Hej Maria!
Super initiativ og flot projekt!
- Jeg håber du får en god karakter!
Jeg har præcis samme holdning som dig, for jeg synes heller ikke at der er nok fokus på Western Pleasure i DK og at den for de flestes vedkommende "kun" bliver brugt som indgangs-disciplin til westernridningen.
Der er kun få ryttere i DK som rider Pleasure på seriøst og højt niveau og det skal der laves om på!
Jeg synes Reining'en har taget overhånd herhjemme og det er synd, for det er ikke den eneste disciplin man kan ride som westernrytter.
Western Pleasure er mindst lige så interessant og svært som Reining - hvis det rides korrekt...
Desuden er der jo også tilsvarende mange muligheder ved Pleasure, f.eks. NSBA (National Snaffle Bit Association), hvor de i Sverige har oprettet en Skandinavisk afdeling.
Ved SQHA's April Show på Grevagården havde de to NSBA klasser, hvor Michelle McHale med Dazzlin Dynamic faktisk vandt dem begge - både Non Pro og Open!
Så vi skal endelig gøre noget for få fokus på og udbrede interessen for Western Pleasure - for vi kan jo godt give svenskerne tæv, hvis vi bare arbejder og udvikler os for at komme op på det niveau.
Jeg vil selv arbejde for at sætte fokus Western Pleasure og det er også derfor jeg har Play Time North stående til avlsbenyttelse allerede nu og jeg håber at han i showsæsonen 2005 og fremover, kan lave nogle gode resultater i Pleasure.
Du skal da også lige have mange tak for have sat Play Time North ind på siden!
Hav det godt!
Med venlig hilsen
Jesper Aarenstrup Nielsen
www.doublej.dk