Jeg kan se at Per ikke har svaret dig endnu, så jeg har lige sakset dette fra hans oprindelige indlæg:
Hvis du går ind på www.jensenscowhouse.dk kan du se fotos fra tidligere afholdte Cattle & Roper clinics.
En Cattle & Roper clinic henvender sig til både totale nybegyndere – det gælder både heste og ryttere og til rutinerede kvægryttere.
Som navnet Cattle & Roper siger arbejder vi med kvæg, heste og lasso.
Indtil videre har samtlige deltagere på disse clinics inden de tager hjem prøvet, at fange en stud med lasso fra hest.
Forløbet af en Cattle & Roper clinic forløber typisk som følger:
Fredag:
Ankomst fredag eftermiddag ( her den 12. november 2004)Indkvartering af heste og dig selv (Vi sover på loftet i ridehuset)
Varm middagsmad og herefter plejer vi lige at lufte hestene i ridehuset.
Er der Line Dansere blandt deltagerne danser vi også lidt ellers nøjes vi med at udveksle løgnehistorier, hvilket kan strække sig over hele weekenden – altså løgnehistorierne.
Lørdag:
Vækning kl. 7.00 soignering af heste og dig selv fra kl. 8.00 til kl. 9.00 morgenmad plus orientering om dagens forløb samt teori om kvægs adfærd.
Herefter træning med lasso til fods efter faste objekter.
Efter kaffepausen frem til middag lassokastning til fods efter rigtigt kvæg.
Efter frokost præsenteres kvæg og heste for hinanden.
Herefter arbejder vi med kvæget i form af Team Penning og for de rutinerede roping af kvæg med lasso.
Søndag:
Vækning kl. 7.00 og når vi er klar arbejder vi igen med kvæget resten af dagen. Almindeligt opbrud sidst på eftermiddagen.
Pris:
kr. 1.000,00 pr. person heri er inkluderet fuld forplejning til dig og boks og halm til din hest.
Max antal deltagere er 10 ekvipager.
Eventuelle tilskuer har gratis adgang og der kan for tilskuerne købes kaffe m.v.
Tilmelding til undertegnede:
Per Beinov
www.bbwesternservice.dk
Jeg kan kun tilføje, at jeg var med første gang i marts måned i år, og det var en fabelagtig oplevelse, med en hest der aldrig havde mødt en ko ansigt til ansigt - da jeg tog hjem havde jeg både fanget køer med lasso, drevet dem rundt, skudt en ballon fra ryggen af hesten, skudt med bue og pil (næsten) fra hesteryg, og jeg var faktisk så meget oppe at køre, så familien til sidst ikke gad høre mere om heste og køer
Jeg var faktisk så begejstret, så jeg har været med til at "presse" Per til at gentage succeen.
Hilsen John