|
|
| Aflivning af rask hest! |
| Forfatter:  |
Johanne |
| Dato:  |
20-02-2006 20:40 |
|
Pepper en en rask hest på 14 år som jeg desværre ikke har tid eller penge til mere da jeg er studerende og eksamenerne ligger lige for døren. Normalt ville jeg i sådan en situation mene at hesten bare skulle sælges, men fordi han er lidt af en problemhest kan dette bare ikke lade sig gøre:( Han er meget nervøs for mennesker, og hvis han ser snittet til at angribe, specielt børn, så gør han det. (Han har en gang været mishandlet).
Er det i sådan en situation egoistisk at aflive en hest? Han går og keder sig frygteligt, og er ikke en hest som gider stå stille...så det synes jeg heller ikke, jeg kan byde ham. På den anden side kan jeg heller ikke byde ham at han skal et andet sted hen hvor jeg ikke kan garantere for hans velfærd.
Nogle som kan komme med en bedre løsning end jeg selv kan komme på lige nu...som altså er aflivning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa...! |
|
|
Hmm kan ikke komme på andre forslag end at du kunne låne ham ud til en meget voksen rytter, som måske vil give sig tid til at hjælpe ham med sit problem.. men hvis det haster og du bare ikke kan trække den længere, så vil jeg mene det nok er bedst at aflive den.. Jeg ville nok være bange for at sælge den til en familie, som sælger ham vider og de som køber den, sælger den videre igen osv.. Det er trist, men hvis den er så aggresiv, så er det nok bedst at aflive den imens den har det godt.. Jeg ville nok personlig ikke kunne klare at aflive en rask hest (måske fordi jeg aldrig har haft det problem)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|