|
|
| Modefreak |
| Forfatter:  |
Jillow |
| Dato:  |
13-02-2006 19:10 |
|
"Hoster en smule" når jeg høre om heste ejer købe sig ludfattig i forskellige Thermo dækkener til sky høje priser, eller hvad man nu lige skal have af dyre ting til hesten... Jeg er af den opfattelse at man sagtens kan passe på sin hest uden at det skal koste en ½ bondegård.. og jeg tror så gu hesten er ligeglad.. Min hoppe har dækken på et dejligt thermo dækken som ikke har kostet over 800 kr.. Jeg skal på udsalg nu her inden længe og have en smule mere til hende men det bliver ikke det vilde har et meget lille skab nemlig... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest... |
Yiip |
13-02-2006 19:40 |
|
jeg følger heller ikke hestemoden... jeg går dog meget højt op i at hendes sadel og hovedetøj passer perfekt, hun har også 6-7 dækkner men de har alle været billige (dvs under 1000 kr stk) jeg passer rigtig godt på mine ting og derfor holder det hele sig fint i lang tid...
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens.. |
Cruella76 |
13-02-2006 19:45 |
|
Altså, jeg ejer nu heller ikke et dækken der har kostet over 800 kr. det er helt sikkert. Og selvfølgelig kan man holde sin hest godt, uden at bruge flere tusinde kroner om måneden. Men, havde jeg pengene, tjah, så gjorde jeg det da gerne  Så, jeg kan da godt forstå dem der køber dyre og fine ting til deres muler, så sparer de måske deres penge et andet sted, hvor vi ynder at bruge vores.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig... |
angel |
13-02-2006 19:48 |
|
Jeg køber kun det bedste af det bedste til min prins. Men går ikke op i om farven er moderne, bare at den passer min min dejlige pony. Har 4 dækkener -alle over 1000kr. Spicielt skal sadl(erne) passer 110% og så lidt løber det da op.
BY ME hate it or love it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VELKOMMEN |
Illum |
13-02-2006 20:50 |
|
 Ja min sarte DVèr kan ikke "gå" uden det dyreste udstyr NOT Og for dem der ikke fatter irone , så er det skrevne et ex. derpå  VELKOMMEN TILBAGE
Illum , navnet forpligter !! Skal du stå brud til foråret , og er du bange for at komme til at fryse . Så kik på min præs. Jeg sælger de smukkeste pashmina tørklæder både i kridhvid og off white .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg vil gerne have kvalitet, men leder altid i langtid efter de gode tilbud, maaske lidt mærkevare freak, men saa længe det er köbt paa udlang eller med rabart er det dejligt! heh Sirid
* En gang welsh, altid welsh, også selvom jeg er i Island  * Svadilfari informationer om turen kan sendes. *Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesbkthbarhy |
MonicaP |
13-02-2006 22:11 |
|
har verdens grimmeste udedækken til mig, som jeg fik med da jeg købte ham. så gider ikke bruge penge på et nyt, ville hellere have en bedere sadel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum :o) |
Jillow |
14-02-2006 08:46 |
|
først tak for velkomsten...  Første gang jeg for alvor har købt dækken til en af mine heste nogensinde.. Matti havde maj føl fra sidste år og jeg syntes det tog en hel del på Matti at være mor.. Selv om hun fik god foder så valgte jeg et dækken da det blev koldere i luften og det hjalp en hel del, nu står matti igen i fuld foderstand og et føl som for længst er vænnet fra.. Jeg går også meget mere op i en god kvalitets sadel og hovedetøj.. Sidder med Hooks bladet foran mig og jeg syntes deres ting er udemærket til mit behov.. Vedr. farver så er jeg en smule sippet, alt hvad der er lyserødt og lyseblå det er for grimt.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jillow så |
|
|
kom du altså tilbage. Ja jeg ser jo nu ellers nok til dig (eller kan man få nok?)  Min hest har et regndækken til under 800kr som blev ødelagt efter 14 dage (små huller da der var leget tagfat), så købte jeg et bucas smartex regndækken, det ser stadig nyt ud. Hans overgangsdækken jeg fik med, det var i forvejen ødelagt, men der var ingen huller osv. efter leg, og det er vist et billigt dækken, men ingen tvivl om, at han skal have et nyt, da det simpelthen ikke er regntæt på trods af imprægnering. Jeg købte et Bucas power vinterdækken og det ser stadig pænt ud. Jeg er overbevist om, at man kan finde dækkener der ikke koster alverden og som holder, men jeg vil skam hellere ofre på de lidt dyrere og så de holder mange sæsoner! Det samme med andet udstyr, hellere give lidt mere, men så få noget jeg synes er kvalitet, og som er lækkert og holder. Men om farven på underlaget er lyserødt, blåt eller grønt fordi "moden" diktere det, ja jeg kunne ikke være mere ligeglad. Køber hvad jeg finder pænt, og jeg har det jeg skal bruge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sasser |
Jillow |
14-02-2006 09:26 |
|
