Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Fedt stævne
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 12:45

Tak til alle som deltog på den ene eller anden måde, i Horse & Cattle Show i Næstved Ridecenter i weekenden.
FEDT stævne hvor alt fungerede som de skulle. Samarbejdet mellem de 3 klubber WHS, FCWR og LWR er helt perfekt, og vi håber at arrangere mere af den slags fremover.
Tak til de mange sponsorere som gjore at vi kunne få nogle flotte gaver til vinderene, foruden rosetterne.
De mange "nye" kvægryttere klarede sig godt på det noget vilde og uforudsigelige kvæg, som dog var sjove og spændende at ride med.
Eneste minus.....Tiden gik alt for stærkt.
VI glæder os allerede til juli hvor det næste stævne med kvæg finder sted i Holy Smoke....dog også med alm. rideklasser...Meget mere om det snart.
Hilsen Lone

SOLGT
Se HEST TIL SALG under Præsenttionen "mine heste".

Lucky Westernhorses

Westernklubben Holy Smoke ;-)Se HEST TIL SALG under Præsenttionen "mine heste".
0
0
Svar på denne tråd

ja det var hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 16:00
Tusind tak for en kanon weekend ;-D
vi glæder os allerede til stævnet i juli og håber selvfølgelig det går lige så godt som dennegang med 2 første præmier :-P
Hilsen Frank og Mette
0
0
Svar på denne tråd

ja, det var super sjovt....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2004 16:07
... og jeg glæder mig til at vi får info omkring juli stævnet.. har vist næsten fået overbevist min dejlige kæresten om at det er vigtigt at jeg kommer med *g*

-miki-

Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
0
0
Svar på denne tråd

Referat og nyt show LANGT
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 14:48
Da der var mange fremmødte HN skribenter ved H&C Show, sætter jeg her WHS´s fortælling af stævnet ind så i kan læse det.

Så kom vi over HORSE & CATTLESHOW 2004 i Næstved, og hermed allerførst en stor tak til alle fremmødte, så vidt deltagere, som publikum, og ikke mindst de mange flittige hjælpere, de rundhåndede sponsorere som gjore det muligt at uddele flotte gaver og pengepræmier til vinderene.

Tak til de fremmødte journalister og fotografer for interessen, og fra os i Holy Smoke lyder en stor og varm tak til vennerne fra Flatcreek Western Riders og Lowland Western Riders, for det kanon gode samarbejde både før, under og efter stævnet. Alt fungerede til stor tilfredshed for alle og vi håber bestemt at dette samarbejde er starten på mange gode fælles arrangementer fremover.

Der har forud for stævnet været afholdt en del fælles møder for at få stævnet til at køre efter alle 3 klubbers ønske, og herfra vil vi gerne løfte på hatten for at dette har kunne ladet sig gøre helt problemfrit, uden en ”overordnet” som har sat programmet. Alle er blevet hørt, og alle har haft ”en finger med i spillet”, og de 3 klubber har her vist at dette KAN lade sig gøre.

Under optakten til stævnet har der været søgt sponsorhjælp, men ret hurtigt viste det sig at firmaer og private faktisk var enddog meget villige til at give et bidrag, og derfor oplevede vi det sære, at vi til sidst måtte sige til stævneudvalget, at vi ikke skulle lave mere benarbejde for at skaffe gaver….for vi havde MERE END RIGELIGT. Det var helt utroligt dejligt med den opbakning.
Der var flotte pengepræmier til både 2. og 3. pladser, samt gaver og gavekort til diverse butikker.

Vi havde selv sponsoreret et gavekort til en bedækning med vores Quarter hingst, og det var med stor glæde at vi så at den faktisk gik til en QH rytter. Hun red dog en vallak, men mon ikke at hun kan afsætte den til en hoppeejer til en måske lidt billigere penge og stadig have fået en stor kontant pengepræmie for sin 1. plads….?? I hvert fald et stort tillykke til alle vinderene med deres placeringer.

Vores reklamation af stævnet havde også vist sig givtigt. Undertegnede bombarderede bogstaveligtalt medierne med reklame i ugerne op til stævnet, og det viste sig igen at det kunne betale sig at gå medierne på klingen. Der var pæn omtale i flere lokalaviser op stævnet, samt de udsendte journalister sørgede for dækning både i avis og på TV. Sidstnævnete dog i ultra miniatureudgave. Fotografen kom i pausen, og ville have noget med kvæg og speed, men der var 2 timer at vente endnu på det, og det forhindrede hans deadline desværre,så det endte som det næsten altid plejer: 15 sekunder under rulleteksterne i slutningen af et program. Men bedre end ingenting !

