Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvilken sadel og kan man springe i en western?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 21:07
Hej
Jeg går meget og overvejer at bytte min engelske sadel ud med en westernsadel.
Men jeg er helt ny inden for faget og er meget i tvivl om hvad jeg skal kigge efter.
Jeg rider 90% af gangene på tur og skal have en sadel der er god at ride langture i.
Min hest er en 4 års oldenborger/araber og bruger normalt mellem bom i engelske sadler.
Sadlen må ikke være særlig dyr, da jeg ikke har mange penge at gøre med.
Hvilke sadler skal jeg kigge efter og hvordan kan jeg se om den ligger rigtig?

Så har jeg også gået og tænkt lidt over, om man kan springe i en westernsadel.

MVH Anne
0
0
Svar på denne tråd

lidt råd.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 22:32
En ting jeg har lært er: spring ALDRIG i en western sadel... det giver nogle gigantiske blå mærker på lår og mave, hvis hesten pludselig stopper. Det horn er bare i vejen hele tiden. Især hvis man ikke har et helt perfekt let sæde!

Og man kan sagtens få nogle billige western sadler, men så er de også derefter. Man sidder bedre i en god western sadel end i en af de billige og de er bedre for hestens ryg. Så jeg vil anbefale dig at du bruger lidt flere penge på projektet og så få en sadel ekspert med dig, når der skal afprøves sadler. Der er mange der kører ud med sadlerne og prøver dem på hesten for dig.

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Sadler/stilen
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 00:07
Hey..

Først og fremmest vil jeg sige, at man godt kan få gode sadler der hvor prisnvieauet ikke ligger i toppen. Man skal bare altid spørge en lærd til råds.

Jeg kender nogle der kører ud og hjælper dig med at prøve deres saddler af: westernsaddles.dk
Han har vist nok sadler til mange forskellige priser.

Den anden kan man kontakte via et stutteri i tusecreekranch.dk
De har en butik. Priserne der er bare noget højere, men sadlerne er også i topkvalitet. Man kan også få ham til at køre ud og hjælpe én.

Så vil jeg sige at det fede ved westernridningen, er ikke bare udstyret. -Det er måden man rider på. Den er bare utrolig meget mere afslappet, for hesten behøver ikke blive "spændt sammen" dvs. du ikke behøver sidde og spænde mærkelige steder for at få den til det. Rigtig lækkert.. Så hvis man er indstillet på det, er det fedt at finde en træner der kan omskole både hesten og én selv. -Og det betyder ikke, man aldrig mere kan springe, man skal bare overføre stilen til det man plejer at gøre. -Bare brug en klassisk saddel der. Ellers gør det ondt..
0
0
Svar på denne tråd

et forslag
Forfatter: 
Dato:  12-10-2004 23:08
.. har selv redet i USA, i en såkaldt "endurance" western sadel, der IKKE havde horn, og det ville da klart være at foretrække hvis du ikke skal lemlæstes helt når du springer.. Ved dog stadig ikke om den kan springes i, men behagelig var den!
Den er jo som navnet antyder også perfekt til lange ture, man sidder simpelthen så godt i den, og er slet ikke øm selv efter virkeligt lange ture.. Så sådan en vil jeg anbefale!
**Louise Østergaard**

-elsk dine heste som du elsker dig selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Billig saddel - og Endurance...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2004 12:29
Jeg synes altså, at de der endurance-nogen ser amputerede ud uden hornet.
Og man kan GODT springe i en westernsadel, men ikke så store spring, om man skal være en bedre rytter end hvis man "bare har en gammeldags kombi-sadel".

Western Import har nogle nye sadler af mærket "Garland" - de er ret billige, men der er sparet de rette steder (tooling og sølv) og læderet og forarbejdningen er i orden.

Big Horn-sadlerne er jeg ikke fan af - jeg synes ikke, de er pengene værd. Der er sapret de forkerte steder, synes jeg (læder og forarbejdning).

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider