Jeg ved slet ikke hvordan det er at skulle sælge sin hest?

Ikke at det skal lyde negativt - men jer er blød som en æggeblomme når det drejer sig om dyr og har jeg først anskaffet dem- kan jeg simpelthen ikke skille mig af med.
Jeg har også set unge piger, som anskaffer sig en hest, som de slet ikke har erfaring nok til.
Jeg oplevede en ung pige - hvis far købte en stor hest til hende. Det var en ung hoppe på 4-5 år som skulle være tilreddet.
Hvor hoppen kom fra, og hvilken baggrund hun havde - melder historien ikke noget (blev købt af en hestehandler)
Allerede 14 dage efter at hun har fået hesten hjem, begynder det at gå galt. For som i sikkert alle ved - så prøver en ung hest grænser af og har brug for at blive sat på plads.
Det havde pigen også fået af vide... og da hesten ikke vil løfte benet - smækker hun den en ordentlig en på hovedet med det resultat at hesten springer tilbage og er naturligvis rystet.
Da hun senere skal give hoppen hovedtøj på - har den jo ikke glemt det slag den fik for 5 min siden. Og løfter derfor hovedet så højt op som muligt...
SMASK... endnu et ordentlig slag på mulen. Jeg kunne ikke holde min kæft og spurgte hva #¤%&/()=)(/&%¤# hun havde gang i. Jeg faldt dog hurtig ned og forklarede hende, at det man ikke skulle slå en hest i hovedet. Og da hoppen ikke var ældre og pigen heller ikke vidste hvor meget hun havde været i hænder - skulle hun overveje at begynde helt fra bunden af så de kunne lære hinanden at kende.
Det så ud til at virke...
14 dage senere vil hun så longere hoppen... hvilket den vist ikke havde prøvet før og rendte snot forvirret rundt eller prøvede at komme væk fra pigen.
Pigen blev så gal at hun sparkede den i maven og så flippede jeg altså og spurgte endnu engang hvad pokker hun havde gang i.
Efter 3-4 mdr. havde hun forvandlet en usikker hest til en bidsk og lumsk hest og så kun os 2-benede som noget der gav smerter og det kunne man jo ikke fortænke hende.
Jeg ved ikke hvad der skete med hende. De flyttede et års tid efter. Mine tanker er ofte hos den stakkels hoppe.
Ups det var vist et sidespring - men det er ihvertfald en af grundene til at min drenge bliver hos mig. For så ved jeg at de har det godt
Har hørt ude i byen at jeg er en forfærdelig pylre-røv hihi
Men til jer, som har fået solgt heste eller prøver at finde en ny køber. Jeg ønsker jer alt muligt held og lykke.
Knus fra lottemusen