Vores egne kvægclinics vi har afholdt det seneste år , viste sig også at bære frugt, idet der var adskillige af os ”nye” koryttere, som valgte at stille op og prøve det af, vi havde lært af John året igennem. Ikke nok med det viste det sig oven i købet, at det gik helt godt for alle.

Det skal ellers lige siges at de ”kalve” vi havde fået stillet til rådighed gennem FCWR, ikke var reelle kalve, men kvier så store at de lignede nogle som kunne spise min lille araber i 4 mundfulde…med hår og det hele….Og de var mildt talt meget vilde og ret uforudsigelige, så selv de ”gamle og garvede” fik deres sag for. Men alle var dog enige om, at det var drønsjovt at prøve at tæmme disse vilde skabninger, frem for at ride efter kalve der ”selv kender vejen” op i pennen.

Bettina og Christina Kanstrup og jeg havde dannet et ”araberteam” og det gik faktisk meget godt selvom min araber helst ikke vil helt tæt på kalvene, og det var et sjovt team at ride, så det vil vi nok arbejde mere på i fremtiden, selvom det dog bliver på en anden hest for min del.

Sanni, Frank og jeg havde også dannet team, og selvom at vi selv syntes at det gik af H til, så fik vi alligevel en 1 plads i teampenning beginners. Araberteamet fik en 2. palds og LWR team en 3. plads.

I cattlepenning for beginners gik det helt godt for vores medlemmer også. Lotte J, Kanstrup søstrene og ikke mindst Frank scorede toppoint. Til vores store glæde kunne Frank og Kashmir tage hjem med en flot 1. plads i cattlepenning beginner. Der var flere af vinderene i disse klasser der der deltog i deres første westernstævne nogensinde, så derfor var det ekstra flot med de fine placeringer.

En anden flot placering til en debutant, gik til Lasse Børresen fra Lowland. Han strøg med en flot 1. plads i western pleasure. Det udløste et flot hovedtøj fra Westernsaddles. Lasse var både glad og stolt, og det var fuldt fortjent.

Som noget meget nyt er John og Tocqui begyndt at snuse lidt til ranch cutting og denne gang startede de både ranch cutting og cutting. Endnu engang må vi erkende at Tocqui et noget ud over det sædvanlige. Det er lige meget hvad du beder den hest om, så viser det sig at han er god til det….også selvom vores venner siger at,: ”Tocqui kan da ikke cutte”…!! Det kan han.

Og denne gang måtte Steen og Lotte se sig slået af John og Tocqui i Ranch cutting, men jeg er sikker på at de begge to undte john og Tocqui den placering.
Merrild parret høstede i øvrigt som sædvanligt deres del af placeringerne i diverse klasser.

Der var også sat nogle forholdsvis nye og ikke så ofte brugte, speedklasser på programmet, og det var sjovt at se de nye discipliner redet. Selvom der var efteranmeldinger af bl.a Anja på min araber og Sofie på Bob, så blev det heftigste tempo sat af John på Tocqui og Miki Hoe på Fjodor. Det blev dog også til en flot placering til Sofie som i et roligt tempo red Bob i flot stil omkring tønderne og præsterede flere pæne galopskift. ”Roligt tempo” er ikke lige det tempo der normalt følger frække Bob, men her var det med til at Sofie kunne tage en pengepræmie med hjem til det nordlige sjælland.

Alt i alt var dette et rigtigt godt stævne. Et par dejlige dage i godt selskab med mange glade mennesker, og selvom det også har været et stort arbejde at sætte på benene er det noget vi ikke ville tøve med at gøre igen.

For Holy Smokes vedkommende, afholdes der stævne igen i Lundforlund ved Slagelse d. 10 og 11 juli 2004. Dette var oprindeligt kun kvæg-speed stævne, men på opfordringer fra flere, har vi valgt at tilføje pleasure, reining og trailklasser også.

Ved det stævne er der mulighed for overnatning i lejr i telt eller bil eller campingvogn allerede fra fredag d. 9 juli. (Der er ikke stævne om fredagen, som nogle har opfattet). Både ryttere og andre interesserede kan deltage i lejren. Der er westernparty lørdag aften med Linedance, grill mm.

Lucky Westernhorses

0
0
Svar på denne tråd

Hører lige...Lotte K
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 15:32
at det også gik rigtigt flot for Lotte Kanstrup og "Dundee" i reining...... Jeg så desværre ikke klassen, da jeg var ude og igang med noget andet.
Tillykke Lotte.
Hilsen Lone

Lucky Westernhorses

0
0
Svar på denne tråd

Et par billeder mere
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 09:10
Her er et par billeder mere. Det er desværre ikke mange jeg selv fik taget.
Her er et af "Bissen" som nu er flyttet til Kathrine Frølich, og et af det team vi red med Bettina og Christina Kanstrup. "Araber teamet".

Hilsen Lone

SOLGT

Lucky Westernhorses

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider