Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor sikre er sikkerhedsveste?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 19:35

Ja nu skal jeg jo selv til at ride Kanoa snart og jeg er nu noget nervøs! Jeg vil utrolig gerne overvinde denne frygt for at ride og har tænkt på at købe en sikkerhedsvest.

Hvad beskytter den egentlig mest imod?

Min største frygt er at brække ryggen, kort sagt steder der kan gøre en lam.

Beskytter en vest mod dette?

Det skal siges at jeg "kun" skal ride dressur og skovtur. Ikke noget med at overvinde en terrænbane her!!

Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.

Shetlandshoppe sælges/udlånes. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg går ud fra...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 19:45
... at en sikkerhedsvest er med til at "stive" ryggen, således at der ikke kommer uheldige vrid hvis man nu skulle finde på at "hoppe af". Ydemere må den jo også beskytte mod slag hvis man falder på den hårde jord eller hvis hesten kommer til at træde på en?!

Et smil er udløst af andre smil, så husk at smil og du vil se at folk smiler tilbage
0
0
Svar på denne tråd

har lige undgået
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 21:14

Faldt ind i en stolpe fordi hesten blev forskrækket, ville nok have fået trykket et ribben eller to, men nu fik jeg kun et tryk uden problemer efter et minut eller to.

Jeg er meget glad for min.

The one and only.
0
0
Svar på denne tråd

I Vejledningen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 21:21
der fulgte med min vest, stod der at den sikrede mod vrid i et vist omfang og så var den uigennemtrængelig, dvs. man bliver ikke spiddet hvis man lander på noget spidst. (Utrolig rart at vide)

Hvis du vil købe en vest(hvilket jeg synes er klogt) så husk at en vest har intet at lave oppe i nakken på dig. Køb en der passer, hvis du kan hvile nakken på bagkanten, så duer den ikke, så risikerer du at skade nakken alvorligt, og det er jo ikke hensigten.
Men alt det kan du få hjælp til i forretningen, de ved langt mere om det end jeg gør.

Shetlandspony udlånes. Se præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

jeg har..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 21:36
Jeg har en sikkerhedsvest, og jeg var ind gang til et stævne(spring) og jeg faldt af og sikkerhedsvest er kun blivet blå (springet var blåt) den er stadig blå:) så den hjælper vis du falder af.

fra holland efter 2004 så er din hest tjipmærket...

Har selv en

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo an på...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 22:04

Hvor alvorligt ulykken er. Men som med airbags, sikkerhedsler, cykelhjelme og andet sikkerheds udstyr, aftager det MANGE mindre skader, som kan have alvorlige konsekvenser. En sikkerhedsvest aftager stød meget, da den fordeler trykket og afstiver din ryg og bryst området. Og som skrevet er den svær at trænge igennem hvis du skulle falde uheldigt.

Den sikrer dig simpelthen i det område den dækker og er også en god sikkerhed psykisk, som du selv siger, det hjælper lidt på modet.

Og efterhånden er vestene blevet meget komfortable at have på og generer ikke. De fåes i mange prisklasser, og det er komforten der koster.

Sikkerheden skal være beta mærket (lilla mærke)

God tur...

LUND Rideudstyr

-20% på alt vintertøj. Toggi, Happy Valley Maddox mm.

Dystedvej 23, Toksværd - 4684 Holmegaard.

Åbent: Man-fredag 15-19 (tirs. lukket) Lør. 10-14

(landevejen ml. Rønnede og Næstved)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider