
Men helt ærlig,...er grunden til at "vores" sider i bladet er tynde, ikke at ALLE OS er for dovne??
Hvis vi gad løfte fingerne lidt og skrive nogle indlæg og finde nyheder osv at sætte i hestebladet. Så blev det også mere interesant.
Det kan godt være at vi alle savner WRE - det var også et dejligt blad.
Men hvis man starter et NYT blad op - så skal der jo altså stadig skrives nogle artikler til det blad - før der er nogle der gider købe det...
DET SAMME skal der til hestebladet!!!
Så alle der brokker sig - burde istedet hjælpe til med at få ihvertfald WESTERN SIDERNE i Hestebaldet til at blive i interessante!
Og grunden til at det måske ville være bedst at vi beholder alle vores western sider i Hestebladet - er at så får ANDRE - ikke (endnu) western interesserede også noget at vide om vores sport og det vi går og laver... og jo mere der sker på de sider - des større bliver interessen også for vores sport!
Så fat pennen og hjælp til i stedet for at brokke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen så er det jeg tænker.... |
|
|
Hvor mange sider kan vi måske få i hestebladet ? Er der mon ikke en grænse for hvor meget det må fylde ? Det koster jo mere at lave jo flere sider der er ?
Jesper, jeg kan godt forstå dine argumenter og jeg kan rigtigt godt følge dig. Det er og har altid været sløjt med indlæg fra folk. Vi lokker, appelerer, og minder folk om alle goderne ved at bidrage til at forme deres egen interesse, deres blad mm, men lige lidt hjælper det. Jeg forstår det ikke. Jeg elsker at skrive, tage billeder og sætte blad op, men jeg begyndte at syntes at det ikke var besværet værd pga. manglende opbakning (læs: Indlæg mm fra medlemmerne ).
Jeg føler en brændende lyst til at sige "OK jeg bakker det op, og skriver freelance artikler og sender til jer fra westernmiljøet hernede, men fornuften siger "NEJ, rod dig ikke ud i det igen"....  . Men sidder jeg en dag og laver noget, så skal jeg da nok sende det.
Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
10-01-2005 14:30 |
|
Jeg ved ikke helt hvor mange sider vi kan få i Hestebladet, men det kunne være man lige skulle tjekke Hestebladet fra sidste år, så man måske kunne se om de har sat en begrænsning på antallet af sider i udgivelserne, eller om det varierer.
Jeg synes da også at når nu mange blade ofte sætter priserne op, så må/skal der også være mere til læserne!
Jeg tror at man med et godt og fortsat samarbejde med Hestebladet, i længden kan komme til at fylde mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ser gerne et rent westernblad |
|
|
Jeg ved at der er uhyggeligt mange, der gerne så et rent westernblad og jeg skal sandt for dyden indrømme, at jeg er en af dem.
Jeg har aldrig lagt skjul på, hvad jeg mente om sagen, og bør vel heller ikke gøre det nu.
Jeg synes ikke den løsning vi har nu, fungerer efter hensigten. Den fremmer ikke sagen, fordi vores stof kommer til at fremstå som et "forkølet appendix" til resten af stoffet.
Det fylder ingenting og det stof der er animerer ikke til at folk indsender mere stof, al den stund, at man føler at westernstoffet bliver brugt til at stoppe huller med.
Annoncepriserne er fuldkommen utidige, hvilket bevirker at vi IKKE får den massive sendeflade, som vi burde have fra westernridningens side.
Ligeledes har annoncepolitikken ved flere lejligheder haft en lidt usober karakter.
Udvælgelsen og behandlingen af indsendt stof, foregår til tider efter min mening udfra en lidt mærkelig politik.
Man har sikkert forsøgt at forbedre sig, men historierne har været mangfoldige.
Det ville være betimeligt at få startet et nyt blad op, ganske simpelthen for at fremme sporten. Den bliver ikke fremmet af noget blad på nuværende tidspunkt, det skulle lige være Equipage, der bringer en masse gode fagartikler om western.
MH Conny
>WESTERN CONSULTS Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Nyt Maleri på forsiden! WESTERN PORTALEN - Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.. |
|
|
Conny, du sagde alt det jeg ikke turde. Du har helt ret. Jeg tror personligt ikke at jeg bliver tilfreds med et blad hvor westernsporten fylder 1/4, og selvom vi skulle havne på halvdelen (tror det er urealistisk), så er vi nok ikke interesserede. Hvorfor betale så meget for den halvdel vi ikke kan bruge. Desuden har vi selv haft en alvorlig annoncesag med hestebladet og måtte tage utraditionelle metoder i brug for at blive hørt, men vi vandt da så heldigvis også sagen. Vi svor dog at vi ikke ville ofre en krone på foretagenet....meeen hvis det havde været så vi kunne lide det, så kunne vi måske alligevel engang have ændret på den holdning. Men som det er nu...Nej.