Ja jeg kom tilbage til HN og jeg håber det vil forblive sådan  og om man kan få nok af mig ved jeg nu ikke sasser.. Jeg har mine regler/meninger/moraler hvad vi alle jo nok har.. Men det må da være enormt dyrt at få udstyr til den "lille" hest du har dig sasser..  Jillow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
altsaa jeg er lidt sippet hvad angaar farver det skal vaere i gront  men det er min moar der staa for daekkner hun har koebt et Bucas Power og det holder skal jeg hilse at sige man skal dog have et ekstra daekknen fordi at paa mit skiftede farven lige pludselig fra soelv til guld 
Mig og det skønne dyr Mon Cheri Mon Ami
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg har |
|
|
investeret i en del billige ting her til at starte med, da det simpelthen blev for dyrt ellers, når jeg nu skulle have det hele på en gang. Når tingene så efterhånden skal skiftes, så kommer der nok lidt mærkevarer på at den simple grund at min erfaring er at de holder længere. Så mulen skal næste vinter have enten et eskadron eller et bucasdækken, der så forhåbentlig kan holde mere end 1 sæson. Det dækken jeg har nu vil jeg så beholde i reserve. Det passer hende nemlig ikke helt så godt som det kunne gøre, men det kan bruges. Regndækkener køber jeg til gengæld noget billigt, da de alligevel ikke holder til en masse mudder og leg, så hellere købte nyt lidt oftere. Sadel går jeg heller ikke på kompromis med, men var heldig og finde en god brugt sadel til rimelige penge, der ligger godt på min hest. Hjelm og støvler er også kvalitet, da det jo drejer sig om min sikkerhed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er godt nok |
|
|
også ligeglad med moden, men må jo erkende at de dyre dækkener tit er de bedste og derfor køber jeg helst dem. Men sparsommelig som er har jeg intet imod at købe brugt.
Heste sælges. Se præsentation for mere info. Ingen er både ærlig og fjendeløs. (Carl Erik Soya)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestemode |
|
|
Ja, jeg er så en af dem, som køber DYRE dækkener! Jeg holder mig til Rambo/Rhino af den simple årsag, at det er supergod kvalitet! Jeg er komplet ligeglad med mærket som sådan og da Rambos farver for det meste er umanerligt hæslige, er det heller ikke for udseendets ksyld, at jeg vælger det mærke. Dækkenerne har en god pasform og er rigtig holdbare, og det prioriterer jeg altså højt. Jeg har tidligere købt billigere dækkener, dog aldrig billigere ned 7-800 kr, og kvaliteten kan på ingen måde sammelignes med Rambo!!! Når jeg ellers handler udstyr, går jeg ikke efter bestemte mærker, men kigger på pris kontra kvalitet. De fleste mærker borger for kvalitet, og jeg vil hellere give 2000,- for et par ridebukser med god pasform, som holder i 4 år end jeg vil give 500,æ for et par med dårlig pasform, som holder et år... Mht. farver gør jeg ikke det helt store ud af at tingene matcher, men hvis jeg skal have et nyt underlag fx, er der jo ingen grund til at købe et limegrønt, når det vil se umanerligt hæsligt ud på krikken!!! Pt er jeg ved at spare op til en sadel til 20.000. Det har intet med mærket at gøre, men er udelukkende fordi det er den enste sadel, som min skæve hest kan gå med! Jeg så gerne, at den var billigere, tro mig!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrt og billigt |
DH |
15-02-2006 17:01 |
|
Nu kan man få både dyrt bras og billigt bras. Det er en smagssag jo og op til hver enkel af vælge. Thermo master (staves) kan jeg rigtig godt lide. Men om det er mærkevare eller ej er for mig lige meget, bare det virker efter behovet og kan holde lidt til at blive slidt uden at gå voldsomt i stykker. Jeg har set en hingst vringe sig ud af en dyrt dækken, komplet ødelagt og til en sum af næsten 2000 kr. Så vil jeg hellere købe billige gode dækkener og så have lidt flere af dem, for alle heste kan ødelægge ting *s* også de dyre Af alt andet udstyr er jeg også ligeglad med mærke, bare det kan tjene sit formål. Af sadler og det, ligger de godt og tjener deres formål på en god måde, så behøver jeg ikke smide 30.000 kr i en sadel hvis jeg kan få en ligeså god til 6000 kr. Bare den ligger fornuftigt på hesten og min r*v kan være i den  Dog skal jeg ud og have hest, så vælger jeg nok en hest der kan gå uden dækken, så spare jeg den udgift og vil hellere ofre lidt flere penge på en god fornuftig sadel, som jeg ved ligger 140 % sikkert og godt på hesten. Men skal hesten have dækken en dag pga. omstændigheder så for den da det, men ikke et dækken til over 1000 kr. for jeg har set hvordan sådan et kan blive ødelagt, og så er det altså mange penge at smide ud af vinduet, hvis en hest virkelig forstår at ødelægge sit dækken. Og ja velkommen tilbage Jillow  Hilsen Dorthe
At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|