Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrevelfærd - suk!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 21:57

Der er tilsyneladende ikke penge i dyrevelfærd - hvilket så er det ultimative argument for at nedprioritere den:

www.jp.dk/erhverv/arti...d=3568964/

Logikken halter, synes jeg.

"...når det gælder kampen mod pinefulde dyretransporter lød argumentet fra mange af de øvrige EU-ministre, at man ikke må hæmme europæiske landmænds konkurrenceevne."

Sikke da noget sludder - landmændenes konkurrenceevne har da ikke noget med lange transporttider at gøre. Eller har den? Jeg kan ikke umiddelbart se det. Jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen, at landmændene får højere priser for deres dyr ved at lade transportere dem tværs gennem Europa til et slagteri, som så stadig kan sælge kødet billigere. Med mindre der altså gives kilometerpenge eller solid regionaludviklingsbistand til de områder, hvor slagterierne ligger - eller hvad?

For mig at se er slagterierne, som åbenbart SKAL slagte dyr, der åbenbart SKAL transporteres tværs gennem Europa, temmelig dårligt placeret rent geografisk. Det er vist nærmest arbejdsløshedsstatistikkerne, der tages hensyn til - eller har jeg misforstået noget?

Er der nogen, der ved, hvor mange dyr det egentlig drejer sig om pr. år? Hvor stor er udnyttelsesprocenten (kilo slagtevægt pr. kilo levende vægt inden transporten)? Hvordan er kødkvaliteten?

Til syvende og sidst bliver det vel et spørgsmål om, hvorvidt vi som forbrugere vil blive ved med at støtte foretagendet.

Jeg er i hvert fald nået endnu et skridt i retning af at blive vegetar - og det skal ikke tages som en trussel, det er bare en kendsgerning.

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

skod eu
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 20:07

Øv man det er trist at høre. Det med at transportere levende dyr, ja der har du da egentlig ret, det lyder da ulogisk men jeg har hørt at med heste er det fordi der er større efterspørgsel efter dem i sydeuropa. Det er godt nok klamt

Men i stedet for at blive vegetar kan du jo købe kødet direkte fra landmanden og så finde en der ikke køre sine dyr så langt, det er vist i øvrigt de færreste der gør det

Lidt havre har man vel altid i opsmøget
0
0
Svar på denne tråd

Helt sikkert der...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 20:11

Men, den slår ikke justitsministerens undskyldning sidste år, for ikke at gøre det forbudt ved lov, at have seks med dyr.

Grunden var ganske enkelt, og jeg citerer: "Det ville være for svært at håndhæve"!

Say what, bib, hvilken ø bor du på kvindemenneske.

Politikere? Helt sikkert der...

Det er noget forbandet svineri, at det kan være så svært at tage sig ordentligt af vores dyr.

Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider