Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mørke hår og ar. Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 22:00

Jeg blev her for 5 uger siden opereret i begge arme, da jeg væltede af hesten og brækkede dem. (DOH!)

Arene er pæne nok, men ved nogenom man ikke kan få fjernet ar (delvist?)? Har hørt noget om laser?

Jeg er også lidt ked af at mine hår på hænder og arme selvfølgelig blev barberet af, for nu er de næsten helt sorte og stive når de vokser ud, hvor de før var meget lyse og dunagtige. Bliver de "normale" igen eller må jeg finde mig i at ligne en hobbit??

Og ja, jeg er lidt forfængelig!

Gitte

Min engel er rejst til regnbuebroen. +Elsker dig for evigt!+
0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 22:15

Tåmodighed, tålmodig... Hvis det kun er 5 uger siden at du blev opereret, så kan du slet ikke bedømme arene endnu. De vil nemlig(som regel) med tiden blive mere utydelige af sig selv, og mindre.

Jeg ved det fra min bror, der blev opereret i underarmen. Hans ar gik hele vejen langs underarmens underside, og var meget tydelige i starten. Nu er aret stort set væk.

Ved ikke om man kan få dem fjernet med laser, men det kan man sikkert. Idag kan man jo så meget.

Mht. hårene på armene, så tror jeg ikke du skal være bekymret. De bliver bleget af sollyset til sommer, og bliver helt sikkert bløde og dun-agtige igen, så snart de er vokset ud i fuld længde.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Cavan..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 22:31

Jamen jeg har ingen tålmodighed! Vil bare være normal igen.. Har ikke sat på en hest i 5 uger og kommer ikke til det, det næste stykke tid.. SUK

Tror også arene bliver pæne. Har bare snart så mange. Et stort og ikke særlig pænt på hver ben, så er lidt ked at have fået flere..

Jeg tror du har ret i det med hårene. Det lyder i hvert fald meget logisk, så nu er jeg straks mere rolig!

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Gitte87...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 22:56

... Jeg kan udemærket forstå at du har svært ved at være tålmodig. Jeg er heller ikke selv en mester i tålmodighedens kunst :-P

Altså jeg barberer i perioder hårene af mine arme og de vokser ud og bliver ganske normale igen, hvis jeg dog ikke har fået et forfængelighedsflip og fjernet dem igen inden de når at vokse helt ud :-P

Så hårene tror jeg bestem ikke du skal bekymre dig om.

Mht. arene, så kan jeg godt forstå hvis du er træt af dem. Det er aldrig sjovt at få "pyntet" sin krop på den måde. Men på den anden side, så synes jeg faktisk at ar kan være pæne. Eller nej, pæne er måske et forkert ord at bruge. Det er bare lidt svært at forklare hvad jeg mener. Ar fortæller en historie(som kan være god eller dårlig), og er de pæne(dvs. er såret syet pænt sammen) så synes jeg de kan have samme effekt som en tatoo.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

rolig nu
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 23:08

Hvad er der nu i vejen med at ligne en hobbit ?

Rolig rolig... Det skal nok blive pænere. Om det bliver helt som før tvivler jeg på men som andre skriver, kan det også have sin charme.

Mht hårene synes jeg det lyder underligt at de er mørke og strittede. Prøv en omgang voks - men vent lige til sårene er helt helede. Ellers gavner det nok ikke arvævet!

www.bjerlevgaard.dk
opdræt af fuldblodsarabere
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 23:20

Hobbit?

Ejj.. det tror jeg nu ikke du bliver.

Barberede en gang mine arme (4 tøser på 14år, undersøger hvad der sker hvis man barbere arme )

Jeg har et stooort år over lænden, efter jeg røg af en hest.. Det er min "tatoo" fra tiden på Ålestrup naturefterskole..

Og pt. har jeg 3 meget "pæne" ar på mit knæ, efter en operation..

Når jeg kigger på arene, fortæller de mig jeg redede min venindes liv...

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd

hårene...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 23:35

Hvis du ikke kan vente til sommer, kan du også vokse dem. Så fjernes hele håret, og det starter forfra og er finere og blødere end de sorte stubbe, der kommer ud efter barbering.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Puha da en omgang du tog
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 23:59

Dine ar skal nok blive pæne med tiden, ja ja jeg ved det godt. Det er så svært når det lige er sket.

Jeg har selv 2 store operations-ar, de er vel omkring 45-50 cm lange og 2 cm brede, de løber fra bagsiden af ballen og langs med benet ned i siden, et for hver ny "hofte" jeg har fået.

I starten var jeg grædefærdig hver gang jeg så mig selv i shorts eller uden bukser. Nu her 5 år efter har jeg accepteret dem og jeg er faktisk stolt af dem. De er en del af mig nu og er med til at gøre mig til den person jeg er. Desuden er de blevet pæne med tiden og efter rødmen er gået væk ses de næsten ikke.

Jeg fik tilbudt plastik-kirurgi til arene, men jeg må ærligt indrømme at jeg nu ikke ligge min under kniven for det.

Det med hårene kender jeg tildels også, mine blev/er bare blevet mega lange der hvor de har opereret. Jeg tør ikke fjerne dem med en skraber, så når de bliver for lange (i deres storhedstid kommer de op på 3 cm.) får de en omgang veet.

God bedring og tab ikke modet når genoptræningen kommer.

0
0
Svar på denne tråd

Tak til alle
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 14:13

Nu er jeg straks mere rolig! Mørke hår ser også bare værre ud når man har kridhvide arme (Hvem sagde gipsarme?!)..

Nu vil jeg væbne mig med tålmodighed, og give genoptræningen en skalle, så jeg kan blive normal igen!

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

puha...osse
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 15:53

her oppereret i begge arme...eller det vil sige venstre albue og højre håndled...og jeg laver rigtig grimme ar..sådan nogen enten indfaldne eller bulede og brede ar...så det er da bare super smukt...jeg er især vild med det skrå kejsersnit jeg har hen over maven...lææækkert...NOT...jeg hader det ar og det sidder så fjoldet at kun et par farmor trusser kan skjule det...grrr...jeg har tænkt mig at få plastik opereret det...der er jo nogen der er specielister i at "fjerne" ar...så det vil jeg gøre...de har nemlig tilbudt mig at få det gjort gratis da den læge jeg gik til efter mine opperationer godt kunne se at det ikke var lavet særligt pænt...så når jeg får tid til det...så skal jeg klart have ordnet de grimme ar (det ligner et selvmordsforsøg det på håndledet og så enda et ret dårligt forsøg, min svigermor turde dårligt spørge til det den gang hun mødte mig...man ser det med det samme når jeg gir hånd medmindre jeg gik med handsker)fnys.

Sorte hår?? De plejer at forsvinde...går du igang med at vokse dem så vil jeg stærkt anbefalde dig en smertestillende/bedøvende salve du smøre på 10 min. inden du vokser...for det gør pænt nas at trække ca. 500 hår ud med rødder på en gang...AAAVVV...

MVH Sus

0
0
Svar på denne tråd

GuldFisken Bider!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 16:58

Gizmo, Må vi iik høre? :-D

B-) Mit navn er SINA B-)
Men bare kald mig Sina
0
0
Svar på denne tråd

sina...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 17:30

Min venindes tilridnings hest gik i panik med hende på ryggen.

Jeg gjorde alt hvad der stod i min magt, for den ikke måtte gå bagover med hende..

Den valgte så at sparke mig i hovedet, så jeg landte i jorden..

Jeg råbte konstant til min veninde hun skulle komme af..

Han var lige ved at gå bagover, da hendes sikkerhedsbøjler heldigvis befriede hende..

Han styrtede mod mig, og trådte direkte på mit venstre knæ..

Han jokkede dog så hårdt, og lang tid, at min veninde nåede på benene igen..

Når jeg ser på arene, glæder jeg mig over min veninde ikk gik bagover med hesten..

Hendes ridehjelm gik over i to, da hun ramte barierren

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
0
0
Svar på denne tråd

GuldFisken Bider!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 19:58

Knækkede ridehjelmen!? VILDT! :-@

Du må da være lidt stolt så :-D hehe..

B-) Mit navn er SINA B-)
Men bare kald mig Sina
0
0
Svar på denne tråd

Gizmo..
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 19:59

Men godt det ik var hovedet :-D

Skete der noget med hende?

B-) Mit navn er SINA B-)
Men bare kald mig Sina
0
0
Svar på denne tråd

sina...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 20:12

Jeg er stolt over min veninde og jeg selv er i live i dag.

Nej, hun slog sig ikke. Hjelmen tog hele skraldet..

Længe leve ridehjelme...

.

Nogle vil nok mene jeg " blærer mig", men helt ærlig?

Jeg er glad for der ikke skete mere med hende...

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
0
0
Svar på denne tråd

GuldFisken Bider!
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 21:35

Puha..godt hun havde ridehjelm på :-D

Ej..du blærer dig da ikke, sys det var godt gjort

B-) Mit navn er SINA B-)
Men bare kald mig Sina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider