|
|
| forskellig løn pga alder... |
| Forfatter:  |
Yiip |
| Dato:  |
08-02-2006 20:00 |
|
sad og kikkede job annoncer og så en elev stilling som læge sek. elev lønnen var på 10250 hvis man var UNDER 25 og ca 16500 hvis man var OVER 25... må man godt give forskellig løn pga alder...?
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elevstillinger |
|
|
JA når det gælder elevstillinger må man ihverttilfælde... og faktisk så skal man... da man hvis man er over 25 skal ansættes som voksenelev. At der skrives at lønnen er højere viser bare at de gerne tager voksenelever og er klar over at det er dyrere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| voksen elev |
Yiip |
08-02-2006 20:15 |
|
hvorfor er det så lige at en voksen elev skal have mere... en på 22 har da sikket et lige så stort forbrug mht udgifter til bolig osv... og hvorfor skal man være 25 for at være voksen... øhhh synes ikke det hænger sammen... og da slet ikke med en løn for skel på 6000,- det er jo over 50 % mere...
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
|
|
kun gi dig ret.. Men der sidder jo nogle "kloge" hoveder og laver reglerne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Ja de regner vel ikke med at folk under 25 har stiftet gæld endnu, eller??..  Men nu er det jo også sådan at stedet får tilskud til at tage en voksenelev, det er et vist beløb pr time, kan ikke helt huske hvor meget... Men stedet betaler ikke hele den STORE løn, men får altså et beløb fra komunen (tror jeg det er...)..  Om det er rimeligt eller ej, vil jeg ikke svare på. Mvh Gitte, som faktisk ved det sker men ikke ved helt hvordan..
:-P Fræk, dejlig og elsket = Dano-gaardens Ice Cube 
Bomløs sadel KØBES!! NYT!!!....Heste tilsalg-tjek min præsentation..de sidste billeder. Dog ikke Blue Thunder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tilskud... |
|
|
Jeg tror at tilskudet til de såkaldte voksen elever er for at få virksomhederne til at tage også de "ældre" ind... eller dem der har fundet sent ud af hvad de vil og ikke kommer direkte fra skolen... Set fra virksomhedens side, hvis de vil beholde eleven efter de er udlært kan de have dem "længere"... Det er bare mit gæt... Men det er lovligt... Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| voksen lærlig |
|
|
Det er vel det der heder Voksen Lærlinger? Det er vel egentlig opstået for at Voksne ikke skal fastholdes i ufaglærte jobs pga lønnen, men kan få råd til en uddannelse. Eller som de to jeg kender. En Kleinsmed i Rustfri der fik ødelagt sine lunger af Svejse Røg, og kunne omskoles til Finmekaniker. Og Laboranten der ikke kunne få job og arbejdede i 10-15 år på fabrik, fik en Diskosprolaps, og nu er i lære som smøørebrødsjomfru. Ingen af de to kunne have haft råd til at tage en udannelse hvis ikke det havde været for den ordning.
Mvh Linda Jack, Pascall, og Thor  Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte. Schiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Nu ved jeg ikke lige hvordan det er mht en lægesekretær, men når man skal i praktiks om laborant er der også forskel, og nej, det er ikke voksen kontra alm. lærling - vi er allesammen bare praktikanter, og virksomhederne får intet tilskud til os over 25  , men her kommer det BÅDE an på om man er over/under 25 OG på om det er en privat/offentlig virksomhed...det er ganske tilladt, men spørg mig ikke hvorfor reglerne er sådan  ...det er en af de ting man åbenbart ikke skal forstå ligesom hvorfor man ikke kan få SU som udeboende før man fylder 20 selvom man reelt ER det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhm et par fejl-amtagelser |
|
|
Punkt et, så kan du sagtens få udeboende SU som udeboende når man er under tyve. Pointen er bare, at den vil være i en vis grad afhængig af dine forældres indkomst til du er tyve... Det med over 25, det er nok fordi når man er over 25 kan man ikke længere få ungdomsrabatter i tog og bus, kan ikke få ungdomsboliger osv. Så for at dem over 25 ikke skal stå i en meget dårligere situation end dem under så får de lidt mere i løn som 'erstatning' for de rabatter andre i samme situation (uddannelse) kan opnå, men de ikke kan opnå. Hilsen Lene
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok alligevel! HN's fedeste klub: Hyggegumperne! Venligst svar via Besked/Mail og ikke i tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danmarkine |
|
|
Folk over 25 kan sagtens bo i en ungdomsbolig og får også rabat på bus og tog. Så længe man er under uddannelse kan man få alle de rare privilegier uanset ens alder.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gwalch_dk... |
|
|
Selv om man "allesammen bare er praktikanter" så gælder der de samme regler som for lærlinge -også når du er laborant. Mht. privat/offentlig virksomhed så er det jo forskelligt hvilke regler der gælder i de forskelliger virksomheder (også mht. elevløn). Sådan er det jo også når man er færdiguddannet... Hvorfor det er sådan med over/under 25 ved jeg ikke, men der er sikkert en eller anden god grund  Hilsen Gry -der selv er laborant...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
PernilleKrake |
09-02-2006 11:20 |
|
Det kan man kun, hvis man er på su. Hvis man fx. er elev så er der ikke noget der hedder rabat, ihvertfald ikke på samme måde som dem på su.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er jeg |
|
|
Nu er jeg selv elev som laborant i øjeblikket og jeg er 26 år gammel. Jeg kan sagtens få tilskud til min transport og jeg kan også bo i en ungdomsbolig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så må der |
PernilleKrake |
09-02-2006 12:14 |
|
være noget jeg har misforstået, for det var jeg ellers overbevist om, at det kunne man ikke. Nå men man lærer noget nyt hver dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina... |
|
|
jeg har ansøgt om tilskud til transport og har fået nada?! Jeg kn kun få det samme transport fradag som alle andre mennesker i dk. Men det er rigtigt at lærlinge kan bo i ungdomsbolig ligegyldigt alder. Forresten syntes jeg det er fair nok at der er forskel i lønnen.
Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå |
|
|
Jeg kan godt forstå hvis du er forvirret Pernille. De regler bliver lavet om hele tiden. Det skulle ikke undre mig hvis reglerne er nogle andre om et år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|