Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Allergi konstateret - men hva' med katten?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:28

Min mor har fået konstateret katteallergi, og endda en heftig en af slagsen. Det er et stort problem, idet jeg/vi har jordens dejligste kat, der nødvendigvis må væk - det er ikke en mulighed at beholde den.

Der er to muligheder:

Aflivning eller bortgivning.

Sidstnævnte er jeg ikke sikker på, er en mulighed. Katten er 11 år gammel, den har en kronisk lungesygdom/allergi (dyrlægen ved det ikke, men det har været der altid) som gør at den hoster og nyser en del. Derudover har den tabt en tand. Den er altså ikke ligefrem i topform, men er frisk og glad (har ikke krævet mere af dyrlægen end halvårlige loppevaccinationer), og simpelthen den mest sociale kat jeg nogensinde har mødt. Til min larmende 18-års fødselsdag gik den på omgang mellem råbende fulde folk, den kravlede simpelthen op og lagde sig på dem, der sad ned.

Men hvem i alverden vil have sådan en halvgammel skrantende kat?

Og er det overhovedet ansvarligt at overveje? Ville det ikke være mere ansvarligt at aflive den?

..men det er fandme svært at tage beslutningen om at slå den ihjel, når den stryger sig op af mit ben. Mangler nogen en børnevenlig kærlig kat, så siger de bare til.

0
0
Svar på denne tråd

Har du...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:51

ikke et billde af den.??

Mange hilsner fra

Linda

☻

The only way to have a friend is to be one.!

0
0
Svar på denne tråd

Jo...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:53

Jeg har billeder, men de er på min søsters computer, så de kan først blive lagt op senere. Hun er mildest talt ikke så glad lige nu..

Han er sølv/sortstribet og hvid på maven, med hvide sokker.

0
0
Svar på denne tråd

ej, hvor sørgeligt.
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:58
Altså, da jeg fik konstateret havde vi 2 katte her hjemme - de blev bortgivet begge to. Den ene blev dog aflivet kort tid efter, pga. af bid fr en anden kat som der gik infektion i. Den anden lever stadig.

De var dog begge rimlige unge katte - 1 og 3 år.

Jeg villeprøve at finde en ny familie, men hvis det ikke kan lade sig gøre, syntes jeg at i skal overveje aflivningen kraftigt.
Måske vil den slet ikke kunne indfrie sig i nye omgivelser? - Den ene af vores havde meget svært ved det..

Mvh. Line
Queen og Darling <3
0
0
Svar på denne tråd

Ang. bortgivning
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 18:04

Han er super tillidsfuld og ikke særligt person-knyttet, i modsætning til mange andre katte, jeg har mødt.

Vi fik ham fra et kattehjem i sin tid, og ved altså ikke hvilke omgivelser han kommer fra. Men han valgte os ved at klatre op på ryggen af mig - og sådan er han med alle, han møder. Han ligger i vores indkørsel og venter på, at der kommer nogen forbi, der vil snakke! Så andre mennesker elsker han lige så højt som han elsker os.

Han har boet sammen med en anden kat det første år vi havde ham, og vi havde hund de første syv år af hans liv - og jeg kan slås med ham, lege krig og bære rundt på ham i evigheder, han finder sig i alt og befinder sig godt som midtpunkt.

Endnu en grund til, at det er pokkers svært at skulle af med ham. Hvis han så bare var en sky starut eller en gnavpot.

0
0
Svar på denne tråd

giv den fred
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 19:13

Hvis ikke nogen i jeres familie eller nogle venner vil have den , så syntes jeg i skal lade den aflive , så ved i den har det godt lige til det sidste .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

ville også
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 19:18
vælge at aflive sådan en kat, ud fra det du bekriver

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Nu går diskussionen...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:04

Ja som overskriften antyder, nu diskuteres der i hjemmet. Min søster kan ikke forstå, at vi ikke kan prøve at beholde katten.

Men.. er det tilrådeligt at forsøge beholde katten? Lægen advarede mod forværret allergi, og så vidt jeg kan læse mig til kan der slet ikke gøres så meget rent, at man ikke udsættes for allergenerne. For ikke at tale om, at det jo sidder i tøj etc. Katten kan jo heller ikke holdes i kælderen - dét er da også synd.

Årh.. det er en rigtig dum situation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider