Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

hvilken gjord?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:26
Hmm... hvad får en gjord synes i jeg skal vælge?

eller?

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 20:13
helt klart vælge den øverste

jane
0
0
Svar på denne tråd

valget
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:16
jo det er svært at vælge men jeg har den pfattelse et den nedderste "måske giver mere luft" og mpske nindre sved/ iritation? men det er mest en smags sag men under en neopren gjord vil der altid være mere fugtigt!
Jan
whiskey for my men and beer for my horses
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:22
også vælge den øverste.
Jeg kunne forestille mig den nederste kunne nappe hesten?!
0
0
Svar på denne tråd

Øverste...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:37
Hejsa!

Jeg ville vælge den øverste....eller en helt anden, måske en neopren(stave??) gjord...(dem bruger jeg)

Den gang for nogle år siden, hvor jeg begyndte med western ridning havde jeg nemlig sådan en gjord (den nederste) og den nagede og nappede min pony under maven.... og i starten kunne jeg ikke forstå hvorfor han reagerede så mærkeligt ind i mellem...men hans hud kunne hænge fast mellem trådene.... Så jeg fik hurtigt købt en anden og bedre gjord...

Så jeg ville helt klart vælge den øverste...eller som sagt en helt anden...

Med Venlig Hilsen
Trine Søeberg

Deltager ved Youth World Cup Juni/Juli 2004
Læs mere på min hjemmeside Trine Søeberg
0
0
Svar på denne tråd

Ved at nogle af dem
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:52
der importerer westernsadler smider den nederste langt væk (som mange sadler er "født") med.

Jeg bruger selv en neopren med lammeskind omkring.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob

Helles Irish cobber
0
0
Svar på denne tråd

gjorde... Neopren!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 02:23
Mine erfaringer er at den nederste gjorde (tråd-gjorden) napper hestens små deller og det bliver Bob i hvert fald helt hysterisk over. Så de er blevet banlyst herhjemme.

Fjodor går med en lammeskindsgjord som på det øverste billede og den er bare super. Bedre gjord findes ikke efter min mening!

Bob går med en neopren gjord, men jeg bryder mig ikkeom neoprenen, da jeg synes han bliver så varm og fugtig under gjorden og det kan give ham lidt sår. Alle er så glade for neopren i øjeblikket, men jeg er nu lidt luren ved det... så når jeg har penge til det, så køber jeg mig et lammeskind og trækker over noprengjorden.

Neopren er nu godt nok for rytteren, for det er nemt at vedligeholde, men jeg tror ikke det er godt for hestene. Heller have noget der kan suge sveden væk fra dem og så bruge noget tid selv på at rense dette bagefter!
-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er vist i mindretal....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:23
...for jeg kan faktisk godt lide snore-gjorde... :-)

Hvis de er i en god kvalitet, og spænderne er i orden - og man er opmærksom på at tjekke, når man spænder dem, om man har klemt noget - så synes jeg faktisk bedst om dem.

Lammeskinsgjorde gliiider... I hvert fald på min - andre heste går jo find med dem.

Neoprengjorde - de bliver så fedtede af sved... :-( Men glider ikke så meget som lammeskind (y).

:-) 99E :-)

If your horse is recreation for you....
...Can you be recreation for your horse?

0
0
Svar på denne tråd

Godt nok er jeg ikke westernrytter, men...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:43
jeg kan nu også godt lide snor gjorde! De er faktisk rigtig gode til lidt ømfindige heste. Det er bare uhyre vigtigt at de bliver vasket HVER gang de er blevet svedige, ellers gnavner de! Det er selvfølgelig også vigtigt at der er tale om en god kvalitet af gjord. Så meget bomuld som muligt. Nylon er en grim ting!
0
0
Svar på denne tråd

den øverste
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:44
Jeg har selv en magen til den øverste, og jeg er enormt glad for den.
Det kan godt være at neopren er nemt at rense, men denne her gjord putter jeg altså bare i maskinen på 40 grader og så er den så god som ny.

Mit valg- Den øverste

-Mia
Toftehøjgård v. John Hansen
Forhandler af Westfalia Hestetrailere
Tlf.: 2078 4243
0
0
Svar på denne tråd

her rider
Forfatter: 
Dato:  24-07-2004 09:29
vi med lammeskind og snore gjord... jeg syntes at neoprengjorden glider og hesten sveder meget under den.. hvor i mod lammeskind og snoregjordene holder sadlen på plads.. hvilket ikke er helt nemt på hippie

Sussie

Check vores hjemmeside - Linedance,westernridning og hygge i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider