Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår kan man kalder sig et stutteri?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:11

Hej..

Jeg har en diskussion igang med en veninde..

Hvornår kan man kalde "sig" for et stutteri. Her tænker jeg på en enkelt hesterace.

Mener i man skal have et bestemt antal heste, eller er det når man for første gang begynder at avle eller hvad mener i?

Hilsen

Sara...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:20

..umiddelbart mene, at det er når man er registreret i avlsforeningen med et stutterinavn..

Og muligvis også er blevet moms-reg. avler.. ?:-)

Mvh Mette..

Mange mennesker er bange for at sige, hvad de vil have..
Det er derfor, de aldrig får, hvad de vil have!
Madonna
0
0
Svar på denne tråd

Mette J
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 21:04

Nu er det bare ikke alle avlsforeninger, der registrerer stutterinavne.

Jeg har 1 hoppe, som er i fol, er momsregistreret og tillader mig at kalde det et stutteri.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

ren nysgerrighed - hvad koster det?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 12:45
At blive momsregistreret som avler - that is?
- jeg mener, hvornår kan det betale sig? mht. foder indkøb, dyrlæge, smed udgifter og des. lige?

lady - der kun har en vallak, så stutteri registrering er nok lidt omsonst...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 13:04

et stutteri er dem der avler på en bestemt race og blive ved med det..

Ikke ligesom mig der kun lige får 1 føl, og så ikke får flere..

Heller ikke hvis det er en der blander racerne.. Det viljeg mere kalde hygge avl end stutteri avl..

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd

Pågæld. avlsforening
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 13:34

Indenfor racen, har pågældende avlsforening udstukket nogen regler, deriblandt også retningslinierne for hvornår du kan kalde det et Stutteri m. momsnr. og regnskab osv. Og alt efter hvad man har af kårede og registrerede hopper og hingste.

F.eks. indenfor Irish Cob er min. 4 hopper reglen. Om der så også er en hingst eller ej det er ekstra "driftsmiddel".

Alternativet kan være for små-hygge-avleren at kalde sig:

Hesteriet *Navn*

Stald *Navn*

Alle 3 dele er og kan moms'es og være reg. præmiedyr rundt omkring i en avlsforening. Blot et alternativ til hvad man kan kalde sig hvis - Reglen i pågældende avlsforening siger afslag på navnet Stutteri

0
0
Svar på denne tråd

stutteri eller ej
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 14:19
Ved ikke om der er nogle regler inden for DV om hvornår man må kalde det stutteri eller ej, men umiddelbart vil jeg ud fra min egen betragtning sige som mange andre, at man bør avle målbevidst samt være registreret med et stutteri-navn fx gennem moms-registrering. Min familie og jeg har gennem de sidste mange år fået en DV hoppe sat i fol, men derfor vil jeg ikke kalde mig stutteriejer - men avler.
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 15:03

jeg kalder mit for et stutteri. Jeg avler shetlandsponyer, har egen kåret hingst osv. Så jeg kan vel godt tillade mig at sige jeg har et stutteri

Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

stald vs stutteri
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 16:13

Hos os har vi også snakket lidt frem og tilbage om dette emne. Vi er nået frem til at vi hedder Stald stengården fordi vi både avler (DSP) og rider. Vi har kun plads til 8 heste/ponyer og vi har pt 2 i fol. Vi var derfor også i tvivl om vi skulle være under kat.: stutteri eller stald.

Men rart lige at se andres meninger om dette emne.

god dag betina

0
0
Svar på denne tråd

Vi hedder vist ikke...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 16:40

rigtigt noget i den retning, men vi har fået tre haflingerføl og tre islænderføl (plus et på vej) igennem de sidste 8 år, så måske vi skulle kalde os stutteri..? Alle føl undt. et hedder vores gårdnavn plus deres navn selvfølgelig.

Der er så vidt jeg ved ingen regler for hvornår man må kalde sig stutteri indenfor Dansk Islandshesteforening og Haflingeravlsforeningen DK - men måske tager jeg fejl..?

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
0
0
Svar på denne tråd

Stald...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 22:15

Hej.

Jeg kalder "mig" for Stald Olsen. Det gør jeg fordi jeg tager heste i ridning, og selv havde oldenborgheste (desværre har jeg være ramt af ufatteligt meget uheld) og har ikke nogen heste selv længere.

Jeg har en hjemmeside, og ville gerne at folk kunne genkende mig for noget, så jeg har også lavet et logo.

Når jeg engang får et fast sted at bo, så vil alle mine heste høre under stald olsen, og der vil på stedet kunne oprettes et Team Olsen (f.eks) som også består af ryttere udefra.

Mvh. Gitte

Besøg min hjemmeside

Stald Olsen

Medlem af Dansk Oldenborg Avl's
Aktivitetsudvalg Sjælland
Ridestævne 2006
Teestrup 4H gård v. Haslev
d. 29. April
Ses vi?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider