Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pegesus
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 20:29
Pegesus ( er hingst på 4) er en lille rod... Han har "smagt" på Lucky i ordets bedste forstand... Pegesus har i kådhed og i leg bidt i Lucky´s mule så hans ene næsebor blev 3 gange større og et sår på str. med en 2 krone under hagen... Det hele skete igår. Lucky har ellers været den der bestemte af de to!!!.. Men Pegesus ville åbenbart vide om han var til kød eller planter...

Ikke sjovt at blive ringet op af ejer ( selv om hun tog det i stiv arm).. Jeg kan ikke ha´ når en af mine heste laver noget dumt... Jeg kørte i stalden og mødte 2 spræl levende og enormt drille syge kvinder, som mobbede mig med min kødædende hest... ha ha ha ha ha...

Nu rart at ejer kunne tage den på den måde, dr. dyr kom og Lucky fik et par sprøjter for evt. infektion... SÅ nu er de skilt ad de to små hypper...

Kig forbi hestefolket.dk
0
0
Svar på denne tråd

Uha...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 08:08
pas hellere på fingrene næste gang du giver ham gulerødder
Ej, det er aldrig rart når ens hest har lavet ulykker. Da min stod på den rideskole jeg arbejdede på havde han kærestet lidt med en af hopperne (ejeren var tilfældigvis dyrlæge)mens hun var i brunst. Da hun gik af brunst igen var hun ikke mere interesseret så da han kom ud på marken og stak mulen hen til hende vendte hun røven til og gav ham en omgang. Han svarede igen men hun fik sparket ham så hans bagben knækkede sammen under ham og han satte sig på hendes bagben. Et par af småtøserne havde set det og kom styrtende fordi Arvak (min) havde fået tæsk og han havde da også et fint hov-formet mønster på bagdelen men hvad værre var at da jeg havde taget ham ind ville jeg lige tjekke hoppen...og opdagede at blodet løb ned ad hendes ene bagben - han havde åbenbart fået jaget en hov i hende da han satte sig. Jeg fik hende ind og gik op for at ringe til ejeren, men inden jeg havde fundet hendes nr kom hun selv gående - og havde fået historien. Jeg havde det SÅ dårligt og var sikker på at det var alvorligt for det blødte virkeligt meget. Heldigvis kastede den rolige dyrlæge bare et enkelt blik på benet og sagde "Ååhr ikke andet - det lapper vi sammen med lidt salve", så helt alvorligt var det ikke, men jeg havde nu stadig dårlig samvittighed over at min hyps var skyld i at den anden måtte stå stille i 14 dage (min egen kunne nøjes med en enkelt fridag fordi han var temmelig øm i bagdelen *G*)
Det er aldrig rart - især ikke for ejeren til den hest, der har forvoldt skaden - men det er jo hvad der sker når hestene går sammen. Det er langt det sundeste for hestene, men det giver nogle skrammer engang imellem og det må man så tage med - det var heldigvis også de flestes indstilling på rideskolen. (ellers kunne de benytte luftefoldene i stedet - knapt så sjovt for hestene, men de kom da i det mindste ud et par timer)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider