|
|
| Ville bare lige høre |
| Forfatter:  |
Louise Heine |
| Dato:  |
30-03-2004 20:51 |
|
Hejza, jeg ville bare lige af ren nysgerighed spørger om der er nogen her inde der rider western på fuldblod?:-)
Næsten alle herinde har Quarter, Paint, Pinto, Appeloosa, Haflinger, Arabere eller nordbagger...
Såe, bare for at høre... hvilken race rider i?
Qnuz
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider |
jaane |
30-03-2004 22:06 |
|
på en dejlig og smuk sød og kærlig knabstrupper
Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan man sagtens |
Maja Dollas |
30-03-2004 22:21 |
|
Ja.. den ene af mine heste er blanding af araber og polsk fuldblod, og jeg har overhovedet ikke haft nogle problemer mht. temperamentet.. hvis det var det du tænkte på. og ellers har jeg også en dejlig ox araber som heller ikke har nogen problemer.
hilsen maja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traver.... |
|
|
Jeg har både en traver og en Quarter.
Min traver kunne sagtens gøre sig i mange western klasser, men han er så gammel, så han skal bare gå og hygge sig med hvad han kan li, så det bliver kun til bølleræs og sjov.
-miki-Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| blanding |
|
|
Jeg rider på en stor pony/lille hest. Sælgeren sagde at faren vist nok var New Forest, men jeg er også blevet foreslået noget Oldenborger.
Jeg er egentlig ret ligeglad - hesten passer perfekt til mig, så hvad gør racen (specielt når man ikke kan avle på en vallak)
Mvh. Sussanne/Pedro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen jeg rider |
|
|
fuldblods og det går meget godt.
Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæde fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud over.. |
|
|
at vi har Quartere og en araber, rider vi også haflinger / frederiksborger. En vallak på 158, som er min kærestes. Han er en af landets bedste speed og kvægheste, så det kan altså sagtens lade sig gøre med mange forskellige racer.
Jeg kender flere der rider...eller har redet fuldblods inden de købte Quartere, og det gik fint.
Hilsen Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten alt kan bruges... |
April & Honey |
31-03-2004 12:03 |
|
Jeg har både DV og Quarter og det går faktisk bedst med den store DV (er mere følsom/opmærksom).....
Men skal nok komme efter det på den lille Q også....
HAr Dejlig DV Hoppe til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DV og andet |
bettelotte |
31-03-2004 12:42 |
|
Jeg rider pt på en dv hoppe men skal til at tilride min arber blaning og det samme med mig pinto hingst
jeg fortrækker minder heste, fordi jeg føler mig beder tilpas lidt tætter på jorden. og så kan jeg godt lide at jeg kan se over hesten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider på en Irish Cob |
|
|
og det går fint.
Hilsen Helle
Hvis du ikke vil have en prop så prøv en Irish Cob |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg.... |
Trine søeberg |
31-03-2004 16:56 |
|
rider/ejer to QH'er men jeg har også en blandings pony og da han var "ung"(15 og indtil 19), kunne han også være med til western shows og placere sig pænt...men nu er han pensioneret
Mvh. Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da jeg startede |
Louise Heine |
31-03-2004 21:42 |
|
I starten var jeg meget usikker på hvilke racer der passede til mig, og hvilke racer der passede til western. Så var der det med, om man skulle ha' en pony, lille eller stor hest.
Nu har jeg det sådan, at alle racer kan lære western... så er det bare op til rytteren at finde sin type hest.
Jeg synes tit, at når man ser én komme med en hund, så ligner ejeren sin hund... nogle gange i personlighed, men andre gange også i udseende... Sådan synes jeg også at det er lidt med hest og rytter... Jeg ved godt at hesten spejler sig i rytteren... men det der med udseende kan godt virke lidt skræmmene at tænke på:)
Det var lige et lille sidespring, men det er da fedt at der er så mange forskellige racer:)
Mvh Louise
If we all hold on togther I know our dreams will never die Dreams see us through to forever Where the clouds roll by for you and I...
-Stay in the western Way-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|