Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

gjord til stock saddle
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 14:53
jeg har muligheden for at købe en asutraliansk stock sadel som ligger rigtig godt på både min fjord og min traver, men den har ikke en gjord med. hvor kan man finde sådan en? dressurgjorden har ikke stor nok spænder til at sætte på.

HJÆLP!

jeg har lidt af en hastesag med at få en sadel i øjeblik da min traver skal ha dressur sadlen med til tilridning og så har jeg ikke noget som ligger på min fjord. og den her ligger så godt på hende og føler godt at sidde i. og er i en prisklass som jeg kan klar lige nu. (hun er svært at pas sadlen til da hun er TYK og den bred arbejdstype fjord)

0
0
Svar på denne tråd

sendt dig en besked
Forfatter: 
Dato:  05-04-2004 23:44
via HN.

Appaloosa 4 u 2
Jeanette

Få en appaloosa, Mere af hvad du vil have, alt hvad du nogensinde behøver.
0
0
Svar på denne tråd

Er du helt sikker på
Forfatter: 
Dato:  06-04-2004 09:30
at den ligger godt på begge heste?
Du skriver den ene er en tyk og rund Fjorhest og den anden er en traver. Det er 2 ret forskellige heste.
Jeg synes du skulle få en prof til lige at bedømme det inden du investere.
0
0
Svar på denne tråd

ja, det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  06-04-2004 10:09
det er nok fordi danny (traveren) er ret bred i ryggen. kiefferen passer dem også begge to. Hende som tilpasset er ikke en professional, men hun har rigtig mange års erfaring med at passe sadler. Også er jeg tilfreds bare at det passer Tøsen (fjorden), Når Danny er klar til at bruges med det, så undersøger jeg igen om det virkelig passer til ham. Vi kan alligevel ikke være 100% sikker i øjeblik da han ikke er i form.

Der er også et problem med at den lokal sadelmager gider ikke ha en skid at gøre med en fjord. Jeg prøvet at få ham ud da jeg første skulle ha en sadel til hende, men han ikke kom eller ringet når han havde sagt han ville.

Jeg regner også med at jeg skal være opmarksom på hvordan svedet kommer til at ligge på ryggen når man ridder med det. Hvis der bliver et problem, er jeg bare nødt til at sælge sadlen igen.
0
0
Svar på denne tråd

Lise Lund Brodersen...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2004 21:39
...herinde fra HN kan med statsgaranti lave en gjord til dig (eller til sadlen ;-)) - hun er MEGET rimelig i sine priser og laver et fint stykke arbejde.
(i)

(hun har lavet det mest NUTTEDE western-hovedtøj til min datters shetlænder, samt sat nye gjordstropper i Abslouttens sadel - i samme ombæring så jeg nogle af de grimer hun laver på bestilling: flotte! :-))

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)
0
0
Svar på denne tråd

Gjord til stocksaddle
Forfatter: 
Dato:  09-04-2004 14:36

Jeg har købt en gjord her:

Kernehøj'S Rideudstyr V/Jørgen Hansen
Ørsholtvej 30, Gurre
3490 Kvistgård
49139044

Venlig hilsen
Nina

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  10-04-2004 08:31
Jeg heldigvis fik en fra dem jeg købt sadlen af. Det er lidt for lang, men det ordner min veninde. Nu er jeg kommet i gang med at ride hende med den. Jeg elsker sadlen og det gør min mand også.

Jeg tror jeg ender op med at få fat i spænder som er stor nok og sy en selv med hjælp af veninden som har før syet dressur gjord og lignende. Jeg har en vanvittig frygt for at skal ha en extra liggende da de er så svært at få fat på. Tænk nu at den jeg har gik i stykker og jeg ikke kunne ride med sadlen i et styk tid indtil jeg fandt en ny!

Jeg har sat en ny billed af Tøsen og mig og sadlen i min presentation. Er bare så glad for at det ligger godt på hende og at hun ligner en hest. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider