Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

råd om bid
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 15:33
Eftersom min araber ikke kan lide at have et alm. jernbid i munden har jeg redet den i et gummibid og det har også fungeret nogenlunde. Men han tygger det i stykker og så bliver det skarpt og kan kan skifte det ud rimelig tit. Nu er jeg så begyndt at ride ham i snoregrime og det fungere faktisk fint, men han skal jo lære det med bidet. Er der nogen med et godt forslag?

Michelle
0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 09:00
...at bruge et "ikke rust-frit" bid??
For nogle (de fleste) vil gerne have et bid der smager af noget og et rust-frit bid smager ikke af særlig meget...
Det gør et bid der kan ruste der i mod (der må gerne være list rust på bidene)....ved ikke om du kan bruge det til noget....???

Ellers kan du prøve at ride ham i snore grimen - men med et hovedtøj inden under med bid i - men uden at du bruger bidet - måske den er blevet "bange" for biddet???

Håber du måske kan bruge det til noget???

-Trine

Rytter på det danske ungdomslandshold
Du kan læse mere om mig og mine heste på min nye hjemmeside >Trine Søeberg eller på ungdomslandsholdet.
0
0
Svar på denne tråd

Trine..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 09:41
Jeg har haft problemer med begge dele. Både rustfrit og et sweet iron. Han vil sipelthen ikke tage det i munden. Jeg ved han aldrig haft nogel ubehagelige oplevelser med bid for jeg har haft ham fra helt lille. Gummibidet tager han snart i munden frivilligt. Jeg har lidt på fornemmelsen det er det jernet han ikke kan lide. Men må man showe med et gummibid?

Michelle
0
0
Svar på denne tråd

det lyder som om
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 11:08
din hest er ved at få ulvetænder og de er ved at komme igennem. så bliver heste meget ømme, få en dyrlæge til at checke det hvis du ikke selv kan sætte en finger bag ved i munden og føle ulve tænderne.

Hvis det er sagen så har du lige fået svaret på hvorfor man går over til bosal på dette tidspunkt det hvil sige at din hest er mellem 3½ og 5 år. Forskelligt fra heste race til race.

mvh ariel
.
DEN 1STE OG 7NDE MARTZ HAR VI
LOPPE MARKED HOS OS, ALT SKAL VÆK...... KOM OG SE.

Vores Hjemmeside, med info om gården
0
0
Svar på denne tråd

er ikke sikker...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 20:24
...men jeg mener ikke at der er nogle regler som siger at man ikke må ride med et gummi-bid??
sÅ det TROR jeg at du må - men jeg er ikke sikker...har nemlig ikke selv haft problemet så har derfor ikke undersøgt det.
Men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt...

-Trine

Rytter på det danske ungdomslandshold
Du kan læse mere om mig og mine heste på min nye hjemmeside >Trine Søeberg eller på ungdomslandsholdet.
0
0
Svar på denne tråd

Det er da normalt....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2004 10:34
.....jeg nægter da også at tage biddet i munden derhjemme *GGGG*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider