Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Balancetræning
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 21:04

Jeg skal forbindelse med mit aspirantkursus undervise 5 ryttere på et hold i 15 minutter, i balancetræning på lørdag.

Da jeg jo ikke har tid, og mulighed for at undervise hver rytter individuelt, mangler jeg lidt forslag til balance øvelser, både for hest, såvel som rytter.

Det skal være sjovt og ufarligt, men stadig styrke balancen :-)

Håber i kan hjælpe lidt.

Stokkerupgård

0
0
Svar på denne tråd

Bøjler
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 21:29
Div. øvelser, volter/småspring uden bøjler, samt ikke mindst overgange fra galop til trav uden bøjler.
0
0
Svar på denne tråd

Ingen andre?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 22:12

^^^

Stokkerupgård

0
0
Svar på denne tråd

hvis balance?
Forfatter: 
Dato:  09-02-2006 22:49

Er det hestenes eller rytternes balance?

Ideer til balance træning:

slalom; binde tøjler sammen og ride mens man holder balancen; ride mens man svinger med armene; ride uden tøjler mens en anden erfaren rytter har en på træk; eller longering; flytteting-leg - tag en ting, fx flag, plastflaske med lidt vand i eller en bortennisbold på en ske, fra en tønde og sæt den på den næste tønde; ride over bomme; limbo for rytteren...

God fornøjelse - hvor vildt skal det være, det er ikke alt ovenstående der egner sig til børn/begyndere.

-Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Balanceøvelser
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 07:00
Fra Algestrup rideskole igennem tiderne:
* Hesten er i skridt, mens rytteren lægger sig ned på ryggen. Kræver at hesten ikke er krydskilden. Kan kræve tilvænning.
* Hestene traver med frie tøjler og rytterne skal så se hvor højt over hovedet, de tør have deres hænder... Kræver en rolig hest forrest, så det ikke bliver helt fri trav :-)
* Højre arm så langt ned mod venstre ben som muligt. Kan gøres både i trav og i skridt, men start med at prøve det i skridt.
* Svinge med armene i trav.
* Bøjlerne over sadlen og så igang med at lave schenkelvigninger...
* Galopanspring med bøjlerne over sadlen.
* Spring over cavaletti med bøjlerne over sadlen...

De fleste af "uden tøjler" øvelserne kan med fordel øves med longe, indtil både rytter og hest er ok med konceptet.

Tjah... det kan man altså prøve, hvis man rider på rideskoleheste. Ved ikke om det kan lade sig gøre med privatheste, der ikke er vant til det.

Og så er jeg sikker på at westernrytterne har en masse ideer.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  10-02-2006 07:04

Ride med lukkede øjne og uden bøjler er også en god øvelse

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider