Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Barrel race igen igen
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 16:06
Hej Miki og I andre!!

Nu har jeg så nærlæst DWF's regelbog om Barrelrace og Polebending, og jeg har nu et stort spørgsmål tilbage.

De to klasser - skal de rides med en hånd, eller må man bruge alle 10 pølser ?:-)

Og så har jeg forøvrigt set at GEFR afholder mini stævne med Westernklasser gad vide om man ?????????, og skulle den gamle også selv stille op, måske i en pleasure og en trail.

Nå vi får se

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

Det burde være..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 16:50
Howdy John

Det der gør at klasserne mister lidt seriøsitet er, at der må rides med 2 hænder selv i stangbid.

Der burde være en Open Klasse, hvor der kun må rides med en hånd - her vil rytteren så på fornem vis, kunne demonstrere hvor let han eller hun kan styre sin hest selv i fuld fart.

Som det er nu kan klasserne afvikles med flyvende start - ligesom der er rigelig plads til at stoppe hesten op.
Derfor oplever man tit, at rytteren river og flåer hesten i munden for at få den til at dreje og stoppe.

Her burde naturligvis være en stoppelinie - overskrider hesten denne linie tildeles strafpoint.

Det virker tåbeligt, at ikende strafpoint, fordi rytteren taber hatten.

Om rytteren taber hatten eller ej viser jo ikke om rytteren kan styre og kontrollere hesten i høj fart, det vil til gengæld en stoppelinie vise.

Hvis det her skitserede blev indført, så ville mange sikkert få respekt for disse speed events.
Som det er nu virker det mange gange, som om rytteren rider med hovedet under armen eller hesten løber løbsk.

Det er synd - for klassen stammer oprigtigt fra, at en stud bryder ud af flokken - hvorefter den ansvarlige cowboy rider efter og vender studen så hurtigt som muligt.
En stud må aldrig få den oplevelse, at den kan bryde ud af flokken og slippe væk, fordi den så altid vil være en - udbryder - og forårsage megen uro.

Derfor er Barrel Race træningen en meget vigtig del af træningen for en rigtig cowhorse.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

man må gerne ride ....
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 18:16
... med alle de pølser på tøjlerne, som man nu ønsker!

Dog vil jeg sige at det ser sgu smartest ud, hvis man kan med een hånd. Så er man en rigtig cowboy *g*

En god ide er hvis man rider med snaffel.. så bliver det ikke så hårdt i munden for hesten.

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 18:37
venner.

Katrine rider Simone med et snaffelbid - ikke noget med stang til den unge dame endnu ;-D (altså Katrine).

Hun er heller ikke helt på toppen med en hånd endnu, men lad os se om hun ikke kan gøre sporten ære på et tidspunkt.

Hilsen John

PS Per skal vi ikke snart lege med køer igen???

0
0
Svar på denne tråd

Du bor langt væk..!
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 18:44
Howdy John

Du bor langt væk - jeg har rent faktisk haft en del arbejde med kvæg at gøre - nemlig samling og drivning af store flokke henholdvis 130 og 80, men det er typisk meget kort varsel jeg får.

Jeg har ikke fået talt med Mulle - så jeg ved ikke hvordan hendes kalender ser ud og 1-2-3 så er det jo skide koldt og hvor mange har så lyst??

Men du er ikke glemt John.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

jada jeg vil til en
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 20:19
ko clinic - altså tager i totalt nybegynnere med - jeg er begynner men der er hesten ik.
Sille hesten har "fanget" mange kør så jeg har en super hest - med en amatør tytter...

mvh stina
0
0
Svar på denne tråd

så Per
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 21:31
nu har du ihvertfald to deltagere til en ko weekend hos Mulle :-P

Og det med at det bliver koldt - ja jeg kan jo sagtens huske den weekend i marts - jeg vil ikke påstå at det var koldt, men den cola jeg havde stående ved siden ad mig - den var bundfrosset da jeg vågnede.

Men se det har jeg jo lært af, og jeg HAR anskaffet mig et sæt originalt amerikansk cowboyundertøj (med lodden vrang!!!) og ja det er lyserødt - vi lader lige billedet stå lidt :-o

Vi ses

hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

En ting jeg studsede over...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 23:03
.. lige en amatør kommentar til dit svar, Per:

Som jeg ser western ridning, og oplevede det da jeg var i USA, (-og så masser af hesteshows, boede lige ved siden af en KÆMPE hestepark!!) ..så er western ridning beregnet på praktisk brug. Og hvor praktisk er det at tabe sin hat hvis man rider ude i terænnet, og så skal til at samle den op igen, osv..? Samtidigt med at man altså lige skal undgå at den her ko stikker af igen, eller andre føler sig fristede.. Eller hvad ved jeg! (har kun set team penning én gang, og det tog en hel dag, så de sidste 10 hold der gik køerne selv ned i indhegningen hvilket faktisk var ret morsomt..!)

Tjaeh.. det var lige et måske halv-naivt synspunkt, men nogle gange ser man anderledes på ting når man ikke selv er udøver, så håber da ikke det lyder helt dumt!

Louise
**Louise Østergaard**

-elsk dine heste som du elsker dig selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Kære Louise
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 23:38
det er så nemt - den der arbejder med kvæg i det virkelige liv - og her mener jeg ude i det åbne landskab - ja han eller hun kan naturligvis ikke drømme om, at ride med en hat uden en hattesnor.

Det er ligeså tåbeligt som, at arbejde med reb uden handsker - det gør man kun en gang - ellers er man for dum.

Med venlig hilsen

Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

ok......
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 23:39
haha, ok....
så fik jeg da dét sat på plads!
**Louise Østergaard**

-elsk dine heste som du elsker dig selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

ja tak....
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 12:29
... og det siger han nu >:-(

Sidste år tog jeg til cattledrive med min knap så smarte showhat. Det overlevede den ikke, for det var nemlig ikke snor i.

Den første time af cattledriven jagtede jeg mere hat end køer ;-D Og så blev den pakket væk og huen blev fundet frem *g*

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

så ka' du lære det
Forfatter: 
Dato:  13-10-2004 12:41
kan du ;-D ;-D ;-D

Siger en som har verdens smarteste grønne nylon snor i hatten - jeg måtte faktisk lave hul to steder i den for at få snoren igennem, men nu bliver den der (y)

Hilsen John
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider