Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Danish Paint Horse Championship
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 09:39
Bliver afholdt d 21-22. august i Vejle ridecenter.
Samtidig afholdes Åbent Danmarksmesterskab i Westernridning for alle danske westernryttere.
Alle kan deltage. Ingen krav om medlemskab af nogen klub eller forening.
Udenlandske deltagere er selvfølgeligt også meget velkomne, men kan dog ikke blive Danmarksmester.
Der kommer snart mere info, men sæt allerede nu kryds i kalenderen.

Venlig hilsen
PHCDK
0
0
Svar på denne tråd

Blir det ikke??
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 10:39
Bliver det ikk afholdt sammen med Danish Quarter horse Championship i år??
Det var dog dumt!! ØV!!

Udtaget til det Danske ungdomslandshold i western

Ny hjemmeside om Maria Gandløse på www.gandloese.dk
Opdateret ::Sidste nyt:: ::Resultater:: ::Kalender::
0
0
Svar på denne tråd

jubiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 11:12
Glæder mig over at der endelig sker noget ikke så langt væk fra hvor jeg bor. Helle
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget vi bestemmer
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 13:18
Tjaa.. men det er jo ikke noget vi bestemmer.

Hilsen Jørgen
PHCDK
0
0
Svar på denne tråd

hvem så??
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 13:25
Er det Quarter foreningen der vil holde for sig selv?? det var dog dumt!!

Så må jeg jo vælge at tage med til paint DM, eftersom jeg rider en allbreed hest og træner en Paint..

Så er det jo afgjort.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

all breed...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 19:14
...der er også all breed ved Quarter showet - det skulle ihvertfald have været meningen....

-Trine

Rytter på det danske ungdomslandshold
Du kan læse mere om mig og mine heste på min nye hjemmeside >Trine Søeberg eller på ungdomslandsholdet.
0
0
Svar på denne tråd

Kun for DWF medlemmer
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 19:31
Ja jeg har også forstået at DKQHA holder all breed show for DWF medlemmerne.

Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

altså 2 DM???
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 21:19
Vil det så sige at man kan blive danmarksmester 2 gange i samme disciplin for all-breeds??? En gang til paint-showet og en gang til quarter-showet?- Det lyder meget mystisk i mine ører....

M.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Der er jo flere DM
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 21:48
PHCDK afholder et danmarksmesterskab for Paint heste = De beste paint heste findes.
DKQHA afholder et danmarksmesterskab for Quarter heste = De beste Quarter heste findes.
ApHCDK afholder et danmarksmesterskab for Appaloosa heste = De beste paint heste findes.
Der bliver sikkert afholdt et danmarksmesterskab for DWF's medlemmer = De beste heste /ryttere der er medlem af DWF findes. (Afholdes Så vidt jeg ved sammen med DKQHA's Show)
Der bliver afholdt et åbent DM, hvor de bedste heste/ryttere findes uanset om ejeren er medlem nogen steder eller ej, og uanset hvad race hesten er. (Afholdes sammen med Paint DM)

Så ja du har da ret. Der bliver 2 Danmarksmesterskaber hvor man kan starte på alle hesteracer. Et kun for DWF's medlemmer, og et der er åbent for alle.

Hilsen Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

Synes også..
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 21:49
Ja jeg synes nu også at det lyder meeeget mærkeligt!! Ville ikke selv føle at der var noget særligt i at vinde en Danmarksmestertitel som en anden også var ejer af samme år..

Hvor fedt er det???

Håber så sandelig at der bliver ét officielt Allbreed DM!

-Maria

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2004 22:17
Ja det forstår jeg sådan set godt, men nu da en del klubber ikke længere er medlem af DWF, ville det betyde at f.eks. appaloosa ejere skulle ud og melde sig ind i en anden klub for at kunne blive Danmarksmester.
Vi føler derfor at det er mest rigtigt at man kan blive danmarksmester uden at skulle tvinges til at være medlem nogen steder.
I paint klasserne kan man jo også starte uden at være medlem nogen steder.
Hvis ikke Danmarksmesterskabet skulle være åbent for alle, hvad skulle det så være?
Kun åbent for DWF medlemmer? Kun Åbent for WRS medlemmer ? Kun åbent for De uafhængie klubber? eller hvad?
Showet d. 21-22 august i Vejle er i hvert fald udskrevet, og bliver afholdt.

Hvad min mening om det er, er jo så i grunden også ligegyldigt. Det var bare tilfældigvis mig der blev bedt om at sætte datoen på.
(og ja.. så kunne jeg ikke lade være at svare på indlægene)

Hilsen Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 09:44
.....ikk at det er sikkert at det bliver et DWF til DKQHA - men jeg ved det selvfølgelig ikke...det er bare mit personlige gæt....uden at vide det...

Rytter på det danske ungdomslandshold
Du kan læse mere om mig og mine heste på min nye hjemmeside >Trine Søeberg eller på ungdomslandsholdet.
0
0
Svar på denne tråd

hm.......
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 14:54
I hvert fald synes jeg det er dybt useriøst hvis man afholder 2 DM for allbreeds som også Maria skriver. Der ville ikke være noget ved at vinde nogle af dem i så fald.

Men det kan jo også være at der er et dressurstævne der trækker istedet....

R.
0
0
Svar på denne tråd

Tja - sådan er det!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 15:02
Howdy folks

Ja vi må jo indrømme, at der er gået inflation i danske mesterskaber, men det kan vi jo kun takke os selv for med den uenighed der er blandt danske westernryttere.
Dansk westernridning vil fortsat være en ubetydelig parantes indenfor ridesporten, når vi ikke kan blive enige om en fælles organisation.

Som jeg plejer at sige - medlemmerne får den bestyrelse medlemmerne fortjener!

Så en til anden ting - her indenfor dansk westernridning opfylder vi vist ikke de betingelser, der skal være til stede for at afholde et officielt danmarks mesterskab - så vores mesterskaber kan vel kun betegnes som uofficielle selvbestaltede danske mesterskaber.

Jeg er desværre bange for at alle andre indenfor ridesporten griner lidt af os og vores mangel på en ordentlig bæredygtig organisation.
Det er lige før der bliver afholdt mesterskaber af en eller anden slags i enhver "baghave" året rundt.

Er det noget vi fortsat vil leve med???

Med venlig hilsen

Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Jamen de holder osse
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 15:32
mesterskaber i ridning dressur, spring, military, osv.

Det er sådan i min mening at for at lokke rytterne kalder man det DM, så kan de gå hjem og prale af at de var DM i xyz i 2004. Men de siger ikke at der var ingen andre der konkurrede i den disciplin, hehehehe jeg er sikkert på at der er nogen af dem der læser dette der ved hvad jeg mener.

Jeg ville mene at alle western ryttere skulle have points for hver klasse de konkurrerede i og til årets ende kunde man totalizere pointene fra alle de steder som officielt havde melt sig til point systemet og derved at finde en overall mester, eller en mester i et bestemt disciplin.

Men jeg kan være ligeglad, jeg er væk herfra om fem dage whooooopeeeeee........ Så skal man et sted hvor konkurrencen bliver taget alvorligt og hvor man bruger penge på at skaffe gode dyre heste, og har virkelige gode trænere. Det glæder jeg mig til.

mojn mojn ........

.
DEN 1STE OG 7NDE MARTZ HAR VI
LOPPE MARKED HOS OS, ALT SKAL VÆK...... KOM OG SE.

Vores Hjemmeside, med info om gården
0
0
Svar på denne tråd

paladini../Per
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 16:16
I dressur og spring afholdes det ÈT DM hvor alle konkurrerer mod alle uanset hvad slags hest man så rider på. Hvis nogen ville forsøge at afholde endnu et DM er jeg sikker på det ville vække opsigt...

Per: Nej det vil jeg i hvert fald ikke leve med. Alt det rod giver lidt stof til eftertanke når man sidder med et ben i hvert lejr, hhv. western og dressur. Og jeg vil da sige at det vejer til den negative side. Så tankerne om helt at forsvinde ud af westernstævne-verdenen dukker ret tit op lige for tiden. Og da nu dressurhesten igen er gående efter en længere pause efter en skade vil jeg da sige at det slet ikke er umuligt at det bliver løsningen for mig. For jeg gider ikke alt den opdeling i 2 lejre, det er sgu for useriøst for mig.

R.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dog...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 16:21

dybt useriøst!
Forstår godt hvorfor der bliver set ned på westernridningen i DK.. Det burde ikke være muligt at der kan stables to Danmarksmesterskaber for allbreed på banen! Det er for ringe!

Vi mangler en organisation som de engelske ryttere har, nemlig DRF. Denne organisation skal styre al westernridning i DK, så ville disse situationer ikke opstå!

Det er dårligt og meget uorganiseret.

0
0
Svar på denne tråd

Lad os lige få det på det rene.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 17:37
Sidste år afholdte PHCDK, i sammenarbejde med DKQHA, et Danmarksmesterskab i Westernridning åbent for alle hesteracer.
Da DKQHA åbenbart ikke i år ønsker at afholde deres DM sammen med PHCDK, afvikler PHCDK Showet alene, inc. et DM åbent for alle racer.
PHCDK har så valgt i år ikke at begrænse adgangen til showet af nogen form for medlemskab.
Om der er andre der laver et DM udelukkende for DWF medlemmer ved jeg så ikke. Det er da i hvert fald ikke udskrevet endnu, eller annonseret på DWF's hjemmeside.
Så debatten om at der ikke bør være 2 Danmarksmesterskaber, bør vel vente til man ser om der bliver udskrevet et sådant begrænset Danmarksmesterskab også.

Venlig hilsen
Jørgen Skjødt.
0
0
Svar på denne tråd

Ja lad os nu det!
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 20:20

For alle eventuelle misforståelser og udeladelsers
skyld, så afholder DWF deres DM sammen med DKQHA.
Det er med stor beklagelse fra vores side at der ikke kan arbejdes sammen i avlsforeningerne omkring dette ene store årlige show.
Det eneste dette bevirker er kun at westernridningen splittes yderligere, især med dette nye tiltag fra paintforeningens side.
Ikke alene fordyrer man paintejernes ønske om at ride DWF klasser, men man kommer også ud med med endnu et DM, der går på tværs af PHCDK medlemmernes egne ønsker.
Det er synd og skam at "storpolitikken" på denne måde
skader rytternes oplevelser og pengepung.
Det er på tide at ledelserne i de forskellige klubber og foreninger begynder at tage hensyn til rytterne og westernridningen som sådan i stedet for at ride deres egne små private kæpheste.

Conny Mearlyn Nielsen
0
0
Svar på denne tråd

Connie
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 20:50
DONT THROW WITH STONES WHEN YOU LIVE IN A GLASS HOUSE........!!!!!!

.
DEN 1STE OG 7NDE MARTZ HAR VI
LOPPE MARKED HOS OS, ALT SKAL VÆK...... KOM OG SE.

Vores Hjemmeside, med info om gården
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det jo ikke noget PHCDK bestemmer.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 21:27
Ja Conny, men nu er det jo ikke noget PHCDK bestemmer.
PHCDK har sendt op til flere forespørgelser til DKQHA om ikke vi skulle holde et samlet DM i år igen.
DKQHA har ikke en gang nedværdiget sig til at svare.
Derfor har PHCDK ikke haft andet valg end at køre deres DM selv.
OM DKQHA så vil lave et DM hvor kun halvdelen af de danske all Breed ryttere har adgang er så deres sag.
Sidste år startede der 8 All Breeds ryttere, men det er måske for dem der skal laves et DM.- Eller er det for de Quarter ryttere der startede.

Det er nu en gang ikke PHCDK's skyld at DWF ikke har kunnet holde på de danske Westernryttere.

Hilsen Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

DM 2004 ?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 21:57
Jeg synes det er noget træls at man ikke kan finde sammen om et DM, jeg rider Paint men også DRHA og DWF det vil sige at jeg må afsted 2 gange hvis jeg vil deltage i DRHA klasser,og det er jo der Reiningen ligger vi har ikke rigtig gang i den inden for Paint, det er godtnok ærgerligt .Hilsen nina
0
0
Svar på denne tråd

Til Jørgen Skjødt
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 01:02
Jeg syntes det er en rigtig god idé at åbne jeres stævne for alle uanset klub,forbund og hesterace. Det må da være noget af det nærmeste man kommer på et rigtigt DM når det afholdes på den måde, især for all-breed. Jeg er selv all-breed rytter og kunne da godt finde på at stille op til jeres stævne selvom min hest og jeg ikke har skyggen af chance for at vinde.

Rigtige mænd rider western

Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003
" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
0
0
Svar på denne tråd

DM....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 03:12
På DKQHA´s hjemmeside står der da, at AQHA og APHA holder DM sammen i september.... Meget meget ærgelig, at det ikke bliver holdt sammen i år igen.

Mvh Kirstine
0
0
Svar på denne tråd

Jørgen!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 07:09
Hej Jørgen!
Jeg har ikke tænkt mig at starte ud i endeløse debatter om det her emne og dette er mit sidste indlæg!

"Sidste år startede der 8 All Breeds ryttere, men det er måske for dem der skal laves et DM.- Eller er det for de Quarter ryttere der startede".

Et All breed stævne er selvfølgelig for alle racer, dette inkluderer paint - og quarterheste.
Du kan ikke sige at der kun var 8 all breed heste ved DM sidste år, idet paint og quarter selvfølgelig tæller med i denne kategori når de mødes på neutral grund i all breed klassen.
Conny Mearlyn Nielsen
0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 09:03
noget rod

men det er da rart at se at det ikke kun er bornholmere der kan det der med børnehaven :-)

menhelt sikkert meget trist at folk ikke kan blive enige om at samarbejde- så stort er westernridning vel heller ikke i DK??
0
0
Svar på denne tråd

Ja det har du ret i.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 09:11
Hej Conny

Ja du har helt ret i at All Breeds er for alle uanset race. Der er vi helt enige.
Det jeg mente var at det Show sidste år ikke var et Quarter Show som udskrev DWF klasser, men et Quarter og Paint Show som udskrev DWF klasser.
Det var ikke DKQHA, ikke PHCDK, og ikke DWF som afholdt Showet, men PHCDK og DKQHA som afholdt Showet i fællesskab.
I år vil DKQHA så ikke have PHCDK med, så det Show fra sidste år bliver ikke længere afholdt.
DKQHA og PHCDK holder så et Show på en anden dato, og DWF skulle derfor tage stilling til hvilket af Showene de ønskede udskrev DWF klasser. At PHCDK har flyttet til bedre faciliteter, der ligger mere stratetisk rigtigt, skulle vel ikke gøre nogen forskel.
Jeg spurgte jo derfor dig om PHCDK så skulle udskrive DM klasserne, hvis PHCDK's bestyrelse ville det.
Der sagde du så at DWF hellere ville have DKQHA til det. Det er så i orden. Det er dit valg, og måske forståeligt nok da det hovedsageligt var Quartere der startede DWF klasserne sidste år.
PHCDK's bestyrelse besluttede at i lyset af at westernrytterne desværre i øjeblikket er splittet, burde der være et DM hvor alle heste og ryttere var startberettiget, så DM vinderne kan blive de beste i Danmark, og ikke kun de beste DWF medlemmer.
Du har desuden ret i at det ikke tjæner noget formål at gå ind i en endeløs debat om noget der er bestemt, og det har da heller ikke været hensigten.
Jeg havde bare fået til opgave at annoncere Showet, og det var hvad jeg gjorde.
Jeg tillod mig så derefter også at svare på et par af de spørgsmål der kom.

Venlig hilsen
Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

Fallit....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 10:54
Kære Connie,

Det er egentlig sjældent at jeg hører en formand kludrer sådan i det. Du kan ikke gå ind i en debat om noget så elementært som beslutningerne om hvem DM titlen tilhører, og så børnefornærmet sige at du IKKE vil ind i en endeløs lang debat om emnet - på et tidspunkt hvor det giver dig en fantastisk mulighed for at tage tråden op - og endelig gå ind i en seriøs debat der viser hvor skabet skal stå.

Min meing er:

At jeg har svært ved at se at westernRYTTERNE er splittede - lad os enes om at de er frustrerede den køber jeg, men splittelsen ligger i en uheldig håndtering af hvervene i de enkelte bestyrelser, hvor jeg ikke har en fornemmelse af at kommunikation er den mest anvendte kilde til enighed.

Jeg er HELT på linie med Jørn og Jørgen, samt alle andre der har den holdning at et DM er et DM !!

Som jeg kan se det, så er DM en af nøglerne til at sælge ideen om samarbejde. Hvorfor samler DWF ikke handsken op, og arrangerer et DM hvor man ikke skeler til hvor pokker hestene kommer fra, og hvilken farve de har, samt hvilken klub rytteren har valgt at melde sig ind i. Dermed kunne man fra DWF's side tage ansvar for at det IKKE kommer til at koste rytterne flere penge at dyste om DM. Gennem et sådanne arrangement, kan DWF jo så sende det klare og tydelige signal - at man er åben for samarbejde - at man HAR visioner om fremtiden - og at man vil være en orsganisation for ALLE.

Set fra en anden vinkel, betyder den ringe styring i dansk western, at man går glip af RET mange sponsorkroner. "Hej Hr. Firma, vil du sponsorerer DM....æh øh nåmen det gør jeg da allerede..."

men øøøhhh....man kan jo altid få avlsforeningerne til at sponsorerer ikk*

0
0
Svar på denne tråd

??????
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 11:37
Hej Claus!
Har vist ikke lige udtalt mig om hvem DM titlen "tilhører".
Beklager hvis du har fortolket mine udsagn som sådan.
Beklager også at du fortolker mig som børnefornærmet, når jeg ikke ønsker endeløse debatter.
Tingene er som tingene er og som Per Beinov vist skriver andetsteds, så har vi de Bestyrelser vi fortjener.
Skal Bestyrelserne i de forskellige forbund og klubber kunne arbejde seriøst og gennemført, skal der en hel anden "folkestemning" på bordet end den der har været hidtil og for den sags skyld PENGE.
Det ser ud til at den er ved at komme og skulle der
frem af mulden vokse mennesker der er disse Bestyrelsesposter mere voksne og som er mere kvalificerede, skal jeg hilse det med kyshånd, for hidtil har de ikke været til at få ud af buskene.

Du virker da selv som om du har noget på hjerte og vil
kunne flytte nogle forhindringer. Lad os se dig noget mere på barrikaderne. Der sidder nogle meget trætte mennesker rundt omkring, der trænger til afløsning.*S*
MH Conny Mearlyn Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Flere mesterskaber
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 11:41
Howdy Jørgen

For lige at få det på det rene, så taler du vel om 2 Danmarks mesterskaber i Vejle, nemlig et kun for Painthorses og et for All Breeds, hvor paintheste også kan deltage sammen med alle andre racer.

Men all breed kan ikke ride paintklasser - er det rigtigt forstået.

Hvis jeg har ret i min antagelse er vi jo lige vidt, fordi så taler vi DM for quarter, paint, appaloossa samt all breed.

Hvis tanken om et DM skal tages seriøst kan der kun være et DM - nemlig All Breed, ellers er tanken om DM useriøs og latterlig set ud fra et sportsligt synspunkt, men måske ikke fra et avler synspunkt.

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

DM tilhører...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 12:07
....1 rytter !!! så kan det i min verden kaldes hvad I vil - All breed eller hvad man synes.

Jeg har ikke tolket dit indlæg som at du mener titlen tilhører nogen bestemt organisation. Det er MIG der mener at den titel tilhører folket, og ikke foreningerne. Men min holdning er at et officielt organ der kan samle det hele, skal være afholderen af den titel.

Jeg er enig med dig for så vidt at der skal penge til. Men at sælge så man får penge ind, kræver at man har et organisationsarbejde der er gearet til det. Det kræver at man vitterlig har noget som erhvervslivet syntes er værd at give penge til. Man kan gøre to ting - enten kan man stå med hatten i hånden, eller også kan man gå ud og sige til disse erhvervsfolk eller hvem der nu skal af med penge, "VI er værd at satse på". Det opnåes gennem et klart defineret MÅL, en klart defineret STRATEGI, OG - som du selv helt rigtigt skriver - en god folkestemning - man skal være stolt af at ride Western.

Jeg er af den mening at folkestemninger opstår en stor del af tiden ud fra ledernes holdninger. Det "folket" vel dybest set er frustrerede over, er vel nok mest den manglende samhørighed organisationerne imellem.

Jeg syntes heller ikke man skal gå i lang debat om beslutninger der ER taget, men jeg syntes om nogen at man skal tage en debat om hvad folket vil have, og man skal tage en debat om hvordan "vi" kommer videre herfra. Ellers kan jeg forestille mig at man i danmark hænger i et gevaldigt Slidingstop i forhold til vores broderlande.

Jeg kan ikke forestille mig andet end der findes mange der vil give en "hånd med" og herunder selvfølgelig også undertegnede. Men jeg mener bestemt at alle de dygtige mennesker der gerne vil give en hånd - gerne ser at man sender et signal om at man er klar til at tale sammen i de forskellige organisationer, at bestyrelserne vil være åbne for en udvikling der går ud over vores egen små næsetipper. Man kunne jo passende lave DM til en af disse åbninger.

Hilsen Claus

0
0
Svar på denne tråd

Det er vi enige i.....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 12:27
Har kun at tilføje at ordentligt organisationsarbejde koster også penge, så for mig at se er vi i en ring der ikke fører videre, men som jeg siger alle råber på en samlet front og det er her jeg mener resourcerne skal samles. Det er den vej vi skal.

Titler vil altid fungere bedst i et organiseret regi og det gør de jo også for resten af sportsverdenen, så lad os endelig kræve en samlet DM og lad os endelig stoppe denne evindelige kamp om det ene eller det andet. Måske ville et stormøde være langt at foretrække, hvor alle ildsjæle uanset tilhørsforhold mødte op og gav deres besyv med, således at folket en gang for alle kunne høres og alle dem med de små næsetipper og egne små kæpheste kunne lytte i stedet for at spille deres egne rænker.
MH Conny ;-)
0
0
Svar på denne tråd

DM i 2004
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 12:31
Jeg har fulgt med i debatten og har selv lavet et nyt indlæg i forbindelse med DM.

Jeg kan ikke se, at det er noget problem, at der afholdes DM klasser for Painthorses, Quarterhorses, Appaloosahorses, Arabere og All Breeds. Det er da helt i orden.
Jeg mener bare stadig, at det burde være under et samlet stævne, hvor foreningerne i samarbejde arrangerer et DM i Westernridning, uanset hvem man er og hvad man rider på. Derfor kan der sagtens være klasser og titler for de enkelte racer også.

Det giver en bedre økonomi for arrangørerne, sponsorerne, deltagerne og det bliver også et flottere show, men større medieinteresse.

Om det så bliver en Haflinger, en Quarter, en Paint eller en Oldenborg, der bliver danmarkmester i en Allbreed klasse er da fuldstændig ligegyldigt.
For nogle år siden blev en Haflinger, tysk mester i Reining og det er da dejligt, at det kan lade sig gøre.

Det er jo netop derfor, at mange er begyndt at ride westernridning, fordi der ikke blev set skævt til andre ryttere end "de rigtige".

Som der er nævnt i et tidligere indlæg, så står der på DKQHA,s hjemmeside, at DM i Ikast er for APHCDK, DKQHA og Allbreeds, så jeg tror at hvis man ville, så havde man kunnet finde en løsning med DKQHA.

Så kære foreninger, sæt jer sammen og find en løsning til gavn for westernridningen i Danmark og Jeres medlemmer.

0
0
Svar på denne tråd

Ja du har ret.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 13:31
Hej Per

Ja du har ret i at der er et Åbent DM i Vejle for alle ryttere og hesteracer (inc. Paint & Quartere)
Du har også ret i at der samtidig er et Paint DM kun for Paint; 'Danish Paint Horse Championship'
Hvorfor dette Show skulle regnes for mindre seriøst end f.eks. European Paint Horse Championship, eller for den sags skyld Quarternes Europamesterskab, kan jeg så ikke se. Det er et af APHA anderkendt Show, og mesterskab.

At jeg så vil give dig ret i at det selvfølgeligt er et begrænset Danmarksmesterskab, lige som Quarter mesterskabet er, og som et DWF mesterskab er, er en anden sag. Man kan jo derfor selvfølgeligt heller ikke her, i lighed med de Shows der bliver afholdt de andre år, blive Danmarksmester i Westernridning, men 'kun' Danish Paint Horse Champion - Den beste Paint Horse.
DV holder jo f.eks. også DV Championater-
Ja du har ret i at i mine øjne er den rigtige Danmarksmester den der kan vinde et Åbent Danmarksmesterskab uden begrænsninger. Det har de så muligheden for her.

Venlig hilsen Jørgen

0
0
Svar på denne tråd

Så er vi tilbage..!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 14:23
Howdy Jørgen

Det var også det jeg regnede med!

Jørgen så er vi tilbage til det gamle igen, forstået på den måde.
Paint holder sig for sigselv, fordi det koster nu penge at stille op i de enkelte klasser og hvorfor skulle en paint rytter deltage og betale for en All Breed klasse?

Resultat:
Få ryttere i de enkelte paint klasser og
få ryttere i All Breed klasser

så er det sportslige islæt væk, fordi der typisk vil være mellem 3-5 ryttere pr. klasse for Paint og det samme for All Breed i stedet for 6-10 ryttere pr. klasse, alt andet lige.

Jørgen konkurrencer med dette antal er dybt useriøst og der går fuldstændig inflation i mesterskabsklasser.

Hvis vi fortsætter på den måde vil alle opfatte konkurrenceridning indenfor westernridning som useriøs tangerende det latterlige - vi kommer aldrig videre på denne måde.

Mvh. Per Beinov

PS! Selvfølgelig kan jeg forstå paintrytterene.
I bliver nødt til at tone rent flag og melde ud, at Dansk Paint Horse Forening i Danmark er en avlsforening og ikke en rytteforening og det samme gælder naturligvis de andre avlsorganisationer.
Ellers er dansk westernridning fortsat en ubetydelig parantes i den danske hesteverden og forbliver sådan.
0
0
Svar på denne tråd

Der har du ikke nødvendigvis ret.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 15:35
En hel del Paint ejere stiller da op i de åbne klasser. Og hvis de ønsker det er der jo lejlighed til det.
I et åbent DM er det den der vinder den beste i Danmark, og det hjælper så ikke noget at andre senere kommer og siger at "det er bare fordi vi ikke startede".
Jeg starter personligt i Paintklasserne da det udelukkende er APHA pointene jeg går efter.

Jeg kan imidlertid godt følge dig i at det ikke bliver godt før de beste starter i allbreeds klasserne også, men det må jo komme. Det er udelukkende ejerne der selv bestemmer hvor de vil starte.
Hvis det du foreslår er at vi slat ikke skulle have godkendte APHA eller AQHA klasser i Danmark, så tror jeg nu ikke det er løsningen.
MVH Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

Jørgen jeg tror...!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 16:22
Howdy Jørgen

I sidste ende er det et spørgsmål om økonomi, nemlig hvilke pladser får jeg mest ud af eller hvor er der færrest deltagere - jo færre deltagere jo større chancer for placeringer.
Det er set ved mange stævner, hvor folk først melder til, når de har et overblik over hvem, der starter i klassen.
Hvis avlsforeninger kun tænker på point eller i point så afhold lokale stævner, hvor kun de racerene heste er startberettiget.

På den anden måde bibeholder vi en form for "snobværdi" som er meget skadelig for westernridning i almindelighed, men som udfra et avlssynspunkt kan være intressant.

Denne snævertsynhed har været dansk westernridnings arkilleshæl.

Med venlig hilsen

Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Det er jo bl.a.også det vi gør.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 17:14
Hej Per

Det er jo også det vi gør. Afholder Danish Paint Horse Championship, som i sidste ende er og skal være et avlsshow.
Om du så vil kalde et internationalt Show for et lokalt Show er så din udlægning.
Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for samtidig på samme dag at afholde et Åbent Western Show. Det forringer da ikke dette Show at der samtidig holdes et Paint Show.
Ja det har da selvfølgeligt også noget at gøre med at afholde Shovet når der alligevel er internationalt anderkendte dommere til stede.
At et Show bliver bedømt af dommere der har dommerkort fra bl.a. APHA, AQHA,NSBA, og NCHA, gør det da også noget mere troværdigt.

M.V.H. Jørgen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider