Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Sidste tilmelding....clinic
Forfatter: 
Dato:  07-11-2004 16:46
Howdy folks,

Sidste udkald for Cattle & Roper Clinic fredag den 12. november – søndag den 14. november.

Her er lige et par ledige pladser til weekendens clinic på Jensens Cowhouse ved Billund.

Denne clinic er baseret på praktisk cowboy arbejde og indeholder elementer som:

1. Lassokastning til fods efter kvæg.
2. Rideteknik når begge hænder er beskæftiget med en lasso.
3. Hvordan du udskiller et bestemt dyr af flokken og fanger det med lasso siddende på din hest.
4. Hvordan skal jeg placere min hest i forhold til koen, når jeg skal fange den med lasso.
5. Hvordan håndterer jeg min hest, når min lasso er viklet om sadelhornet og der er en ko i den modsatte ende af lassoen.

Det er nok det nærmeste, du kan komme på rigtigt cowboy arbejde her i Danmark
– kom og vær med og fornem ”historiens vingesus” og stift bekendtskab med de enkle og logiske teknikker, der er forbundet med dette gamle håndværk.

Disse enkle grundtrin, som er forudsætningen for at håndtere en lasso fra hest i forbindelse med kvæg kan alle lære på en weekend – men derfra og så til at praktisere det i det åbne landskab er der et stykke vej – det kræver træning – men de grundtrin, der er en forudsætning kan læres på en weekend.

Hertil skal tilføjes, at denne clinic holdes i hyggelige omgivelser og med dejlig mad fra Høvding Jensens køkken.

Mvh. Per Beinov

tilmelding: Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

traileren
Forfatter: 
Dato:  07-11-2004 18:20
er lastet med gode sager til Malou, bilen er ved at blive pakket med saddel og en enkelt dåse Cola, så nu mangler jeg snart kun at finde soveposen og de sidste sager frem. :-P

Denne gang begår jeg ikke den fejl at bruge flere timer på at "gejle" støvler, seletøj og saddel - jeg kommer som jeg er, og lugter af hest lige fra begyndelsen ;-D

Når jeg tager hjem, så lugter jeg endnu mere af hest og sikker også en del af ko.

Det bliver pragtfuldt, jeg glæder mig.

Jeg håber du har nogle søde køer Mulle - Malou kan bedst lide dem i sådan "overskuelig størrelse"!!!!, og så må de gerne løbe når vi kommer efter dem :-*.

Og hils høvding Jensen og sig, at vi bliver meget sultne!!

Til jer der skal med for første gang - glæd jer!!!

Vi ses fredag (ankommer nok ved 17.30 tiden)

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

Hej john og Per
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 11:57
Jeg glæder mig helt vildt....men er osse en lille smule nervøs...for både Ice og jeg er bange for køer ;0)
Vi ses på fredag..
mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)
0
0
Svar på denne tråd

øhmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 12:06
jeg kan slet ikke finde noget om weekenden på jeres hj.side.
jeg vil nu så gerne vide, hvornår jeg skal komme fredag?

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)
0
0
Svar på denne tråd

Sidst på eftermiddagen..!
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 14:51
Howdy Susanne

Du kommer bare i løbet af fredagen - der er nogen på pladsen hele tiden.

Vi fra Sjælland påregner at ankomme sidst på eftermiddagen.
Jensen laver jo dejlig aftensmad og den vil vi meget nødig gå glip af.
Jeg glæder mig til at hilse på dig.

jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at du og din hest efter denne weekend fortsat har "ko skræk".

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 18:42

Hvad koster det?
Jeg er "uøvet"... Men vil gerne prøve noget nyt :S Kommer der mange derude?

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lonni
Forfatter: 
Dato:  08-11-2004 21:46
Jeg kan se at Per ikke har svaret dig endnu, så jeg har lige sakset dette fra hans oprindelige indlæg:

Hvis du går ind på www.jensenscowhouse.dk kan du se fotos fra tidligere afholdte Cattle & Roper clinics.

En Cattle & Roper clinic henvender sig til både totale nybegyndere – det gælder både heste og ryttere og til rutinerede kvægryttere.
Som navnet Cattle & Roper siger arbejder vi med kvæg, heste og lasso.
Indtil videre har samtlige deltagere på disse clinics inden de tager hjem prøvet, at fange en stud med lasso fra hest.

Forløbet af en Cattle & Roper clinic forløber typisk som følger:

Fredag:
Ankomst fredag eftermiddag ( her den 12. november 2004)Indkvartering af heste og dig selv (Vi sover på loftet i ridehuset)
Varm middagsmad og herefter plejer vi lige at lufte hestene i ridehuset.
Er der Line Dansere blandt deltagerne danser vi også lidt ellers nøjes vi med at udveksle løgnehistorier, hvilket kan strække sig over hele weekenden – altså løgnehistorierne.

Lørdag:
Vækning kl. 7.00 soignering af heste og dig selv fra kl. 8.00 til kl. 9.00 morgenmad plus orientering om dagens forløb samt teori om kvægs adfærd.
Herefter træning med lasso til fods efter faste objekter.
Efter kaffepausen frem til middag lassokastning til fods efter rigtigt kvæg.
Efter frokost præsenteres kvæg og heste for hinanden.
Herefter arbejder vi med kvæget i form af Team Penning og for de rutinerede roping af kvæg med lasso.

Søndag:
Vækning kl. 7.00 og når vi er klar arbejder vi igen med kvæget resten af dagen. Almindeligt opbrud sidst på eftermiddagen.

Pris:
kr. 1.000,00 pr. person heri er inkluderet fuld forplejning til dig og boks og halm til din hest.

Max antal deltagere er 10 ekvipager.

Eventuelle tilskuer har gratis adgang og der kan for tilskuerne købes kaffe m.v.

Tilmelding til undertegnede:

Per Beinov
www.bbwesternservice.dk

Jeg kan kun tilføje, at jeg var med første gang i marts måned i år, og det var en fabelagtig oplevelse, med en hest der aldrig havde mødt en ko ansigt til ansigt - da jeg tog hjem havde jeg både fanget køer med lasso, drevet dem rundt, skudt en ballon fra ryggen af hesten, skudt med bue og pil (næsten) fra hesteryg, og jeg var faktisk så meget oppe at køre, så familien til sidst ikke gad høre mere om heste og køer ;-D

Jeg var faktisk så begejstret, så jeg har været med til at "presse" Per til at gentage succeen.

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider