Hej allesammen
.
Jeg står i en lidt svær situation (syntes jeg selv)...
Jeg har redet min venindes hest, siden hun fik den. Vi var så uvenner i en periode over nogle uenigheder med hesten, men snakkede så om det hele og fandt en løsning. Men Men Men..
Min egen fik konstateret ringfod,
... Men heldigvis var hun flink og sige jeg godt måtte ride hendes stadig. Nu deler vi ham sammen, jeg betaler hø og foder. Han er en utrolig fin vallak fra 1999 utrolig kærlig og trofast, elsker at få opmærksomhed...
Nu til sagen..
...
Hun har ham 3 gange ugentligt, men er der højest 2-3 timer, og han trænger til MEGET mere opmærksomhed. Hun er ikke specielt god til at ride, og går ikke så meget op i alt det der man træner.. Hun traver og galopere bare lidt rundt osv...
Men hun vil have jeg skal starte stævner på ham osv hvilket jeg meget gerne vil for han kan blive utrolig dygtig.
Men hvis jeg spørger hende om hun gider muge på sine dage siger hun ja ja... (i starten aftalte vi jeg mugede hverdag men har altså flere bokse nogle gange så spurgte hende om hun ikke gad muge på sine dage) dette gør hun så nu men ikke med sin bedste vilje.
Hun traver + galopere ham bare rundt i ridehuset uden videre at tænke over hvordan han skal gå ordentlig osv, og får at få ham i galop bruger hun pisk.
Hun er ikke rigtig villig til at modtage undervisning hvilket irritere mig.
Hun er utrolig ustabil med sine tider...
Jeg modtog undervisning i Lørdags, hvilket gik godt, men der er arbejde forude.
Jeg sagde til hende, at hun ikke skulle galopere på ham før hans trav var 100% i orden osv.
Så blev hun lidt sur og skrev så var det jo ikke sjovt at ride.. hmm...
Jeg gider bare ikke lægge kræfter og tid i en hest, som måske når hun har ham blir tonset igennem useriøst, så hjælper det ikke rigtig jo.
Jeg kunne bare godt tænke mig hun var lidt mere seriøs om ham. gav ham noget mere opmærksomhed og fik undervisning.
Jeg ved bare ikke hvad jeg skal sige til hende og hvordan...
Hvad gør man i sådan en situation?