Har gået et stykke tid og leget med tanken om at konvertere til western. Tror osse det vil passe Milles temperament langt bedre end "alm." dressur.
Fik for noget tid siden en prøvetime hos Pernille Post, og nu er jeg helt solgt.
Har tænkt mig at få noget uv. på en trænet hest, for lige at lære teknikkerne, men i løbet af efteråret/start vinter, ville jeg da gerne prøve det af med min egen hest.
Det kræver jo en sadel, og den skal være god! men der ender så også min viden på det felt
Hvilken sadel er det fornuftigt at vælge som begynder? Hvad er fx forskellen på om jeg vælger en reining eller pleasure sadel? (det skal jo nok være en af de to?!)
og hvad med bomtype, størrelse osv... (kan oplyse at min hest er 153 cm høj, alm-bred i bygning, med tendens til ...hrm... unødvendige lagringer af andet stof end muskelmasse
Jeg ville egentlig gerne starte med en brugt sadel, men det er ikke mit indtryk, at gode brugte (velholdte) sadler, sådan liige bliver sat til salg - og hvis de gør, kan man så regne med at finde en til max 5-6000?
håber nogen vil forklare
mvh Maria