|
|
| Hjælp - et pinligt spørgsmål |
| Forfatter:  |
Gsims |
| Dato:  |
12-02-2006 22:57 |
|
Især fordi jeg er matematiklærer. Men efter et halvt års barsel, så er hjernen altså ikke helt i omdrejninger endnu, selv om jeg arbejder hårdt på sagen...  Hvad hedder en trekantet "kasse"? Det er ikke en pyramide, jeg taler om, men en kasse, der er skåret over på midten gennem to hjørner. Som min mand siger "en trekant med højde", men jeg tror måske ikke lige, det er den officielle benævnelse Kan nogen af jer (evt. folkeskoleelever ) hjælpe? (helst inden vinterferien er slut, for der skal jeg nemlig starte på arbejde igen ) På forhånd mange tak!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte lige |
Gsims |
12-02-2006 22:58 |
|
et flueben 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Trekanter |
webster |
12-02-2006 23:01 |
|
Så må det være enten en ensvinklet eller retvinklet trekant du er ude efter.
I don't suffer from insanity... ..I enjoy every waking moment of it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekant |
Deerhunter |
12-02-2006 23:04 |
|
Ligesidet / retsidet trekant? Triangel? Pythagoras trekant?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhh |
|
|
glemte lige et flueben...hvor??? Må først spørge dig, at eftersom du er matematiklærer-uddannet, har du så ikke en baggrundsviden omkring geometri? eller nogle bøger du kan slå op i? Også selvom du skriver det er et pinligt spørgsmål  Bare sådan lidt nysgerrighed, mht. undervisningsniveau... hvilket klassetrin underviser du i? Dit spørgsmål omkring "trekanten" er lidt svært at forstå... kan du forklare hvad du mener nærmere...? Hvis det er en kvadratisk kasse du skærer over er det en ligebenet trekant.. men måske du mener noget andet. Mvh Anna.. ( godt nok ikke folkeskoleelev.. det er snart 10 år siden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ved jeg! |
Nanna (Sebastian) |
12-02-2006 23:07 |
|
en club-sandwich!
Hilsen Nanna og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter And I wonder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|