Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Vi vil så gerne - men kan vi??
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 10:51
Hej I kloge westernmennesker!

Jeg har et spørgsmål.
Jeg har længe været fasineret af westernridning og hele den måde man omgåes hestene på indenfor denne disiplin.
Sagen er den at jeg har travheste, og for 2 år siden købte jeg en rigtig lille bamsehest i sverige. Han har et voldsomt talent for at trave, men min fornemmelse er at han har været ud for et eller andet grimt tidligere, for han bliver meget stresset og utryg når han kommer på travbanen. Dette udmynter sig i at han nærmest løber løbsk enten i trav eller i vild og ukontrolleret galop.
Nu har jeg så besluttet at han ikke skal være løbshest mere, da han tydeligvis ikke bryder sig om det og jeg er frygtelig bange for at det skal ende med at han kommer galt afsted.
Mit spørgsmål er så om I ville vurdere at han kan omskoles.
Det er jo ikke planen at vi skal op på et eller andet vildt konkurrenceniveau, men jeg synes at det er synd at han bare skal stå, for han er sådan en aktiv lille fyr. Desuden fortjener han også at komme til at lave noget han ville synes var sjovt, og jeg har en fornemmelse for at western ville være sagen, fordi han er et rigtigt legebarn. På folden render han rundt og laver schenkelvigninger og hopper og drejer rundt om sig selv og bider og sparker ud i luften (vi plejer at sige at han leger med sin usynlige ven).
Han er ca. 1.50 - 1.52 i stg., af fransk afstamning og derfor meget tæt bygget og virkelig muskuløs. Han er meget lærenem og vil stå på hovedet for mig hvis jeg ber ham om det (så længe jeg ikke ber ham om at løbe travløb!!). Han er smidig og hurtig og har let ved at gallopere, også helt kort galop. Det eneste minus han har er jo så at han er lige til den varme side og let bliver usikker på sig selv og sin formåen (hvilket jeg nu selv tror er forbundet med hans oplevelser som travhest og vil forsvinde i et nyt miljø).
Hva´ tror I, ville det kunne lade sig gøre eller skal vi holde os til skovture??
Han er det ubestridt dyrebareste jeg har og jeg ville jo gerne at, når nu han skal pensioneres i en alder af bare 5 år, vi kunne finde noget vi kunne hygge os med sammen.
Bliver der indenfor western set ned på travheste, ligesom indenfor alm. ridesport?
Der er 2 westerntrænere lige i området hvor vi bor, men jeg ville lige høre jeres mening inden jeg tar´ kontakt.

Mange hilsener
Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 11:30
Jeg synes godt du kan gøre forsøget.
Jeg har selv kørt travløb og startede med western på en traver.
Der har været travheste, som har gjort det rigtigt godt i barrelrace og poolbending. Det er 2 dicipliner hvor det gælder om at gøre noget på tid.
Du kan lure mere om det på
www.dwf.dk eller www.westernportalen.dk hvis du ikke kender de klasser jeg nævner.
Vi ser ikke ned på travheste...
Men tænker måske "nøj et stort stykke arbejde vedkommende har gjort for at nå så langt på en traver"
Eller "tænk hvis vedkommende havde en quarter, så var hun godt nok nået langt"
En gang tænkte jeg "de forældre må ikke kunne lide deres barn" da jeg så en traver bærer af med en lille pige i en pleasure klasse, tihiii.
Jeg har også set 2 travheste som kunne lave et rimeligt godt reining pattern. Trail kan de også bruges til.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 11:55
Hvis hesten har en god galop og især hvis den kan korte den, er der ikke mange ting den ikke kan.
Travere er gode til at sætte sig og kan de skiftw galoppen er de ret stærke i reiningøvelser.
Så ja, hvis du får en en seriøs træner med erfaring i travheste til at hjælpe dig, så kan du godt få det til at virke.
MH Conny

>WESTERN CONSULTS
Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Nyt Maleri på forsiden!
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd

Traver
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 21:35
Hejsa
Jeg har selv en traver og han har klaret sig ret godt i amatør reining, trail og div. kvægklasser. Senest har jeg forsøgt mig lidt med pleasure og western horsemanship og det har været helt vellykket.
Det har bare krævet en masse arbejde og oceaner af tålmodighed.
AW
0
0
Svar på denne tråd

ja Balder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2004 21:49
er en god westernhest.

Jeanette HN afhængig
ejer af
Appaloosa"get spottet"
haflinger"golden alpequarter"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider