Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

ro på nervøs hest - hvordan??
Forfatter: 
Dato:  21-11-2001 14:38
Jeg har en engelsk fuldblodshoppe som er ret nervøs for amnge mærkelige ting - en skovtur kan næsten være livsfarlig og hun er ikke til at trække med i skoven. Det er faktisk kun over for mig hun er sådan og kun i skoven. Hvis jeg træner hende på banen lystre hun pænt stemmen. Hun går efter mig når jeg går inde på banen og altid i ordentlig afstand. Hun er rolig på banen men så snert jeg vil i skoven går det galt. En anden dygtig rytter har redet hende uden problemer. Jeg vil være ked af at skulle af med hende da jeg har haft hende i 4 år nu og hun har været mishandlet som føl. Hun er sød og ikke aggresiv. Men jeg har tænkt på at sælge hende pga vores temperamenter ikke kommer overens. Hvad ville i foreslå - hvad kan jeg gøre så jeg slipper fra at skulle af med min nullergøj!?
VH Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Det handler vel om...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2001 09:53
...At hun mangler TILLID til dig - - - tillid & respekt for dig som førerhoppe ude i den store, farlige virkelighed - Skoven.

Prøv, når du GÅR med hende i skoven, at stoppe hende, og så lave de samme jordøvelser som du laver hjemme på banen. Derved viser du hende, at det "er som det plejer" - vi skal ikke være bange, for nu skal du lige...Hug Your Horses,

99E

(og så med Parelli-grøn farve - og opdateret præsentation!...)
Se mine tegninger her!

0
0
Svar på denne tråd

Re: Det handler vel om...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2001 07:18
Hej Susanne

Din fuldblodshoppe er formodentlig avlet på væddeløbsheste. De har det mann kalder "væddeløbs-hoved", det vil sige , de vil meget gerne bevæge sig fremad. Det er meget sjældent at møde en dansk-avlet fuldblod hvor dette aspekt ikke gør sig gældende på den ene, eller anden måde.

Jeg har redet fuldblod en del, og kender typen. Jeg tror simpelthen at din fuldblod tager pis på dig. Den bliver bare lidt overglad når den kommer i skoven. Så sidder du og holder krampagtigt i den. Så leger den "farlig-leg" med dig. Det er dens eneste mulighed for at få lov til at bevæge sig.

Jeg vil foreslå dig at lade hesten trave godt frem uden ophold, når du er i skoven. Og ikke bare i 4 minutter, men måske 20 minutter uden ophør. Hvis hun stopper op for noget, så bare driv hende forbi. Sæt dig igennem. Gør evt. dette de første par gange med en førehest som kan ride foran.

Held og lykke,

Hilsen Jette Nimand Gohlke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-11-2001 09:26
MAnge tak for svarene. Jeg vil prøve at ride en tur i skoven i dag og give hende lov til at bevæge sig...Nu vil jeg prøve det forskellige ting altså både ride hende og gå ture i skoven med hende....Griner jeg sætter mig selv i gang med en frygtelig masse motion har også en to års, der skal gås ture med en gang imellem. Men konditionen skal nok komme så...
VH Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-11-2001 08:53
Hejsa vi var en tur i skoven i går og det var nok respekten der manglede. For jeg var bange for hver ting før hun var tilsidst...men så satte jeg mig ned i sadlen løsnede tøjlerne og så gik det bare derud af....så mange tak for hjælpen
VH susanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-11-2001 11:18
Prøv horsemanship, det er suverænt for tilid mellem hest og rytter.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider