Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad gør jeg i denne situation?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:31

Hej allesammen .

Jeg står i en lidt svær situation (syntes jeg selv)...

Jeg har redet min venindes hest, siden hun fik den. Vi var så uvenner i en periode over nogle uenigheder med hesten, men snakkede så om det hele og fandt en løsning. Men Men Men..

Min egen fik konstateret ringfod, ... Men heldigvis var hun flink og sige jeg godt måtte ride hendes stadig. Nu deler vi ham sammen, jeg betaler hø og foder. Han er en utrolig fin vallak fra 1999 utrolig kærlig og trofast, elsker at få opmærksomhed...

Nu til sagen.. ...

Hun har ham 3 gange ugentligt, men er der højest 2-3 timer, og han trænger til MEGET mere opmærksomhed. Hun er ikke specielt god til at ride, og går ikke så meget op i alt det der man træner.. Hun traver og galopere bare lidt rundt osv...

Men hun vil have jeg skal starte stævner på ham osv hvilket jeg meget gerne vil for han kan blive utrolig dygtig.

Men hvis jeg spørger hende om hun gider muge på sine dage siger hun ja ja... (i starten aftalte vi jeg mugede hverdag men har altså flere bokse nogle gange så spurgte hende om hun ikke gad muge på sine dage) dette gør hun så nu men ikke med sin bedste vilje.

Hun traver + galopere ham bare rundt i ridehuset uden videre at tænke over hvordan han skal gå ordentlig osv, og får at få ham i galop bruger hun pisk.

Hun er ikke rigtig villig til at modtage undervisning hvilket irritere mig.

Hun er utrolig ustabil med sine tider...

Jeg modtog undervisning i Lørdags, hvilket gik godt, men der er arbejde forude.

Jeg sagde til hende, at hun ikke skulle galopere på ham før hans trav var 100% i orden osv.

Så blev hun lidt sur og skrev så var det jo ikke sjovt at ride.. hmm...

Jeg gider bare ikke lægge kræfter og tid i en hest, som måske når hun har ham blir tonset igennem useriøst, så hjælper det ikke rigtig jo.

Jeg kunne bare godt tænke mig hun var lidt mere seriøs om ham. gav ham noget mere opmærksomhed og fik undervisning.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal sige til hende og hvordan...

Hvad gør man i sådan en situation?

0
0
Svar på denne tråd

Kort og godt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:42

Jeg synes, at du på en venlig og fornuftig måde skal fortælle hende, at hvis hun ønsker, at du skal ride stævner på ham, så må hun også selv gøre lidt for sagen.

Det nytter jo ikke, at du ligger en masse arbejde i ham, hvis hun så sparker det hele tilbage til middelalderen igen, ved at ride ham useriøst... Så bliver han jo aldrig klar til at ride stævner...

Jeg synes, I skal gå sammen og en gang få alle få snakket om, hvordan ridningen af ham skal foregå. Bliv enige om hvor langt I vil nå med hans ridning og hvad der skal gøres for at nå målene.

Held og lykke med det hele :-)

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

desverre
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:53

Det er jo IKKE DIN hest, så det er hun som bestemmer!

Om I ikke kan tale sammen og komme til enighed,så må du enten finde en annen hest at ride,eller afinde deg med at hun faktisk kan gjøre vad hun selv vil med sin hest.

Surt sjov for deg, men sådan er det.

Ellers må jeg jo si at hadde det vært MIN hest og du hadde begynt at bestemme det hele, så hadde jeg blitt riktig irritert!

Du kan ikke forlange at hun skal ride hesten som du synes,den er da IKKE din?

Beklager,dette var nok ikke et svar du ønsket, men det er mitt syn på situasjonen slik jeg oppfatter den.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Og ja det...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 23:18

Og ja det er jo ikke din hest, så husk at det jo selvfølgelig er hende, som i den sidste ende bestemmer hvad der skal ske med hesten...

Når man passer andres heste, så er man jo selvfølgelig nødt til at acceptere, at ejeren har det sidste ord...

Men tag nu en fornuftig og venlig snak om tingene med hende, så finder I sikkert en løsning :-)

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh ...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 00:47

Ellen har jo ret, det er ikke din hest, så det er altså hende som bestemmer, men du kan jo prøve at snakke med hende.

Og så synes jeg lige at jeg ville kommentere at du skriver hun kun er i stalden 2-3 timer når hun har hesten, jeg har 2 heste og er sjældent i stalden mere end 2-3 timer, gør det mig til en dårlig heste ejer eller hvad ???

Når man som mig har job og 1½ times transport hver vej til stalden, så har man altså ikk 5-6 timer til at nusse med hesten, det tror jeg ikke ligefrem den lider under.

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/3/

0
0
Svar på denne tråd

Din eller min ?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 08:43

Som de andre, det er ikke din hest - og hvad er der nu galt i at være i stalden 2-3 timer!?

Det lider ingen hest da under.

Det er hendes hest, og du har den flere dage end hende!?

- Du må snakke med hende om det, men husk på at det altså er hendes.

Jeg var nok også blevet ret irriteret hvis der kom en og "overtog" min hest.

0
0
Svar på denne tråd

Forskel i stil?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 10:12
Sådan som jeg opfatter det, har du en slags part på hesten. Du har fået lov til at starte stævner på hesten og så er det efter min mening dit ansvar at få hesten til at gå godt nok til det. Du kan ikke styre hendes ridning - og det skal du heller ikke.

Men! Jeg kan godt forstå din frustration. Jeg havde en slags part i en måneds tid i sensommeren. Jeg mugede hver gang og red fornuftigt - incl. at jeg tog ned til hesten og nussede den samt mugede på dage, hvor det var for varmt til at ride (og der var 22 km. køretur, så det var ikke noget, der bare var overstået på 5 minutter). Der var en anden part, som tilsyneladende ikke mugede og tilgengæld red i galop halvdelen af tiden, når hun red - og da jeg ikke ville acceptere det (og ingen reel indflydelse havde på sagen), valgte jeg at stoppe.

Det er det valg du har. Eller du kan se om ikke du kunne hjælpe din veninde. Det er de færreste, der rider dårligt fordi de synes det er sjovt - oftest er det fordi de ikke kan eller ved bedre. Så for din, din venindes og hestens skyld kunne du måske forsøge at foreslå at du kom en gang om ugen og hjalp hende?

Mvh,
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

2-3 timer...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 10:22

det er vist væsentligt mere end hvad jeg bruger på min...

Det er sjældent mere end to timer, er jeg der længere er det fordi jeg liiige skal snakke færdig...

men måske du skulle foreslå din veninde at få noget undervisning... Tror faktisk at det er den bedste måde at få hende til at ride "ordentligt"

Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se billeder fra bl.a. landsstævnet i september i NFKR.

Så er www.rytterhyggen.dk åben

0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 13:42

hvis du kan komme til at ride en anden hest, så synes jeg at du helllere skulle prøve det istedet for at gå og blive uvenner med din veninde bare fordi i har hver jeres opfattelse af ridning!

Jeg kan udemærket godt forstå du synes det er træls at se ens hårde arbejde blive ødelagt hele tiden fordi hun ikke gider det, men hvis det er så slem med hendes useriøsitet, så tror jeg helt bestemt at det bedste for din veninde er at du stopper med at ride hesten og retter op på den for hende. Så vil det sansynligvis gå op for din venninde hvor vigtigt det er at ride ordentlig hvis hesten skal blive ved med at være godt at ride. Hvis det vel og mærke er så slemt med hendes ridning som det lyder fra dig.

Når man står med hesten helt selv bliver ens dårlige vaner med ridning forstærket idet at der ikke er andre til at holde det nede eller rette op på det

MVH. Betina

Min hjemmeside: Belles side
0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 13:50

at du har meldt dette helt rent ud til hende, inden hun er nødt til at læse der herinde.

Camilla

Kender du Østrup skov??

Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd

2-3 timer
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:00

Det er da vist de færreste der har tid til at bruge mere end 2-3 timer i stalden... Man skal jo altså også arbejde osv...

Med hensyn til ridningen, så er det jo altså hendes hest. Og jeg kan ikke lige se hvorfor den tager skade af, at hun ikke rider så seriøst. Den bliver jo redet seriøst af dig de andre dage.

Så alt i alt synes jeg måske nok at du overreagerer lidt, men jeg har jo ikke set hende ride.

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

2-3 timer menes med..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 17:36

Jeg syntes bestemt ikke det er for lidt, men i hendes

situation har hun det med at være ustabil med aftaler med mig.

Nogle gange kommer hun 2 dage i stalden, og giver den gulerødder og klapper den på halsen og går igen. Det tager hende 10 min og det er det jeg syntes er forkert.

Hun går heller ikke så meget op i at hesten er på fold, den står og glor 23 timer inde i en boks nogle gange, det rør hende ikke overhovedet. Det er små ting som jeg syntes er forkert af hende.

Hun burde vise noget mere interesse for ham med hensyn til opmærksomhed, dog er det på vej til at blive bedre fordi jeg har fortalt hende om min opfattelse.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider