Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HESTEN VRINSKER
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 21:44

Hejsa alle i kloge hn´er..

jeg har lige et spørgsmål til jer, som jeg håber i kan besvare: først bør det siges at jeg lige har købt ny hest, eller det vil sige det er ved at være 1½ mdr siden.. Hesten har stået det samme sted i i 10 år, fra den var 3 til den blev 13 altså. så købte jeg den og den blev jo så flyttet med mig til den anden ende af landet.. Nu er det så sådan at min vallak (som han er)vrinsker når den ser mig, den stikker hovedet ud af vinduet og vrinsker, eller hvis jeg lige har sagt hej til den i stalden og vender mig om for at gå, ja så vrinsker han også.. men, men men... han gider ike have jeg så lige vil stikke hånden frem til ham og kæle med ham når han har vrinsket, nej han flytter hovedet med det samme jeg viser tegn på at jeg lige vil sige goddag til ham.. han vender sig og går rundt i boksen, altså han viger fra mine berøringer.. hvad betyder det?? jeg er så frustreret, for jeg troede en hest vrinskede af en, når den var glad for at se en.. men jeg er måske bare helt galt på den her??

please hjælp mig..

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:12

Nu kender jeg ham jo ikke.. men min erfaring med vallaker.. siger mig at han ER glad for at se dig... bare ikke SÅ glad.. forstået på den måde at han ikk er en nusser.. de fleste af de vallaker jeg har haft.. og kendt.. var/er lidt lige sådan.. Var han kælen før du fik ham hjem?

Karina.

skøn 1 årig fjordhest/ædel-oldenborg . smuk lærevillig 2 årig haflinger, med papirer.

SÆLGES.

se min præsentation.

Hesteblade/postkort/plakater modtages eller købes for mindre beløb

0
0
Svar på denne tråd

ja han
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:15
var kælen før jeg fik ham hjem, det siger den gamle ejer i hvert fald.. han ville gerne nusse med hende men ikke med mig.. hmm, jeg tænker om det bare er tid der skal til?? men får han gulerødder eller andet guf, vil han både kysse og det hele. men det ville jo være rarest hvis han bare var bare lidt glad for at se mig, uden guffer til ham.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 22:58

... at han ER glad for at se dig.

Min Ramses vrinskede også, men han gad heller ikke alt det der nusse-pusse.

Jeg tror ikke du skal tage det så tungt.

// Amanda - nu uden Ramses!

Elsker dig for altid i min skat.

Selvom vi ikke længere kan være sammen

er du alligevel altid hos mig.

Jeg bærer mindet om dig i mit hjerte!

Du og jeg for evigt <3

0
0
Svar på denne tråd

Den er sikkert glad for dig.
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 23:05

Jeg har haft Fjodor i 14 år. Han vrinsker og "hømmer" hver gang han ser mig og det gør bare en så glad... men vil han nusses og psses og kysses på? Nix. Jeg skal helst være der, snakke med ham og alt det, men jeg må ikke røre. Sådan er der altså bare nogle heste der er.

Jeg er begyndt en helt anden taktik nu. Jeg lade ham komme til mig. Jeg stille mig og snakker med ham og så ender det altid med at han kommer og nusser mig. Han er bare ikke typen man sådan skal overfalde med nus og kæl, det kan han ikke magte. Måske det også er sådan din nye hest er?

Sjovt at de er så forskellige. Mine to er som dag og nat. Bob kan man slet ikke overfalde nok, man skal kysse og kramme og holde ham fast hele tiden, mens Fjodor helst selv skal komme til en, før man får noget godt ud af det.

Men ud fra det du fortæller her, så er jeg ret sikker på at din hest er ret glad for dig, den skal bare lige have det på en anden måde end du måske er vant til. Måske skal du spørger en smule ind til hvordan den gamle ejer håndterede hesten?

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

De tre punkter
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 09:01

hvor alle heste elsker at blive "nusset" (masseret) er:

nakken (lige bag/mellem ørene)

manken, (på begge sider deraf), der de nusser hinanden.

haleroden

Jeg har mødt mange heste, inkl min egen 17 årige, der aldrig har været særlig glad for at blive nusset af menneske, men efter en go gang massage på v. manken, stiller hun sig tit hen for lige at få en tur, hun er endda begyndt på at nusse mig igen ;)

Så stiile og roligt prøv dig frem, striglingen er et udmærket tidspunkt at give lidt massage, det giver en dejlig afslappet hest, der ofte kommmer af sig selv, for lige og nusse lidt.

Den, der sårer andre,
bekymrer sig ikke om sig selv.
Leonardo da VLeonardo
1452-1519
da Vinci
"En kritiker er en mand der kender vejen, men ikke kan føre vognen."
(Kenneth Tynan)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 09:05

også at din hest er glad for dig...

Alle de heste jeg har haft, har været vældig kælne inden jeg købte dem (De fleste har jeg kendt et stykke tid før køb, så det er egne erfaringer), men ganske kort tid efter jeg er blevet ejer af dem, så gider de ikke det pjat mere... (Ved ikke om det er fordi de så er blevet over-nusset i et stykke tid, og så har fået nok)

Så jeg tror altså ikke at det er fordi der er noget galt med din vallak, og heller ikke at han ikke er glad for dig... Tror bare at du skal acceptere at han er sådan...

Zamangah

Welsh hoppeføl

sælges

0
0
Svar på denne tråd

min gamle hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 09:21

var ligesådan i starten.

hun ville heller ikke nusses.

Så jeg sagde bare "hej" og hentede så mit grej og inden jeg begyndte på striglingen så fik hun lige en kløtur på hendes yndlings sted på halsen eller i sadellejet ..

med den fælles forståelse af grænser blev hun på få måneder en helt anden hest!

- og jeg savner hende stadigt

June

0
0
Svar på denne tråd

Vrinsken er kontakt
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 10:18
En vrinsken er tegn på genkendelse. Jeg får en glad vrinsken fra stort set samtlige rideskoleheste (selvom jeg kun rider en af dem), fordi jeg altid giver alle en gulerod før jeg går hjem. Det tager ikke så lang tid at nå til genkendelsesstadiet.

Nussestadiet - der, hvor hesten lige så gerne vil nusse dig og nusses tilbage - tager lidt mere tid. For mig tog det ca. 3/4 år med ridning en gang ugentligt. Med daglig kontakt kan jeg forestille mig at det tager noget mindre tid. Men nu betragter min tidligere rideskolehest min jakke som meget interesssant og nusseværdig - selvom jeg aldrig har godbidder i lommerne.

Ja, bestikkelse og tid tilbragt sammen virker nussefremmende :D

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

ved i hvad
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 15:46

jeg blev bare så glad for alle jeres svar.. jeg har lige været ude ved ham og han vrinskede igen.. nu er vores ridehus også blevet færdigt, så nu kan vi rigtig få tiden til at gå med at lære hinanden at kende på en rigtig god og sjov måde, for det er altså noget andet at kunne ride i et ridehus og øve seriøs dressur, end bare at skridte ture, når vejret tillod det..

Vi havde vores første undervisningstime idag og det gik bare så godt, så mon ikke han snart finder ud af at når jeg kommer, så skal vi have det sjovt sammen..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider