Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

120 sygedage eller?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 15:48

Nogen der kender reglen angående de 120 sygedage man kan have indenfor et år ellers kan man blive fyret!!! Jeg mener jo at sådan var det førhen, men at reglen nu er lavet om til at der ikke er nogle regler for havor mange sygedage man må have før man bliver fyret, men min svigermor mener noget andet... Kan i hjælpe?

Sussi
0
0
Svar på denne tråd

Ja den findes
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 15:52

Den findes stadig.

Lise

0
0
Svar på denne tråd

kan du finde det til mig
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 15:55

...

Sussi
0
0
Svar på denne tråd

120 dages reglen
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 16:13

Hej,

Den findes fortsat i funktionærloven.

Den må kun bruges som opsigelsesgrund hvis den specifikt er nævnt i ansættelseskontrakten.

venligst

Lone

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 16:22

Hej

Jeg er offentlig ansat. Her eksisterer 120 dages reglen ikke mere. Her ser man på om folk har mange spredte sygedage.

Er det en ansat der aldrig har været syg, får kræft og er væk i 140 behøver hun ikke miste sit arbejde.

Har man mange sygedage bliver man kaldt til samtale og der bliver lagt en plan.

Med venlig hilsen Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

120-dages reglen
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 16:49

120-dages reglen skal være aftalt mellem lønmodtageren og arbejdsgiveren for at gælde og handler ikke om arbejdsgiverens ret til at opsige lønmodtageren - men om arbejdsgiverens ret til at opsige lønmodtageren med forkortet opsigelsesvarsel. Altså lønmodtageren kan opsiges med 1 mds. varsel, selvom de ellers efter ansættelsesforholdets længde skulle have haft f.eks. 4 måneders varsel.

Arbejdsgiveren kan sagtens opsige en medarbejder på grund af sygdom også selvom medarbejderen har færre end 120 sygedag på et år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 17:10

Min mor er også offentlig ansat og hun siger nemlig også at reglen heller ikke gælder der mere...

Tak for jeres svar...

Sussi
0
0
Svar på denne tråd

nej, den regel
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 17:34

findes IKKE. Hilsen en tjenestemand i posten.

Nu kan du blive fyret på antal sygemeldinger og ikke dage. Eller hvis der er system i sygdagene.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Tror vist det er meget individuelt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 21:29

Tror du skal forhøre dig hos din fagforening. Vi kan inden for den private apoteks sektor blive fyret efter 5 mdr´s sygdom. Dog ikke hvis du har været ansat i mere end 6 mdr.

Tror ikke vi kan sætte et præcist svar på dit spørgsmål.

Lise

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 08:28

Hej

Jeg var offentlig ansat og er lige blevet fyret der hvor jeg var ansat hedder det 90 dage, jeg har fået en arbejdesskade i ryggen ved forkert løft jeg venter på at skal på Give sygehus og har ventet siden september på den har fået den første tid i maj som lige er blevet rygget frem til sidst i marts

Så år man en fyreseddel når man ikke selv er herre over hvornar man kan blive undersøgt man bliver lidt bitter

0
0
Svar på denne tråd

Næh heller ikke her...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2006 08:58

På mit arbejde, kan jeg blive smidt ud hvis jeg har 10 sygedage eller derover. Så 2 gange influenza i løbet af en vinter kan koste mig jobbet. Og de kigger tilmed et løbende år tilbage, dvs der ingen skærringsdato er.

Heldigvis er jeg (7-9-13 bank under bordet) stort set aldrig syg.

Men vi har desværre et par stykker nu er er røget i svinget. Meget ærgeligt og osse temlig uretfærdigt, da de 2 ikke var pjæksyge.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider