Kære Noomi.
Kære, kære Noomi...
Jeg er da meget ked af at høre, at Born Riders var ved at miste et medlem. Det lyder ikke godt. (har ikke svært ved at gætte HVEM, der ifølge din fortælling var ved at få bank)- Men jeg ville gå ud fra, at hendes MOR, der normalt ikke er bange for at åbne munden, havde fortalt den omtalte dressurrytter - som jeg til gengæld GERNE ville kende navnet på!!! - hvem der havde retten til at bestemme, hvorvidt der skulle rides over broer eller ej.
Naturligvis skal vi ikke være andenrangsryttere i NLR - det kan vi hurtigt blive enige om. Naturligvis skal der tages hensyn til, at vi på forhånd har booket hallen til undervisning - det er en aftale, vi har FAST med bestyrelsen! Meeeen.... Hvis de ka' få lov til det, "engelskfolkene, så ta'r de tiden. Så jeg tror, det må være op til den clinicansvarlige at slå i bordet og sige "SYND for jer - ryk jeres ridemærkehalløj - vi har booket hallen - eller betal det, det kommer til at koste os i tabt undervisningstid! (Så vidt jeg kan regne ud, et sted mellem 600 & 900 kroner???)
Desværre er det sådan, at på trods af, at vi har fået en KANON modtagelse i NLR - er der visse brådne kar, der ikke mener, westernridning er noget, man behøver tage seriøst. Det er ærgeligt. Meget, meget ærgeligt - men for at blive taget alvorligt tror jeg, vi er nødt til at holde op med at opføre os som om vi ER andenrangsryttere - dvs: stå fast på vores ret, og i øvrigt opføre os som om vi var hjemme. Dette indebærer ikke, at vi skal opføre os som de medlemmer af NLR, der ikke rydder op efter sig, ikke gør rent efter hestene, ikke ta'r hensyn etc.
Dvs, ikke finde os i, at man træder os over tæerne, og ikke træde andre (mere end højst nødvendigt) over tæerne...
Dog vil jeg henstille til, Noomi, at eftersom de fleste herinde ved, hvor du er fra, og dermed hvilken "almindelig ridehal" du rider i - at du undlader at fare i flint i al offentlighed, og dermed skabe et billede af westernrytterne som en flok forargede børnehaveunger.
I hvert fald håber jeg MEGET, at du har alle referencer & kilder i orden. At du har navne på alle implicerede, så du til enhver tid kan svare nøjagtig & korrekt på evt. spørgsmål.
For selvom bagerne vil bygge ridehal - så har det nok lange udsigter, før den er klar til indflytning - og vi er sQ nok nødt til at have et sted at ride imens vi venter...
Hug Your Horses,
99E
(og så med Parelli-grøn farve - og opdateret præsentation!...)
Se mine tegninger her!