Et rent westernblad...YES ! Men hvem, hvordan, hvor meget ??? Der er nok ingen som har modet og stoffet...og kapitalen til at starte det op.
Den tid som 99e skriver er endda langt underdrevet hvis man skal udom og have alt med, og i en ordentlig kvallitet så bliver det dyrt.
Jeg skal stadig indrømmer at det også er sjovt og spændende at lave det...men har nok mistet modet på alt etableret forenings-klub-blad mm mm arbejde selv.
Men kom da gerne frem af busken i som har lysten.
Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dem der gerne vil.... |
|
|
Det kan godt være at der er nogle af os der har modet (undertegnede inkl) men når man aldrig i sit liv har lavet det før og ikke aner hvordan WRE ser ud, så er det svært at lave noget der lever op til jeres forventninger.
Pengene er nok ikke svære at få fat på, hvis der kommer annnoncer og folk gider smide lidt ekstra i til at starte med..
Og det LYDER jo som om folk gerne vil være med til den lille sag... men så er spørgsmålet jo så om de også vil, når det kommer til stykket!
-miki-Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Miki... |
|
|
Ja det er ofte dér tråden knækker.
Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor mange af Jer |
|
|
Ville seriøst melde Jer som skribenter, og har I trænkt på at et sådant blad skal udkomme måned efter måned efter måned efter måned................?
MH Conny
>WESTERN CONSULTS Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Nyt Maleri på forsiden! WESTERN PORTALEN - Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke helt |
|
|
Jeg ville måske godt melde mig som skribent hvis også lokalstoffet er tilladt og hvis jeg selv kunne få lov at sætte "mine sider" op læs. illustrere / pynte . Det er en del af det sjove at lave det flot som en helhed...ikke bare at skrive.
Jeg ville derimod ikke have ansvar for annoncer/sponsorer, indsamle sådanne eller lign. Men skrive / illustrere / idéer til opsætning/udseende, det er lige mig. Og alligevel...Jeg ville godt en masse, men så kommer usikkerheden: "Tag nu ikke munden for fuld igen". Det "øverste" ansvar (redaktør)ville jeg ihvertfald til enhver tid takke nej til. Det har jeg prøvet nok af.
Til i som ikke har prøvet det før. Det er faktisk sjovt og man lærer det hurtigt. Den eneste "fare" er bare at man ofte kommer til at brænde for meget for sagen, og så bliver skuffet når de andre ikke lige tager det nær så seriøst.
Hilsen lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville! |
|
|
For jeg savner nemlig også sådan et blad!
-miki-Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kom aldrig !! |
Ricko |
11-01-2005 07:35 |
|
Hejsa
I sommeres var Katrine og jeg jo på ridelejr i Klitmøller, og det skrev Katrine en artikel om, som jeg sendte til Claus og Jette, de spurte også om billeder, og det fik de også.
Men artiklen kom aldrig i bladet, så gider vi squ da ikke at skrive noget, når det alligevel ikke bliver brugt !
Så den med at det er vores ejen skyld, den holder nu ikke
Mvh
Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lone.... |
|
|
Ja du vile jo kunne bruge bladet til at promovere jeres forretning så i ville jo helt klart melde jer som sponsorer til bladet og det kan mange andre jo osse, der er jo efterhånden flere og flere af den slags steder som tilbyder kurser og anden slags underholdning så det skulle da ikke være så svært at finde sponsorer.... western-verdenen er jo ved at gribe om sig 
Rigtige mænd rider western Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Jørn |
|
|
Det er rigtigt og vi ville da også selv bruge det, men det er når redaktør arbejdet, sekretær arbejdet (kuverter, kartotek mm, opsætning, stof og sponsor indsamling altsammen ligger på en eller 2 personer, så er det svært.
Man skal være helt på det rene med at man er et hold med hver sine opgaver, og også passe disse, samt opfordre til omverdenen at bidrage med srtikler, stof, arrangementer til kalenderen mm. At de indsender relevant stof til bladet så ikke alt skal være opsøgende arbejde. Det er det som kan være svært at få folk til. Måske tror nogle at netop de ikke har noget interessant at fortælle, men det er jo det som gør westernverden så farverig, at få alle aspekter og synspunkter med.
Hilsen Lone.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|