Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hunden klør sig...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 11:38

Min hund klør sig temmelig tit. Så nu går turen til apoteket efter loppekur.. Og hvis det ikke hjælper, må vi skifte foder. Han får nu Royal Canin Giant Junior! Andet det kan være??

Mvh Moni

0
0
Svar på denne tråd

Allergi
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 12:37

Kan være, den har allergi. Det havde min venindes hund overfor loppeekskrementer.

Lopper er det vel næppe lige nu?

Kender ikke omtalte foder, men da det er anerkendt mærke, er det nok heller ikke der, problemet ligger.

Min labbas (lab./bastard) er begyndt, at fælde, og få skæl.

Gør hun altid 2 gange om året.

Fælder din hund?

Ellers er jeg blank!

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

min Rottweiler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 12:45

Har det samme problem. Og det kommer sig fra at hans mand indeholder Majs som kan virke udtørrende på deres pels. Og det resultere i at de klør sig, og nogle får også skæl af det. Er du sikker på det er lopper ??

Min får lige pt Arion Puppy.

Men vi regner med at skifte til Regal pet food puppy bites large breed lamb. Fra på Torsdag

Dette produkt er genialt til hunde med tendens til allergi og lign. da det er er foder UDEN majs og lign.

www.regalpetfoods.dk/p...d_lamb.htm

Mvh
Henrietta Joye & snart Lobbe

IKKE er medlem af rygklapperklubben (RKK)
medlem af "Hysse-klubben"

R.I.P Girl Of Beauty 01.04.2005
Dyr er ikke et legetøj men et ansvar DIT
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:03

Så har jeg købt loppekur til både Baloo (hunden) og de 3 misser! Vi kiggede efter lopper ved Baloo, og fandt en på maven (der er de nemmere at se). Og ved den ene mis (oliver) fandt vi også en loppe! Så i aften får de alle 4! Har købt det der Frontline, der skal sprøjtes i nakken (det holder lopper væk i 4 uger)!

Så håber at det hjælper...

Mvh Moni

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 15:21

også meget ræveskab i omløb i øjeblikket, var det ikke en ide, at kontakte en dyrlæge, inden du begyndte at behandle hunden ?

Hvad nu, hvis det er allergi/ræveskab, og du behandler for lus/lopper, så kan du risikere, at gøre ondt værrer.

Bare et forslag ?

Hilsen

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Kløe på hund
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 00:20

Har netop selv været hos Dr Dyr med vores labrador/rottweiler-tæve.

Vovsen har ingen lus/lopper/skab eller lignende - noget som både jeg og Dr Dyr tjekkede hende for.

Fodermæssigt var der "intet at komme efter".

2 stk Dr Dyr tjekkede vovsen og kom til konklusionen - allergi.

Hvilken form for allergisk reaktion vovsen har, vil kun kunne findes ved hjælp af en blodprøve. Indrømmer - her "råbte pengepungen stop"...

Denne blodprøve incl. nærmere undersøgelse ville koste godt 1.400 kr...

I stedet er vovsen kommet på pillekur (hydro-kortizon) de næste 20 dage.

Vi er netop flyttet til et nedlagt landbrug, og det er ikke småting som vovsen får spist - dét kunne jo være én mulighed for den allergiske reaktion.

Noget andet kan skylde stress - stress over at være flyttet. Hver gang vi får bakset en flyttekasse ind i stuen og åbnet denne, kommer vovsen drønende - sniffer glad til indholdet og logrer vildt med halen (yes, endelig en duft "hjemmefra").

Men selvfølgelig følger vi pillekuren de næste 20 dage.

Hvis der ingen bedring er - jamen, så bliver der selvfølgelig taget den/de nødvendige blodprøver.

Den stakkels vovse var ved at kradse/bide sig selv til blods.

God bedring til din hund.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 2 "tragedier" - øh, rettelse trakehnere :-)

0
0
Svar på denne tråd

Allergi
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 05:12

Øhhh ved ikke lige hvorfor det er majs man mener giver kløe hvis hunden har allergi?

Vores hund har foder allergi, og vi har prøvet stortset alt med hende inkl behandling hos DR. dyr.

Problemet er, at hunden ikke kan tåle for mange proteiner, og det betyder alt oksekød, kylling, svinekød osv.

Så jeg vil anbefale jer at prøve at finde et foder som KUN indeholder Ris og Lammekød - vi har prøvet de i 2 måneder nu og det ser dælme ud til at virke.

Vores hund kunne klø sig så den havde helt hårløse pletter rundt omkring på kroppen som så væskede. Vi har intet set på hunden og kløen er næsten væk efter vi har skiftet foder.

Så jeg vil klart anbefale "Rice & Lamb"

OX Hingst står til avlsbenyttelse i 2006 - Efter Res. Worldchampion hingsten Padrons Kadar. Lækkert show hoppeføl til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 13:26

Vi har bestilt noget der hedder Regal pet food puppy bites large breed lamb det er helt uden majs så det er bare super

nu skal det blot leveres over fra Sjælland

Mvh
Henrietta Joye & meget snart Lobbe

IKKE medlem af "rygklapperklubben" (RKK)
medlem af "Hysse-klubben"

R.I.P Girl Of Beauty 01.04.2005
Dyr er ikke et legetøj men et ansvar DIT ansvar
0
0
Svar på denne tråd

Vi giver vores hund
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 13:35
- hvidløgskapsler. De kan købes til en rimelig pris i Alta og Aldi. Det er dén type, som egentlig er til mennesker. Hvidløbskapslerne er gode for hundens pels, fordøjelse, generelle sundhed, og er samtidig ensbetydende med, at lopperne ikke gider at bide på. Det er MEGET billigere og også langt sundere for hunden, end alle de kunstige præparater. Vores hund er en stor lab.blanding, og han får tre piller om dagen i en klat leverpostej, et stykke hamborgryg eller i lidt madrester om aftenen... Hunden kommer i øvrigt ikke til at lugte af hvidløg.

MIN FRIESER ER KOMMET HJEM!!!!

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider