Jeg har besluttet mig for at skifte mit gamle udstyr ud med westernudstyr..
Jeg rider kun ture, i skoven, og hyggeridning, så jeg skal ikke have det vilde showudstyr, eller noget til en bestemt "genre" indenfor western..
På www.hööks.dk kan man købe diverse sadler..
BIG HORN LÆDER/CORDURA 15
Er en 15" westernsadel i klassisk model med moderne materialer. Kombinationen læder/corduravæv gør sadlen let, men alligevel robust - og desuden bliver prisen ekstra fordelagtig! Ralide syntetbom. Vægt 8 kg..
WESTERN RIDER PLEASURE
En pleasure/trail sadel med dejligt ruskindssæde og flot mønstret læder. Str: 15”.
WESTERNSADEL ALLROUND
En god sadel til trail- eller allround-brug, med ekstra dybt sæde. Leveres med flankegjord. Størrelse: 15"
Det er de tre sadler jeg OVERVEJER.. Men hvilken vil i anbefale? jeg ku godt tænke mig evt. at købe en brugt herinde, men hvis den så ikke passer får jeg jo problemer.. Hva str. svarer en 15" til?
Og så trenserne:
WESTERN-TRENSE
Smart hovedtøj i mørkebrunt mønstret syntetisk materiale. Med tøjler, bid og kindkæde. (tror biddet er et alm. western stangbid, men billede kan ses på hjemmesiden)
SIDE PULL
Trense uden bid i ekstra kraftigt læder med messingspænder. Ideelt til skånsom ridning af unge følsomme heste. Hesten lærer hurtigt at følge tøjlerne. Let at anvende.
Jeg overvejer kraftigt at købe en side-pull, da min pony er meget hård i munden, og håbede lidt på at det kunne være en effektiv løsning? Men vil ikke bruge næsten 800 kr på et nyt hovedtøj hvis det ikke er noget?
Jeg har også set hjemmesiden http://www.westernheadstall.dk/
Er der nogen der har handlet der før, og evt. kan anbefale den?
Håber at nogen gir sig tid til at hjæle mig..