Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 00:24
I et tidligere indlæg skrev jeg at en Br.Stock ikke kunne dobbelt registreres.
Det var også rigtigt i det eksempel jeg nævnte, med en hest med to Quarter forældre, der på grund af farven ikke kunne få Quarter papire. Får den senere Quarter papire tilbagekaldes dens Paint papire.

Der er dog en måde hvor en Br. Stock kan være dobbeltregistreret;
Hvis f.eks. en hoppe der er dobbelt registreret, og altså har både Quarter og Paint papire, sættes i fol til en Quarter hingst.
Et føl ensfarvet føl efter dem vil jo kunne få paint papire, da den ene af forældrene er Paint, og den anden Quarter. Er den ensfarvet bliver det så Br.St papire.
Den vil jo også samtidig kunne få Quarter papire, da begge forældre jo er registreret som Quarter.(Hoppen har jo også Quarter papire).
Hilsen Jørgen Skjødt
0
0
Svar på denne tråd

Puhaaaa
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 01:47
jeg synes nogle gange western verden er noget indviklet...masser af regler, quater,paint, br st.....
for ikke at nævne alle de forkortelser der er når man har meldt sig til noget...kan slet ikke finde rundt i det :0(...og farver, det er lige så indviklet som alle forkortelserne.
Er det bare mig der har det sådan ??
Jørgen det er da utroligt du kan finde rundt i det :0)
knus
mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)
0
0
Svar på denne tråd

Men.....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 07:16
Jørgen

Nu tilbage til dob reg. emnet...OK,...fint nok, men det er så denne nye regl som træder i kraft til næste år, hvor det så ikke længere gør det umuligt for disse heste at opnå dob. reg., så de fremover enten tilhøre det ene eller det andet forbund...?

Eller...

Vil det fortsat være muligt, hvis man finder en ældre hoppe med dob. reg. at avle videre på hende og derved få flere dob. reg. føl fra hende...efter år 2005?

Hvis ja, så må det godt nok være atraktivt, at have sådan en hoppe og så holde den til ved en hingst, som er indbetalt til Furt. og Breed. Trust...., samt at afkommet må starte i ALT....

Hilsen'
En der er næsten ved at fatte noget af det...
HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !! {>
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er fortsat muligt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 12:27
Reglerne bliver jo ændret så en hest fremover skal have mindst en af forældrene registreret som Paint for at få Paint papire.
Det betyder så at en hest der kun er Quarter ikke længere kan få Paintpapire uanset dens farve, eller selv om den er broget. Efter AQHA's nye regler vil den så kunne få AQHA papire.
De heste der nu er dobbelt registreret, vil fortsat være dobbelt registreret.
En dobbelt registreret hoppe (eller hingst) vil derfor stadig kunne få sit afkom registreret begge steder, hvis da det opfylder betingelserne fra begge forbund.
F.eks dobbeltreg. hoppe holdt til en Quarter hingst, vil få et afkom hvor begge forældre er AQHA registreret = den kan blive AQHA registreret.
Den vil også opfylde APHA's krav, da den ene af forældrene er APHA registreret.

Jo det er da atraktivt, men det er jo ikke anderledes end de heste der nu er dobbelt registreret. Der bliver bare færrere af dem.

MVH Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

broget quarter?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 12:31
Hej Jørgen.

Skal det så forstås at hvis en hest efter to quarterforædre der tilfældigvis bliver broget stadig registreres som quarter efter nye regler, eller hvor bliver den af i forbundene ????

-Randi
3T-Equestrians
0
0
Svar på denne tråd

Ja det kan den.
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:15
Det kan kun svares kort og godt med JA.
En hest efter 2 Quarter forældre, kan registreres som Quarter, uanset hvad farve / farver den får.

MVH Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

Bortfalder så...!
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:27
Howdy Jørgen

Det sidste du skriver lyder underligt, fordi så bortfalder berettigelsen for APHA.

Er det for at stikke en kæp i hjulet på APHA, at AQHA har valgt at ændre signal.

Under alle omstændigheder kommer dette udspil vel for sent, fordi APHA på nuværende tidspunkt står så stærkt.

Kender du årsagen til denne ændrede strategi og hvad mener man i APHA om dette nye tiltag.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Det er jo ikke let at vide
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 20:35
Hej Per.

Tjaa.. jeg kan jo kun udtale mig om hvordan reglerne er ændret, ikke om hvorfor. Der er dit gæt jo lige så godt som mit. Jeg tolker det som at AQHA har indset at det var en fejl at lave den farveregel. Og jeg giver dig ret i at det er lidt som at lukke stalddøren når hesten først er løbet ud.
APHA tager det nok helt roligt, og har ingen problemer med det. De har så bare ændret deres registrerings regler, der var lavet for at hjælpe folk der kom i klemme på grund af AQHA's farveregler. De er jo ikke længere nødvendige.

Mvh Jørgen skjødt
0
0
Svar på denne tråd

Der har jo i mange år
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 11:19
hersket stor frustration blandt quarteravlerne over, at deres cropouts ikke kunne AQHA registreres på trods af deres rene linier.
Jeg kan forestille mig at de mest indflyselsesrige af dem endelig har fået ændret dette irritationsmoment.
Jeg husker som det var i går Carol Roses raserianfald,
da hun fik en cropout efter Genuine Doc udaf Peppys Desire med en stor hvid plet på siden.
Hun mente at den mistede 50.000 DL i handelsværdi som weanling. Så hun var ikke glad.

Meget af afkommet efter Genuine Doc var så tæt på overoer at det var en tilfældighed at de ikke var så farvede at de blev smidt ud.

Der må være mange som hende, der har oplevet dette problem og det har selvfølgelig givet frustrationer.

En anden AQHA hingst der har givet legendarisk menge cropouts var mr. Gunsmoke. Det var heller ikke populært at de måtte ud af AQHA.

MH Conny

Nyopdateret Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Nyt Maleri på forsiden!
>WESTERN CONSULTS
0
0
Svar på denne tråd

Cropouts og frustrationer..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 15:14
Ja det er jo meget sigende at moderen til den legendariske APHA hingst Thashadeus er registreret under det lidet flatterende navn Miss White Trash. Hun er netop er en cropout efter Mr. Gun Smoke.

JCL
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider