Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ondt i ryggen?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 21:05

Gud hvor går det godt.

Igår var Samantha ude at ride på min "lille" hyps Pascal - ved 8 tiden ringer hun så til mig og siger at den er HELT gal med ham. Hun kunne ingengang ride en volte uden at han stopper op og begynder at små stejle. Det er virkelig underligt, fordi han gør det ikke normalt.

De sidste gange jeg har redet ham, og har forlangt noget at ham, f.eks. lidt traversader så begynder han også at små stejle. Pigerne ude på rideskolen mener at han har ondt i ryggen, da han også bærer hans hale sådan lidt ud til siden.

Er der nogle af jer der har erfaring med heste og rygproblemer? Eller nogle der ved hvad der ellers kan være i vejen?

Pascal er jo en ung frisk hest på 5 år, eller frisk er han jo så ikke.

Knus Betina og Pascal som muligvis har ondt i ryggen (:

0
0
Svar på denne tråd

Få ham undersøgt...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 21:11

Til at starte med af Dr. dyr.

Som du selv er inde på, så tyder alt på at han har ondt. Ellers ville han ikke reagere sådan.

Jeg kender flere der har fået hjælp til skæv/ømheder på deres heste af alternative behandlere, men de er alle startet hos dr. dyr hvilket jeg også mener er den bedste vej at gå..

Så - se at få ham tjekket.

Hvis det ikke decideret er ryggen/skulder/ben osv, så kan det evt. også være sadel eller andet udstyr der generer ham?

Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

pascaaal
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 21:37

Ja nemlig ..

Jeg har overvejet om det bare er hans muskler der er ømme, da han ikke rigtig har været redet. Jeg fik ham for ca 2 måneder siden, og dengang var der ikke noget, igen fordi han stort set aldrig havde haft en saddel på. Men jeg longerer ham stille og roligt weekenden over, så tager jeg mig en ridetur igen tror jeg. Hvis det stadig er slemt der, så kontakter jeg en dyrlæge. det må være det eneste rigtige at gøre som du siger(:

0
0
Svar på denne tråd

Giv ham nogen dage fri...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 21:45
... og prøv så at ride ham uden sadel eller med ridegjord og et underlag (for at sidde lidt mere sikkert).

Nu håber jeg ikke, at han så deponerer dig i ridehusbunden!

Måske ligger sadlen for langt fremme, så han får klemt skuldrene?

Hvis han ikke tér sig uden sadlen, så er der god grund til at tro, at det er problemet.

Nu er han heller ikke så gammel. Hvad med hans tænder? Måske slår biddet mod en krogtand (eller hvad den lille, grimme tand, som som sidder i laderne nu hedder). Biddet skal ligge forholdsvis fast, så prøv at spænde det et hul op i den ene side og træk i nakkestykket, så biddet hænger lige. Så løfter du biddet ca. 1cm. Grunden til, at du ikke skal spænde et hul op i begge sider er, at det nok er for voldsomt til at starte med, at spænde biddet 2-2½cm. op.

Sød ponyvallak på 9 år, 147cm. i stang sælges.

Indtil da, så vil han gerne rides og passes af en sød pige.
Læs mere om ham her og kontakt Tina for yderligere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 23:18

red på en hest der gjorde præcis det samme han små stejlede dog ikke han STEJLEDE og når jeg skriver det med stort mener jeg

det virkelig.

en enkel gang var vi ved at vælte bagover

en formiddag hvor jeg havde ham hjemme hos mig da det var meningen jeg skulle have startet stævner på ham.

(det er en hest fra den efterskole jeg går på)

min mor så det og ville ikke have jeg red ham mere, og det var for mit ejet bedste.

men vi er stensikre på han har ondt et sted. men når det ikke er vores hest bestiller vi jo så ikke kiropraktor til den og betaler i dyre domme. så nu rider jeg den ikke mere, desværre...

men dejlig var den.

så tror din hest har ondt som de andre osse skriver

Nellas Elanessë

mit den

göta AUGUST

Roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på

0
0
Svar på denne tråd

Sadlen!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 23:21
Du skriver at han stort set ikke har haft sadel på indtil for 2 måneder siden. Få undersøgt om sadlen irriterer ham. Det virker som det mest åbenlyse bud på en årsag.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider